Grundig CUC 6360

Hej Jag har problem med en Grundig TV modell CUC 6360 (City Line Hamburg). Efter någon minut syns det vita linjer framföralt i övre delen av bilden. Det är ca 10 linjer med 2 cm mellanrum till nästan mitten av bilden. Bilden "pumpar" ibland också. Jag hittade en krets på bildrörskortet som var en dålig lödning på ben 8 som jag lödde om utan någon förändring.

Tacksam för hjälp Jonny Andersson

Reply to
Jonny Andersson

"Jonny Andersson" skrev i meddelandet news:l9Xbc.55162$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

Bilden

Hej Jonny !

Låter på mig som om det är (IC430 TDA8350Q) IC:n till vertikaldrivningen som är sönder eller har dåliga lödningar, mer regel än undantag i detta chassiet. Om du går in på:

och rullar till CUC6360 så finns det en liten instruktion i högerspalten om vad som bör omlödas vid service, hjälper inte detta så är sannorlikheten att TDA8350Q är behäftad med ett fel ganska stor. /leifline

Reply to
leifline