FM-sändare

Hej Har någon här i gruppen något att säga om Biltemas FM-sändare?

Art nr 24-610

Kjelle
Reply to
- Kjelle

L=E5g uteffekt och f=F6r liten antenn i f=F6rh=E5llande till = v=E5gl=E4ngden=3D> usel r=E4ckvidd som de flesta s=E4ndare av denna typen. Om man har mottagarantennen i bak=E4nden p=E5 bilen kan funktionen bli mycket d=E5lig. K=F6pte n=E5got s=E5dant f=F6r ett =E5r sedan:

--auktion_95956293 Ljudkvalitet r=E4tt ok s=E5 l=E4nge radiosignalen var tillr=E4ckligt = stark men eftersom mina bilrutor =E4r lite sk=E4rmade f=F6r radiosignaler fanns det bara brus i bilradion. Ersatte befintlig antenn med 30 cm virtr=E5d och la till ett extra s=E4ndarsteg. Nu =E4r det st=F6rningsfri r=E4ckvidd ca 400 meter :-) =46=F6r bruk i mindre bil r=E4cker antagligen en av =E5tg=E4rderna.

/Alf

Reply to
Alf.F

en=3D> usel

k men

Kan man inte ta en f=F6rl=E4ngningssladd och placera s=E4ndaren i bakrutan? Om antennen sitter bak.

Reply to
buss100

FM-s=E4ndare?

v=E5gl=E4ngden=3D> usel

sedan:

te...

stark men

det

bakrutan?

Om inte ocks=E5 bakrutan =E4r sk=E4rmad g=E5r det bra. Nackdelen =E4r att man m=E5ste f=F6rl=E4nga armarna f=F6r att kunna = v=E4lja vad som ska spelas. Displayen p=E5 den s=E4ndare jag har =E4r v=E4ldigt liten= s=E5 l=E5ttiteln blir sv=E5rl=E4st fr=E5n frams=E4tet.

/Alf

Reply to
Alf.F

re?

ngden=3D> usel

tark men

det

an?

ja vad

s=E5

Har du inte mediet i r=E4tt =E4nda p=E5 kablen?

Reply to
buss100

dare?

=E4ngden=3D> usel

li

stark men

s det

utan?

=E4lja vad

en s=E5

Provade claes i sj=F6ns variant. Inget vidare med antennen bak p=E5 taket. blev inte ens bra med dosan n=E4ra radions front. F=E5r prova att l=E4gga dosan p=E5 taket n=E4ra antennen.

Reply to
buss100

FM-s=E4ndare?

v=E5gl=E4ngden=3D> usel

bli

sedan:

te...

tillr=E4ckligt stark men

fanns det

:-)

bakrutan?

v=E4lja vad

liten s=E5

=46inessen =E4r att det =E4r tr=E5dl=F6st. Tr=E5dl=F6st som inte r=E4cker= genom hela bilen =E4r knappast duglig funktion. Min MP3-spelaren har inbyggd FM-s=E4ndare. Se denna l=E4nken igen s=E5 f=F6rst=E5r du kanske varf=F6r jag inte har n=E5gon kabel att ha mediet = eller mej sj=E4lv bakom:

--auktion_96631836

Varf=F6r k=F6pa endast FM-s=E4ndare p=E5 Biltema n=E4r man kan f=E5 = MP3-spelare tillsammans med Fm-s=E4ndare f=F6r mindre pengar? R=E4ckvidden =E4r visserligen lika d=E5lig som de flesta s=E5dan = apparater eftersom de m=E5sta ha l=E5g uteffet f=F6r att vara till=E5tna. Genom relativt enkel ombyggnad s=E5 =E4r min MP3-s=E4ndare nu fungerande = med avseende p=E5 tr=E5dl=F6sheten och r=E4ckvidden =E4r mycket bra, fullgod signalkvalitet upp till ~400 meter. L=E5ter den vara ig=E5ng f=F6r = j=E4mnan, s=E5 jag kan ratta in den i hemmastereon och =E4ven p=E5 jobbet.

/Alf

Reply to
Alf.F

Alf.F wrote: klipp

Tack, Alf och "Buss100" för intressat information ang. Biltemas FM-sändare m m.

Jag använder mig av en av Blaupunkts sista (?) kassettspelare plus en grej fr. Philips, en kassettformad omkopplare och pluggar in spelaren där. Hyfsat ljud men allt är ju relativt...men det får funka ett tag till (till ev framtida bilbyte.)

--
Kjelle
Reply to

Nej!

Jag har två FM-sändare. Den senare är köpt på Tradera.com och har både USB-kontakt och SD-kortplats och 3.5 mm ingång samt kan användas som handsfree till telefon med blåtand (bluetooth). Har även fjärrkontroll. Kopplas till cigguttag. Kostade 108 kr inkl. frakt. Den säljs dock inte just nu på Tradera.

Jag har den inte i bilen utan sänder musik i huset och räckvidden är tillräcklig.

Min första FM-sändare har dock ännu längre räckvidd.

Reply to
M.O.B. i L.