FM-sändare

Hej
Har någon här i gruppen något att säga om Biltemas FM-sändare?

Art nr 24-610

www.biltema.se

--
Kjelle

Re: FM-sändare

LE5%g uteffekt och fF6%r liten antenn i fF6%rhE5%llande till =
vE5%glE4%ngden3D%> usel
rE4%ckvidd som de flesta sE4%ndare av denna typen.
Om man har mottagarantennen i bakE4%nden pE5% bilen kan funktionen bli
mycket dE5%lig.
KF6%pte nE5%got sE5%dant fF6%r ett E5%r sedan:
http://www.tradera.com/NY-CAR-FM-MP3-2GB-FM-sandare-krom-design-Maste-ses =
--auktion_95956293
Ljudkvalitet rE4%tt ok sE5% lE4%nge radiosignalen var tillrE4%ckligt =
stark men
eftersom mina bilrutor E4%r lite skE4%rmade fF6%r radiosignaler fanns det
bara brus i bilradion.
Ersatte befintlig antenn med 30 cm virtrE5%d och la till ett extra
sE4%ndarsteg. Nu E4%r det stF6%rningsfri rE4%ckvidd ca 400 meter :-)
46%F6r bruk i mindre bil rE4%cker antagligen en av E5%tgE4%rderna.

/Alf

Re: FM-sändare
en3D%> usel

Kan man inte ta en fF6%rlE4%ngningssladd och placera sE4%ndaren i bakrutan?
Om antennen sitter bak.

Re: FM-sändare
On Fri, 31 Jul 2009 05:23:24 -0700 (PDT), buss100

vE5%glE4%ngden3D%> usel
te...

Om inte ocksE5% bakrutan E4%r skE4%rmad gE5%r det bra.
Nackdelen E4%r att man mE5%ste fF6%rlE4%nga armarna fF6%r att kunna =
vE4%lja vad
som ska spelas. Displayen pE5% den sE4%ndare jag har E4%r vE4%ldigt liten=
 sE5%
lE5%ttiteln blir svE5%rlE4%st frE5%n framsE4%tet.

/Alf

Re: FM-sändare
ngden3D%> usel

Har du inte mediet i rE4%tt E4%nda pE5% kablen?

Re: FM-sändare
E4%ngden3D%> usel

Provade claes i sjF6%ns variant. Inget vidare med antennen bak pE5% taket.
blev inte ens bra med dosan nE4%ra radions front. FE5%r prova att lE4%gga
dosan pE5% taket nE4%ra antennen.

Re: FM-sändare

vE5%glE4%ngden3D%> usel
te...

46%inessen E4%r att det E4%r trE5%dlF6%st. TrE5%dlF6%st som inte rE4%cker=
 genom hela
bilen E4%r knappast duglig funktion.
Min MP3-spelaren har inbyggd FM-sE4%ndare. Se denna lE4%nken igen sE5%
fF6%rstE5%r du kanske varfF6%r jag inte har nE5%gon kabel att ha mediet =
eller
mej sjE4%lv bakom:
http://www.tradera.com/NY-CAR-FM-MP3-2GB-FM-sandare-krom-design-Maste-ses =
--auktion_96631836

VarfF6%r kF6%pa endast FM-sE4%ndare pE5% Biltema nE4%r man kan fE5% =
MP3-spelare
tillsammans med Fm-sE4%ndare fF6%r mindre pengar?
RE4%ckvidden E4%r visserligen lika dE5%lig som de flesta sE5%dan =
apparater
eftersom de mE5%sta ha lE5%g uteffet fF6%r att vara tillE5%tna.
Genom relativt enkel ombyggnad sE5% E4%r min MP3-sE4%ndare nu fungerande =
med
avseende pE5% trE5%dlF6%sheten och rE4%ckvidden E4%r mycket bra, fullgod
signalkvalitet upp till ~400 meter. LE5%ter den vara igE5%ng fF6%r =
jE4%mnan,
sE5% jag kan ratta in den i hemmastereon och E4%ven pE5% jobbet.

/Alf

Re: FM-sändare
klipp
http://www.tradera.com/NY-CAR-FM-MP3-2GB-FM-sandare-krom-design-Maste-ses--auktion_96631836

Tack, Alf och "Buss100" för intressat information ang. Biltemas
FM-sändare m m.

Jag använder mig av en av Blaupunkts sista (?) kassettspelare plus en
grej fr. Philips, en kassettformad omkopplare och pluggar in spelaren
där. Hyfsat ljud men allt är ju relativt...men det får funka ett tag
till (till ev framtida bilbyte.)

--
Kjelle

Re: FM-sändare

Nej!

Jag har två FM-sändare. Den senare är köpt på Tradera.com och har både
USB-kontakt och SD-kortplats och 3.5 mm ingång samt kan användas som
handsfree till telefon med blåtand (bluetooth). Har även fjärrkontroll.
Kopplas till cigguttag. Kostade 108 kr inkl. frakt. Den säljs dock inte
just nu på Tradera.

Jag har den inte i bilen utan sänder musik i huset och räckvidden är
tillräcklig.

Min första FM-sändare har dock ännu längre räckvidd.

Site Timeline