finlux tv typ 120

Det är detta som är så jobbigt med Outlook Express, den saboterar för oss andra också! Det är därför kriget aldrig upphör.

"skämmas"

lär

senaste Tv, senaste bilmodellen och nybyggt hus kanske passar bättre.

Tror gör man i kyrkan ( t.ex Uppsala ), och hur åtgärda problemen som den orsakar om du aldrig har använt programmet.

Svammel. Förutom att "man får köra vad * man vill"

Reply to
DataSpider

+DataSpider wrote

Hur får du till det ?

Personligen så supportar jag inte windows över huvud taget i mitt arbete, jag överlåter med varm hand det åt andra människor, så koncentrerar jag mej på saker som inte orsakar lika mycket problem (i mitt fall Solaris och linux).

Poängen är väl dock att jag inte behöver ha trasiga bromsar på min bil bara för att kunna hjälpa andra som har det.

Tyvärr är det ju exakt som jag säger, folk som kör dåliga mjukvaror orsakar massor av problem för oss som inte gör det, det gäller inte bara news/mail utan det mesta.. dock blir det VÄLDIGT tydligt när man får >200mail om dagen som enbart är virus skickade av klienter som körs på datorer vars ägare borde ifråntas rätten att använda en dator efterssom dom inte klarar av det.

[...]

Mozilla har tagit sig jättefint tycker jag. Är imponerad av den men den saknar en sak som irriterar mig fantastiskt när man följer mailinglistor.

I news radbryter de flesta någorlunda vettigt men i mailinglistor med AOL-klienter och otäcka OE m.fl. så kör folk ofta utan radbrytning och när man kör reply på det så bryter den inte om ordentligt vid citeringen om man inte postar i HTML.

--
Ichimusai http://ichimusai.org/ ICQ: 1645566 Yahoo: Ichimusai
 14:24:00  up 21:35,  4 users,  load average: 0.03, 0.01, 0.00

Vad har detta med Finlux 120 att göra ? /Janne

Reply to
Janne

Absolut ingenting, vi diskuterar inte Finlux nu.

Det vet jag. Men då kan ni byta subject!! /Janne

Reply to
Janne

Javisst det har jag gjort också!

Inget alls. Men det händer ofta att diskussioner drar iväg på en tangent i Usenet och ärenderaden hänger med. Det är nog bara att acceptera är jag rädd, alla som försökt sig på ett korståg och få folk att ändra detta har misslyckats hittils så jag tror det är bättre att ägna sin energi åt andra ting än att slåss med väderkvarnar.

--
Ichimusai http://ichimusai.org/ ICQ: 1645566 Yahoo: Ichimusai
 18:18:00  up 2 days,  1:29,  4 users,  load average: 0.08, 0.07, 0.02

Hej igen angående finlux 120 Tack för bilderna Leif , du klantar ingalunda !, Det är inte fel på ptc motståndet. Har nu fått igång den igen efter att BU 508A gått sönder .Men hade ingen motsvarande transistor hemma och prövar nu tillfälligt med en BU

208A .Den blir dock ganska så het trots en plåt under (ca 5 cm *3 cm , inga flänsar ).Har inte vågat ha igång den mera än ca 10 minuter . är rädd att det blir för hett, dvs bu 208 går upp i rök.

Undrar bara nu om hur man kan skall göra för att mäta den effekt som går igenom BU ; misstänker att något är sönder ännu .Har hittills bytt en massa elektrolyter för " säkerhets skull ", Några runt vertikalsteget TDA 36 ... , var under nominella värdet . Spänningarna från powerenheten verkar nu ok , fick låna en ritning av en tv reparatör och har nu jämfört .Testat med en 230 volts lampa , 60 Watt, mellan kollektorn och jord när transistorn BU är borta, Verkade ok. Kan man misstänka linjetransformatorn trots allt ? Ett motstånd R

17 ?( minns inte riktigt säkert om det var denna nummer , men det är på 1, 5 Ohm , 0,5 Watt och finns på väg ut mot BU ,gick sönder )Apparaten startar nu bra , men bilden är inte av helt bra kvalitet,nog har väl åldern tagit ut sin rätt kanske , grumligt och oskarpt ; texten fungerar inte alls .

hälsningar ralle

Reply to
ralle