Ersätta ytmonterad....

--
Hej
Håller på med en Thomson 28DF17E (TV av lite nyare snitt).
Johan

?selectedTopic=1653260327&numRecords=25&searchTerm=TL031&statusCode=null

"Johan" skrev i meddelandet news:Xns94422E3C32EFabcom@130.133.1.4...

Reply to
:-(

Kan du inte ge oss chassiebeteckningen, brukar så något i stil med ICC, ICK eller TX följt av ett nummer så är det bara att slå upp i schemat. /leifline

Reply to
leifline

Man tackar för försöket men det vart inte rätt. TL031 är vad Thomson kallar den i deras schema. Kapslingen är SOT23, Dvs. en typisk ytmonterad trissa.

Johan

":-\(" wrote in news:bqabu1$7go$ snipped-for-privacy@plaza.suomi.net:

Reply to
Johan

"leifline" wrote in news:uD2yb.35978$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net:

Följande siffror finnes: Type 628B/TX807CS (på höljets utsida) Chassiebeteckningen är förmodligen det här: ZMD346823. En annan variant som finns är den här GY20TH

Varför måste det finnas så många varianter?

Johan

Reply to
Johan

Hej igen Johan.

Det undrar jag med ibland, särskilt när jag saknar schema.

TX807C är det nummer jag söker och i detta fallet så hade jag ett schema, som jag läser följande ur: TL031 = BC846B, om du inte har denna på lager så kan du använda en BC546 under felsökningen. /leifline

Reply to
leifline

"leifline" wrote in news:y85yb.36008$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net:

Du är underbar!!

Du råkar inte veta pinconfig på den...?

Johan

Reply to
Johan

Johan Ha, nej nu skall jag sätta igång dig så du samtidigt lär lite av detta, om du går till

och söker på BC846 så finns det datablad i pdf format att hämta och med detta verktyg drar du snart igång Tv:n, låt oss bara veta resultatet. /leifline

Reply to
leifline

"leifline" wrote in news:pr5yb.36016 $ snipped-for-privacy@newsb.telia.net:

Det var pinconfig på den ytmonterade trissan jag menade. Både BC846 och 546 har jag hemma, databladen oxo

Johan

Reply to
Johan

"Johan" skrev i meddelandet news:Xns9442C79609A66abcom@130.133.1.4...

Står inte detta i databladet ? ?? Nu vet jag inte vad du menar. /leifline

Reply to
leifline

"leifline" wrote in news:6Y5yb.36024 $ snipped-for-privacy@newsb.telia.net:

Jag ber om ursäkt. Jag har varit helt inne på att att den ytmonterade trissan måste ersättas med nån ekvivalent och att 546 och 846 var motsvarande trissor. Databladet innehåller såklart all information.

När vi ändå är inne på ämnet så kanske man kan passa på och fråga om det finns nåt sätt att identifiera en okänd SMD, även andra fabrikat är Philips?

Återkommer och meddelar resultatet.

Johan

Reply to
Johan

Jag har en länk till "THE SMD CODEBOOK" på min hemsida.

Hoppas du finner något som kan vara till hjälp, personligen försöker jag att använda manualen i första hand. /leifline

Reply to
leifline

Johan wrote in news:Xns94422E3C32EFabcom@130.133.1.4:

Tackvare Leifline har tv,n börjat funka igen, Tipset om vilken transistor som kunde ersätta den trasiga SMD,n var avgörande!

Tack //Johan

Reply to
Johan