Elverk

Var hittar man - mindre bensindrivet elverk, för likspänning ~12-20V= .

0.5kW
Reply to
Holger

Såg att Rusta sålde 650W för 995:- Har dock ingen aning vad det levererar för spänning, troligen dålig 230v. Men du får väl haka på en converter på den.

Reply to
Hasse

gräsklipparmotor med en bilgenerator ? får jag bara tummen ur så ska jag bygga en med en röjsågsmotor och bilgenerator

vill du ha en färdig så har jag en med en fyrtaktshondamotor och likströmsgenrator 12/24v och som går att starta med 12v motorn är motsvarande storlek som en vanlig gräsklipparmotor men för min del så är den aningen tung att flytta på så jag har inte annvänt den så mycket som jag borde

Reply to
Hannu Kandelberg

"Hannu Kandelberg" skrev i meddelandet news: snipped-for-privacy@uni-berlin.de...

annvänt

Pris ?

XR(V)

Reply to
XR(V)

inte

2000kr eller bud, kan bytes mot andra roliga saker med

finns strax utanför värnamo och bilder kan ordnas

Reply to
Hannu Kandelberg

"Hannu Kandelberg" skrev i meddelandet news: snipped-for-privacy@uni-berlin.de...

bilgenerator

annvänt

,Jodå en sådan liknande av det geniala å världsberömda märket HPD satte jag ihop ,för tjugofem år sen med en 3hk B&S bensinmotor å en bil-vxströmsgenerator för 12Vsystem ,från bilskroten-jag klämde ut 25A över 2st 12V bilbatterier i serie.Men min fråga avsåg snarare om å var kommersiella ditos kan tänkas finnas!? HPD = HopPlockadeDelar. Väder i Värnamo?

Reply to
Holger

den jag har är fabriksmonterad :-) honda motor och en likströmsgenerator som man kan annvända som startmotor, smidigt med en knapp att trycka på för att få igång den

40A 12/24V

men dom ihopplockade är klart fungerande dom med hadde en sådan för många år sedan, funkade bra men jag hadde gjort den aningen skrymmande :-(

clas i sjön hadde någon mycket liten modell med en liten tvåtaktsmotor tror den gav 12 eller 15A

vädret är, tja, höst

Reply to
Hannu Kandelberg

Lite O/T

Hittade en hemsida i Norge där en kille gjort en massa projekt där bland annat ett elverk av en gräsklippare och en elmotor !!

Kolla in hans andra projekt åxå

//Magnus

"Holger" skrev i meddelandet news:Facgd.1362$mm6.987@amstwist00...

Reply to