Braskaminen Combi-Therm

Kommer ni ihåg den? En stor svart låda i vardagsrummet. En kompis har en sådan och nu är fläktmotorns lager helt utslitna, den skramlar och skorrar. Det går inte att byta lager eftersom motorn är nitad och pressad ihop utan jag måste få tag i en ny motor.

Var hittar jag en liten växelströmsmotor på 50-100W för vertikalt montage? Den befintliga motorn har också ett övertemperaturskydd och det märks på att när kaminen blir riktigt varm och fläkten behövs som mest, då stängs den av!

Lennart

Reply to
Lennart Andersson