Bläckstråle skrivare för hårda ma terial?

Hej alla

Funderar på hur jag kan "rita" ett slumpmässigt mönster ovanpå platta och hårda provstavar. Min tanke var att försöka använda en bläckstråleprinter och sedan låta en slumpgenerator generera mönstret att rita på proverna. Kravet är ju att prickarna som skall ritas är så små det överhuvutaget går och sedan tar en kamera hand om att filma mönstret rörelse dvs "speckler" teknik.

Någon här som har något tips på en plotter eller skrivare som kan skriva på hårt material i tjockleken 1-4mm och ca 20-30cm långt?

Janne G

Reply to
Janne G

Kolla med Sericomex (svenskt företag):

En del av deras plotterprodukter kan laddas med färg som sitter kvar även på hårda material.

/Johan

Reply to
Johan Pålsson

Kolla även