Bilradio

Hej alla,

Har sökt och sökt på webben efter hur jag ska komma åt schemat till min 15 år gamla bilradio, Blaupunkt Granada SQR 49. Men det är hopplöst. Det är så att jag har knappat in koden förmånga gånger och skulle behöva koppla förbi kod kretsen eller på något annat vis fixa till det hela. Har läst att det ska gå att använda serienummret på radion för att komma åt en kod för att låsa upp radion.

Någon som har en lösning, schema eller så?

Mvh, /Jompa

Reply to
John Olsson

"John Olsson" skrev i meddelandet news:Izi7b.23496$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

gånger

Vad står det i displayn ?

--- eller err.? /Morgan

Reply to
Morgan

Vet inte vad det står, men det är troligen err. Matade in koden mer än tre ggr fast displayen var trasig. tips?

"Morgan" skrev i meddelandet news:Scp7b.23559$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

Reply to
John Olsson

"John Olsson" skrev i meddelandet news:vDr7b.23596$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

Låt den stå på i 2 timmar och knappa sen in rätt kod. Efter de 4 siffrorna ska du även bekräfta med någon knapp som jag inte kommer ihåg , men har du bruksen till den så står det där . Det är i.a.f. inte knapp 1,2,3 eller 4.

Displayn trasig? Förmodligen bara lampan (12V) som sitter bakom displayn. /Morgan

Reply to
Morgan

+John Olsson wrote

Det blir nog svårt, jag säger inte att det är omöjligt, men systemet ju ju liksom gjort för att det INTE ska vara lätt att gå förbi.

Kan du bevisa att du äger den kan säkert blaupunkt låsa upp den åt dej, men jag gissar att dom tar betalt, och det kanske inte en

15 år gammal stereo är värd.