behöver schema till en Rowenta brödrost

Hej!

Jag behöver schema till en Rowenta brödrost. Den är inte helt ny dock utan har några år på nacken. Jag hittar dock inget modellnummer, står bara på fronten:

Rowenta Made in W. Germany

Tacksam för alla tips jag kan få!

Med vänliga hälsningar

Anders

Reply to
Anders Waden

Hej igen,

Egentligen är det mer den mekaniska delen av brödrosten jag behöver schema till, pga det är en liten metalltrådsdel som har "trillat" av och som jag inte riktigt vet hur eller var den ska sitta. Jag misstänker att denna del har någoting att göra med funktionen att hålla kvar spaken i ett läge då man rostar, eftersom denna funktion nu är borta.

Mvh Anders

"Torbjörn Ekström" skrev i meddelandet news:MM5Db.42094$ snipped-for-privacy@newsc.telia.net...

Reply to
Anders Waden

"Anders Waden" skrev i meddelandet news:zu4Db.38258$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

Släng din gamla sketna och sönderrostade brödrost och köp dej en ny om du gillar rostat bröd till frukosten...

Vssa gamla billiga skitgrejer är väl ändå inte värt att försöka laga??

Reply to
Andreas

"Andreas" skrev i meddelandet news:LRlDb.42240$ snipped-for-privacy@newsc.telia.net...

Jo, det är ju en kul utmaning! :D

Den är annars i mkt gott skick, inte sönderrostad alls faktiskt, trots så många år sen jag köpte denna modell.

Den är ju märkt med W. Germany, så kanske man kan sälja den annars som antikvitet. :-)

Men, naturligtvis beror det ju helt och hållet på hur mkt arbete och tid man måste lägga ner. Så, jag gör kanske det, köper en ny brödrost alltså.

Reply to
Anders Waden

+Andreas wrote

Har du försökt köpa en bra brödrost ?

Nästintill omöjligt, och inte kan man testa innan man köper heller.

Vissa rostar ojämt, vissa kräver justering av värmen mellan brödskiva ett och två, vissa kan man inte avbryta rostningen på, vissa är lååångsamma, vissa låter illa (mekanisk timer ?) osv osv..

Har man en man trivs med är det nog inte så dumt att laga den.

Dessutom är det alltid kul att laga saker själv, iaf jag får en kick utav att få igång saker som egentligen är dödsdömda :)

lååångsamma,

Tyvärr är Rowenta ofta en deadend, i alla fall mina. De verkar ha en bra fungerande "produkt-föråldrings-team". Annars håller jag med dig, det är lite kul med att "fixa/förlänga" livstiden på allt skräp man fått/köppt.

Reply to
DataSpider