Barnlås på kombi-tv...

Har precis bytt HS-trafo i en gammal Philips 21PT351A/13.

Skärmen tänder upp, men tyvärr står det Child Lock (med rött) i displayen. Hur gör man för att få bort detta och kan testa tv'n ordenligt?

Jag har dessvärre ingen fjärr till den.. :-(

Några bra tips?

// Micke Mek

Reply to
Mikael Karlsson

"Mikael Karlsson" skrev i meddelandet news:a9TPf.47632$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

Du måste ha fjärren till den. Det är ju det som är tricket.

Däremot så brukardet inte vara så noga med "rätt" fjärr när det gäller Philips. /Morgan

Reply to
Morgan

Hmm.. Skulle det fungera med en multifjärr?

Vad ska man trycka i så fall för att det ska gå bort? Är det en massa "meny-fippel" inblandat så man måste ha en advancerad multikontroll?

// Micke Mek

Reply to
Mikael Karlsson

| Hmm.. | Skulle det fungera med en multifjärr? | | Vad ska man trycka i så fall för att det ska gå bort? | Är det en massa "meny-fippel" inblandat så man måste ha | en advancerad multikontroll? | | | // Micke Mek

Nej, "Barnlåset" brukar bestå av att TV:n inte startar på något annat sätt än att man trycker på ON på fjärren, åtminstone fungerade min Philips-TV så. Man lägger alltså fjärren överst i bokhyllan för att hindra barnet från att starta TV:n är det väl tänkt. För att ta bort barnlåsfunktionen så att TV:n startar när man trycker på knappen på TV:n så är det däremot en del menyfippel. Om du ger dig in och petar inuti TV:n så kan jag tänka mig att man kan få igång TV:n genom att bygla på lämpligt ställe på kretskortet, du får nog konsultera kopplingsschemat för att komma på var dock.

/Danne

Reply to
Dan Altemyr

Jag har fj=E4rr om du =E4r intresserad? /Janne

Reply to
janne