Audio omkopplings box RCA

Jag söker en box med 3-4 par RCA kontakter ingång och en utgång för att välja källa för en förstärkare med en ingång. Clas Olhsson har en dylik box - jag söker något lite "bättre" (om det finns). Har problem att söka på nätet då jag inte vet vad en dylik box brukar kallas på svenska (audio switch/selector på engelska). Man kan se det som en passiv förförstärkare utan volymkontroll...

Ronny

Reply to
Ronny Svensson

"audio switch" eller audioswitch funkar väl hyfsat på svenska också? :)

"audioomkopplare" och "audio omkopplare" ger också träffar.

--
May all spammers die in horrible pains!
Reply to

Linjeväljare?

 09:18:00  up 1 day,  9:36,  3 users,  load average: 0.10, 0.07, 0.04
I think I've got the hang of it now .... :w  :q  :wq  :wq! ^d  X exit X
Q :quitbye  CtrlAltDel   ~~q  :~q  logout  save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ
^H  ^@  ^L  ^[c  ^# ^E ^X ^I ^T  ?  help  helpquit ^D  ^d ^C ^c helpexit
?Quit ?q  ^Kx  /QY  sync;halt
Reply to
Ichimusai