Är nybörjarfrågor ok här?

Jag hörde från en osäker källa att med ett digitaltvkort i datorn så kan man via något program se 'alla' kanaler från comhem. Min fråga är nu om det ligger någon sanning i det? Om så, var hittar jag mer info om det, just för sverige o comhem? BR/B

Reply to
Krakel Spek

Om du har en DVB mottagare. Kan du om programvaran tillåter det se alla kanaler inom _samma_ MUX. En MUX är ett antal kanaler som sänds i samma daraström på en frekvens.

Däremot finns det säkert fler muxar, och säkert fler analoga kanaler. Så "alla" blir det nog inte.