Latest threads in Electronics (Swedish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Värmekrångel
I oljepannan har vi stoppat in 2 st 6 Kw Elpatroner med Effektvakt s=E5 = inte s=E4kringarna l=F6ser ut, men inte ens Frico verkar f=F6rst=E5 vad = som h=E4nder d=E5 den l=F6ser ut ibland och det blir...
1
1

Termoplast
Såg en förpackning med termoplast på Clas i sjön för 90 kr. Formbar vid 60 C°. Verkar lite dyrt. Någon som vet bra källor där man kan plocka termoplast för en billig penning? Kanske någon...
11
11

usb minne i stället för hårddisk
Hej Kanske inte riktigt r=E4tt forum , men hoppas ni urs=E4ktar , d=E5 jag vet att h=E4r finns stora kunskaper i gruppen . =C4r h=E4r n=E5gon som har experimenterat med att ers=E4tta h=E5rddisk med...
12
12

Hur knåpa ihop grejor för 'Dolda kameran'?
Jag vill koppla ihop en LCD-kamera med en dator för att registrera vad/vem som rör sig inom kamerans synfält. Kameran är tänkt att riggas ute vid stugan för att se vilka djur som rör sig där...
13
13

Hårddisk-storleksgräns
"Henry" skrev i meddelandet news:43a01de7$
10
10

TV kort USB fråga
Tänkte köpa mig ett TV kort med USB anslutning som även har inspelningsmöjligheter via Komposit/S-vido så jag kan digitalisera mina gamla VHS band. Jag lånade ett Pinnacle nyligen som var ett...
53
53

AUX-adapter till Panasonic DFX444
N=E5gon som vet om det finns, och var man kan f=E5 tag p=E5 en adapter s=E5 jag kan koppla min MP3-spelare till bilstereons (Panasonic DFX444) cd-v=E4xlar ing=E5ng...?=20 Mvh. Christian

LCD-monitor
Hej ! Jag har en Viewsonic VG191b som har ett störande mönster över bilden som består av tunna korta horisontala linjer i olika färger. Är det någon som vet orsaken eller som har ett schema....

Värde på motstånd
Ett ATX nätaggregat MACRON MPT-400P. Motstånd R10 har brunnit. Nu är frågan, vilket värde ska det ha? /Göran
3
3

DVD-HD
+Pepe wrote
8
8

Vägguttag och väggströmbrytare
Nya vägguttag och väggströmbrytare finns ju på alla byggmarknader och även större OK/Q8-macker och sånt att köpa. Dock undrar jag om det finns bättre och sämre fabrikat i fråga om känsla...
7
7

Seriell IR adapter
M=E5ste s=E4ga att jag =E4r besviken p=E5 alla elektronikpulare ute i v=E4rlden. Har letat b=E5de h=E4r och d=E4r efter ritning p=E5 seriell ir adapter. Helt enkelt att f=E5 en IR-port p=E5 sin...
3
3

störd bildskärm
Min datorskärm får små nervösa ryckningar i sidled med ojämna mellanrum. Jag har funderat, kan det vara grannen? Skärmen står nämligen intill väggen till grannen som har sitt kök på andra...
4
4

Clas i sjön vs Oregon Scientific
Har en krypgrundsavfuktare i kåken som jag behöver hålla lite koll på. Så jag är inne på att skaffa en termometer/hygrometer med trådlös utomhusgivare för att slänga in givaren i källaren....

Programera 1802 någon?
S=F6ker n=E5gon som kan programer 1802. F=F6r hobby bruk. Har ett par dosor typ "bilprovningens". Ej samma. En liten lcd display lite knappar 1-9 a-=F6. Peso f=F6r ljud. Ser interface finns ochs=E5....