Latest threads in Electronics (Swedish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Nya marksända kanaler (DVB-T)
Publicerat 060223: Tillgängligt till sommaren. Teracoms sidor verkar ej vara uppdaterade: Fria tv-kanaler: SVT1 SVT2 SVT24 Barnkanalen Kunskapskanalen TV 4 Storstads-TV TV 6 (arbetsnamn) Axess TV The...
30
30

Värmekamera?
Nån som vet hur jag kan antingen bygga eller köpa en värmekamera? /Anton
6
6

12v halogendimmer?
Tjenare alla. Jag har två 12V 20W halogenlampor som numera drivs av en gemansam elekronisk transormator (11,5V 10-50W). Jag skulle vilja kunna dimma lamporna var för sig genom att bygga in en liten...
7
7

Hjälp =) Behöver en elmotor ca 0-120 varv/minut och ställbart varv med typ en "pott"
Jag har kollat elfa som har lite olika motorer (men vet inte d=E5 kunskapen sviker) vilken jag ska v=E4lja(?). Jag vill att den skall kunna starta p=E5 typ 1-5 varv per minut och kunna reglera den upp...
3
3

Inget ljud
Sony Eriksson T610. Allt fungerar men det går inte att höra nåt och motsvarande den man pratar till hör bara lite svagt. Så ett litet mikrofonfel verkar det också vara. Tagit loss högtalaren...
11
11

Zenerdiod
Jag har en gammal TV som lagt av. Den är som sagt väldigt gammal men har fungerat bra tills nyligen. Det är inte lönt att lägga ner mycket tid och pengar på denna. Men den kan väl få en sista...
4
4

Effektförbrukning
Hejsan jag har problem med överspänning i elnätet. Glödlampor är verkligen en förbrukningsvara. För att få lamporna att hålla lite längre har jag monterat sk dimmers på några ställen....
5
5

Nätadapter till ADSLmodem
Brorsan ringde igår och sa att katten bitit av sladden till nätadaptern på hans ADSLmodem från telia, han snodde ihop kablarna och det fungerade, sedan skulle han snygga till det hela och då...
2
2

Videoredigering
Ledsen f=F6r att korposta men jag lade det h=E4r f=F6rst i fel grupp av misstag Har digitaliserat lite gamla videoband med hj=E4lp av pinnnacle. N=E4r man f=E5tt in tillr=E4ckligt kan man l=E5ta...
1
1

FM Sändare
Hej, Skulle vilja ha tag i en FM sändare för att använda denna i bilen med en MP3 spelare (jo, jag vet att storebror inte gillar detta). Vet ni någon bra sajt i USA eller annanstans som säljer...
9
9

Nätadapter 230V/5V 2,5 A köpes
Hej Min n=E4tadapter f=F6r min D-link router har pajat. Jag har s=F6kt med ljus och lykta efter en ers=E4ttning. =C4r det n=E5gon som har en n=E4tadapter 220V/5V 2,5A till salu? HX
4
4

Brumavskärmning
Hej! Jag har experimenterat en del, men är inte helt klar över hur jag skall tolka resultatet...(Det funkar ganska bra nu, men jag vill förstå bättre....) Fundering: Jag har en oskärmad 3-ledare...
29
29

Elverk
Vad är det som skiljer på strömen från elverk, fyrkantvåg och modifierad sinusvåg? Har det med generatorn att gjöra? En vanlig växelströmsgenerator som sitter i en personbil, vilken sorts...
2
2

Volvoradio
Hej Köpte en ny...nåja 1987 års 740 för några år sedan. Tog då bort originalradion CR-905 och satte in en CD spelare. Vilket jag delvis ångrar nu. Radiodelen var mycket bra i CR-905 och hade...
8
8

gnäll från video
Hej vad kan jag göra åt en Panasonic NV HD 610 EC video som efter ca: 2 tiummar börjar gny som en hundvalp alternativt låta som en geting som försöker ta sig ut genom glaset i fönstret en...
4
4