Latest threads in Electronics (Swedish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Elstyrningen i pelletsagrigat
Ett pelletsagrigat har ju en elektronisk styrning, vilken strömstyrka är det i elektroniken? b/l
8
8

Elmotor som hjälpmedel
Vilken ström är det till elmotorn som hjälpmedel till cyklar? Det sitter en elmotor i framhjulsnavet som kan hjälpa till vid cykling när det går tungt att trampa. Vilken volt är det och hur...

Batterilivslängd?
Hej! Jag har kopplat en liten krets med ett vanligt 6LR61 9V-batteri, 3 lysdioder =E1 3.2V/30mA och en str=F6mbrytare. Min fr=E5ga =E4r hur l=E4nge man kan v=E4nta sig att betteriet h=E5ller om man...
1
1

Kretschema eller liknande till Palm e2
Hej, Min Palm E2 är stendöd. Tänkte öppna den imorgon och se om jag kan se något. Nån som har koll på om det går att få tag på kretschema eller något annat som kan vara till hjälp vid...
4
4

Likväxlare - effektförluster
Innebär det stora förluster att likväxla ett bilbatteri till 220V växelström? Morgan O.
7
7

Trådlös ljudöverföring
S=E5g p=E5 en reklamfilm p=E5 Tv om ett ljudsystem, d=E4r man hade en central enhet placerad i ett rum och de =F6vriga enheterna i andra rum. Sen kunde man lyssna p=E5 olika radioprogram i valfria...

Köra PC i bilen
Hej! Jag behöver köra en "stationär" PC med 220V nätagg i bilen. (Tillämpningen i fråga kräver disk-prestanda som inte går att få på någon laptop jag testat). En idé är då att köra via...
15
15

Letar efter en diod.....
Jag har behov av att få tag i en diod som heter BYW 98/200. Det är en "ultra fast damper diode" som satt i ett switchat nätaggregat och var kortsluten i en dvd-spelare (philips naturligtvis ;-()....
8
8

vakthund
Hej Skulle behöva en koppling som ger en 1:a elle 0:a ut när en klocka på ingången stannar... Klockan ska kunna vara allt mellan 1 - 1000 HZ. Ska använda den till en PIC krets som vakthund så...
4
4

USB kabel trådfärg
Sitter med en avtuggad usb-sladd till min Logitec joystick.Jag t=E4nkte skarva i hop den med en kasserad usb sladd. Vet n=E5gon om det finns en standard p=E5 f=E4rgerna mellan olika tillverkare s=E5...
2
2

Handhållen analog tv
Har en handh=E5llen analog tv. Blir den oanv=E4ndbar fram=F6ver. Finns det konvertrar f=F6r b=E4rbart?
2
2

Elmotor i framhjulet
Det fins cyklar med elmotor i framhjulet. Hur många volt är dnna motor på? Hur kraftigt är batteriet? b/l
2
2

Laptop som rese-TV
Är det en vettig lösning, och vad kostar i så fall mottagare? Morgan O.
13
13

Programmera microcontrollers.
Jag tänkte bygga en sak som innehåller en AVR 8515, tyvärr så har jag ingen möjlighet att programmera denna.. Ngon här som råkar sitta på utrustning för detta ?
9
9

Krånglande Samsung Video
Hej! Har en Samsung video med modellbeteckning SV-230X som har ett problem, nämligen: vid uppspelning så hackar den till imellanåt. Tittar man på upptagningsrullen så stannar den till ibland, men...