Latest threads in Electronics (Swedish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Trasig philips 32PW8504 skiftar i ljusintensitet
Hej! Bilden kan vara bra några minuter när den varit avstängd, sen börjar den skifta i ljusintensitet ganska högfrekvent, kan bli bra igen osv. Någon som är bekant med detta felsymtom? Är det...
5
5

Schema sökes:JVC CA-UXT550 ministereo
Det g=E5r bra med kopior. Den startar ej s=E5 det =E4r nog schema =F6ver n=E4tdel och kontrollkretsar som beh=F6vs.

Wheatstone-brygga, lastceller
Hej! Jag använder lastcelller som jag tar ur slaktade personvågar. Dessa billiga lastceller har inte en komplett brygga som dyrare lastceller utan enbart "en halv" brygga (d.v.s. två motstånd i...
1
1

Centralvärmetermostat
Min centralv=E4rmetermostat i villan b=F6rjar bli lite gammal. M=E5ste man byta servo delen p=E5 pannan, eller r=E4cker det att byta man=F6verdelen? Vilka finesser finns p=E5 de nya? Vill g=E4rna...

Dålig bild på TV med RGB-källa.
På min 10 år gamla Sharp 28" TV (70AS-03SN tror jag den heter, riktig skit-TV men jag försöker krama ut några år till ur den) så får jag riktigt usel bild när jag matar den med RGB-signal....
9
9

Optiska kablar
För äkta digitalt 5.1 surround ljud.
6
6

Manual till samsung Scm 8300
Hej jag söker en manual till en stereo med tillbehör som har beteckningen Samsung SCM8300 Eller gärna om ni har en fungerande Fjärr Hör av er Mvh Tiger

Newsfeed
Är det bara jag som inte får några artiklar i denna grupp eller har det varit ovanligt tyst sista dagarna? ObOnTopic: En kamrat håller på och bygger en apparat som skulle behöva en display. Han...
4
4

Hur fungerar ADSL-operatörernas bandbreddsbegränsning?
När man ringer till sin internetoperatör och vill uppgradera sitt bredband till en högre hastighet, så hinner man i princip inte lägga på luren innan hastigheten har ökats. Bandbredden styrs...
12
12

Nokia 7163 manual...
Hej! Jag verkar ha kastat manualen till min Nokia TV (7163 tror jag den hette). Den har i alla fall NICAM. Är det ngn som vet om någon av SCART-ingångarna stöder RGB in. /Erik
1
1

Platt-TV + KabelTV = Brand?
PlattTV + KabelTV kan ge överspänning som resulterar i eventuell brand. Åtgärd: "galvanisk avskiljare" för ca 100 SEK. Fundersam om detta är begränsat till PlattTV ..
51
51

Barnlås på kombi-tv...
Har precis bytt HS-trafo i en gammal Philips 21PT351A/13. Skärmen tänder upp, men tyvärr står det Child Lock (med rött) i displayen. Hur gör man för att få bort detta och kan testa tv'n...
4
4

Videoskärm i bil, hur fästa?
Hej Jag skall installera en videosk=E4rm i bil. Jag har letet efter ett f=E4ste= =20 som g=F6r det m=F6jligt att vilkla sk=E4rmen c:a 15 grader =E5t varje h=E5l= l f=F6r=20 att f=F6raren alternativt...
1
1

Bra kvalité
Min gamla Philips 22" färg-TV fyller nu 30 år och fungerar alldeles utmärkt. (Chassi K9). Den tillverkades i Norrköping vecka 10 år 1976. Jag köpte ut den redan veckan efter (vecka 11). TVn har...
9
9

"realtidsfiltrering" via ljudkortet?
Hej! Jag vill använda ljudkortet som ad-omvandlare, filtrera insignalen med FIR eller IIR-filter och sedan ut via ljudkortets DA-omvandlare. Vill dessutom ha ut tre utfilterade signaler från en...
4
4