Latest threads in Electronics (Swedish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Ljusstarka displayer
Hej! Jag söker folk som kan delge erfarenheter/kunskap rörande ljusstarka (dator)-displayer. (färg) Min tillämpning kräver en display som ger bra bild ute/under tak/i skugga. Men det är ju...
14
14

Byta processor
Har en bärbar dator Toshiba Satellite Pro 4280 med 500Mhz processor. Kan man byta processorn mot en på 700 Mhz utan problem?.
3
3

Ni-MH ackar kass?
Jag har några Ni-MH ackar som suttit i en kamera mycket länge, 2100 mAh. Nu är spänningen över polerna nästan noll och dom tar inte emot laddning i en vanlig laddare. Är dom förstörda eller...
2
2

Rackskåp och starkström
Om man köper/bygger ett fristående skåp med 19" skenor. Får man lov att skruva ditt några jordade uttag..? (stickkontakt + dosa + 3x uttag )
2
2

Automatsäkringar
I sommarhuset sitter ett antal automatsäkringar i elcentralen. De flesta är av typ "Kopp HS68" och efter vad jag förstår på 10A. För en tid sedan skulle jag köra en kap-och gersåg. Den startar...
9
9

OT: Tätningsmassa högtemperatur?
Vad slags lämplig tätnings massa finns det för att täta en skarv mellan två avgasrör som håller för aktuella temperaturer ..?
3
3

Problem med kontrollsumman från GPS (NMEA 0183)
Knåpade ihop en rutin till en PIC-mikrokontroller som kontrollerar kontrollsumman för nmea 0183 strängar från en GPS. Stämmer perfekt för en sträng som jag även testade att räkna ut för...
2
2

Strömförsörjningssystem med Li-Ion-batteri
Hej, Letar efter en l=F6sning f=F6r f=F6ljande str=F6mf=F6rs=F6rjningssystem: - Kraften kommer fr=E5n en generator, 350W, 18-36V - Kraften ska anv=E4ndas till f=F6ljande: - Ett Li-Ion-batteri (3,6 Ah,...
2
2

mp3-spelare?
Hej! Jag letar efter en mp3-spelare som jag kan köra ansluten till elektricitet samtidigt som jag spelar upp från den. Har testat med en iRiver, men den låste gränssnittet till "USB connect" och...
1
1

capacitor wanted!!! special 330nF/100V
Hello everybody! I can't find anywhere such capacitor, could you advice where can I buy it? 330nF/100V or 63V ( 250pcs. ) isolation PPS type: SMR10 334K100A03L4 EVOX RIFA or SMR10 334K63A01L4 EVOX...
2
2

TV-benämningar
Vad är det som innebär scartkontakt med RGB? Vad innebär widescreen? Dessa benämningar ser man på reklam om TV-apparater men vad dessa betyder och vad dessa har för funktion undrar jag över....
7
7

Nivåer för digitalt i kabeltv-nät
Hej! =C4r det n=E5gon som vet vilka niv=E5er som g=E4ller f=F6r godk=E4nd signal= i kabeltv-n=E4t n=E4r det g=E4ller digita kanaler(digitala terest). H=E4lsningar Janne
1
1

Locket på eller av?
Vilket kyler datorn b=E4st? Locket p=E5 eller av? Enl. lanparty kille locket av. Enl. arcade pc kabinett locket p=E5. B=E5da fr=E5n tv program.
15
15

Fjärris problem
En fj=E4rr som legat l=E4nge skulle tas i bruk. Funkade ej. Testade med mobilen. Inget liv i irdioden. Kopplade in 1.5v aha den lyser. Sp=E5rade felet till gummimattan. Hmm har jag inte en fj=E4rr som...
3
3

förstört mc-batteri?
Halloj I vintras försökte min farsa starta sin bil med mitt mc-batteri. Kan batteriet förstöras då? Batteriet var splitternytt och låg på underhållsladdning hela vintern. Nu verkar batteriet...
15
15