20:30 Är det dags att tända allt

Klockan 20:30 kommer det att finnas överskott på ström i landet när en
massa tokar skall släcka, så det är viktigt att hålla igång
elförbrukningen. Därför måste vi tända allt vi har i el-väg av
solidaritet med el-arbetarna. Kom själv på att det bara var 80 W i
ute-belysningen, men har bytt till 150W och tände den redan på dagen.
Nedsläcknings-spektaklet är ju bara att protestera mot.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/chathamoarna-inledde-earth-hour_4489191.svd

Re: 20:30 Är det dags att tända allt

C4%r polisen beredd pE5% alla brott....

Re: 20:30 Är det dags att tända all t

Brottslingarna är säkert det i vart fall. Men nu är det väl inte så
många som ställer upp på det där jippot längre. Det blir nog bara
effektfull reklam med några stora skyskrapor eller liknande som ger lite
bilder att sända, annars är det ju bara tok. Vi behöver snarare
producera mer el för inte minst alla i världen som inte ens har det.

Nu är den 20:30 så jag skall gå och sätta på ugnen också. :)

Re: 20:30 Är det dags att tända allt

Det är bra, bara du nu lovar att inte ha i gång något mellan klockan 2:00 och
3:00 i natt.

Ditt engagemang i frågan är förövrigt föredömlig, även om den bara yttrar sig i
form av en prepubertal trotsighet mot en fullkomligt obetydlig symbolhandling.
Men bara det att du är medveten om aktionen är ju en seger för miljön. Moder
Jord (och din elleverantör) tackar dig för visat intresse.

--
"Jag fruktar att detta adelsmöte inte ens skulle kunnat förmå sig
  att rösta för ståndsriksdagens avskaffande."

Det prepubertala måste väl ändå alla inse är att släcka ljuset en timme
och leka med stearinljusen.

Re: 20:30 Är det dags att tända allt

Jag tE4%nde fem extra lampor kl 20:31-21:11.

--
Hugo Fernbom

http://www.fernbom.com/hugo /

Re: 20:30 Är det dags att tända all t

Hehe, ja vi i norden brukar inse att vi behöver el.

Bra sida du har och intressanta länkar. Kan säga att jag läser ganska
mycket på servrar där över också, fast jag kanske läser mest sidor om
politik.

Re: 20:30 Är det dags att tända allt

Kul att du gillade min sida!

Jag var mycket aktiv på Usenet 1997-2001, men har sedan dragit ner på det.
Det var nästan första gången sedan 2007 jag kollade i "mina" grupper igen.

--
Hugo Fernbom

http://www.fernbom.com/hugo /

Re: 20:30 Är det dags att tända all t

Många musiklänkar, men hur kan du ha missat grooveshark?

GLUDEN

Re: 20:30 Är det dags att tända allt

Jo, en del missar t.o.m. jag! :)
Den kommer med vid nE4%sta uppdatering dock.

--
Hugo Fernbom

http://www.fernbom.com/hugo /

Re: 20:30 Är det dags att tända allt

Svampmannen (Fungo Hombre) har återvändt!

Förresten! Brukar du också uppvisa stigmata nu inför påsken?

--
"Jag fruktar att detta adelsmöte inte ens skulle kunnat förmå sig
  att rösta för ståndsriksdagens avskaffande."
Re: 20:30 Är det dags att tända allt

inte KVP: Var E4%r dina svenska tecken?

Re: 20:30 Är det dags att tända allt

De syns inte pE5% Google, men de syns pE5% "vanliga" news-servrar.

--
Hugo Fernbom

http://www.fernbom.com/hugo /

Re: 20:30 Är det dags att tända allt

Jag skickar inte med nagra attabitarstecken i mina inlagg eftersom det tar for
mycket bandbredd i ansprak. Vill du se svenska tecken i mina inlagg maste du
rita ringar och punkter pa din skarm med en fin tuschpenna.

--
"Jag fruktar att detta adelsmöte inte ens skulle kunnat förmå sig
  att rösta för ståndsriksdagens avskaffande."
Re: 20:30 Är det dags att tända allt

Ja, lite grann i alla fall. Vi fE5%r se hur permanent det blir.

Nej, faktiskt inte!

--
Hugo Fernbom

http://www.fernbom.com/hugo /

Re: 20:30 Är det dags att tända allt

Det var ett tag sedan jag kunde läsa headrar som en infödd men jag ser inget
galet här.

--
"Jag fruktar att detta adelsmöte inte ens skulle kunnat förmå sig
  att rösta för ståndsriksdagens avskaffande."
Re: 20:30 Är det dags att tända allt

Har du bandbredd nog att skriva ao ae oe?

Re: 20:30 Är det dags att tända all t
Jag körde mitt dieselelverk några timmar extra.

Re: 20:30 Är det dags att tända all t

  Det är ju bra med lite extra koldioxid också eftersom det växer bättre
då. Själv ligger jag på stamnätet och får väl både kärnkrats-el och
vattenkrafts-el, med något inslag av svajig vindkrafts-el också kanske.
Dieselverk funderar jag fortfarande på att köpa ett i reserv men det går
inte att ha lite dyrare prylar stående utanför här, det är folktomt men
fin väg som kan locka icke önskade gäster emellanåt. Å andra sidan går
min ström via en säkerhetsprioriterad anslutning med stor dieselbackup,
så mer än någon timme kan jag aldrig bli utan ström.

Site Timeline