Latest threads in Electronics (Swedish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Skarva drivremmar
On Fri, 29 Jun 2007 22:10:15 +0200, "Peter Justesen" wrote:
9
9

Telia berdbandsTV och kabel
Som bekant anv=E4nds bara 4 ledare i RJ45-kontakten, TX+ TX- RX+ och RX- Nu =E4r fr=E5gan, kabeln som ansluter modemet med digitalmottagaren, =E4r det samma d=E4r eller anv=E4nds n=E5gon eller b=E5da...
4
4

Tilläggsfiler till bildfiler
N=E4r jag laddar ur min kamera (Canon Ixus 50) i datorn s=E5 f=F6ljer det par extrafiler med. F=F6r vanliga bilder heter den och f=F6r video MVI med suffix THM. Jag blir inte klok p=E5 vad dessa...

Skänkes: Philips DVD755VR/00 (kombivideo DVD, VHS)
Sk=E4nker bort en defekt Philips DVD755VR/00 (kombivideo DVD, VHS). Fyra =E5r gammal. Apparaten =E4r i gott yttre skick och fungerar sporadiskt, b=E5de DVD- och VHS-delen. F=E5r n=E5gon g=E5ng ibland...

Canon digitalkamera
När jag denna gång nedladdar foton till dator så vägras hälften av bilderna överföras. I kameran ses bilderna och de tycks ha fullt format. De förefaller alltså inte skadade. Troligen...
5
5

TV Nokia modellbeteckning 6363
Hej Har en Nokia tjock-tv som brukar slå ifrån sig efter ett tag när den hara varit på. Jag undrar om det är någon automatsäkring slår ifrån? /jc

Tv Nokia modell 5353
Hej Har en nokia tjock tv problemet är att den stänger av sig själv är det någon automatsäkring som slår ifrån ?? /jc
2
2

TV i villa?
Hej! Flyttar från hyreslägenhet till villa och nu måste man ju välja sätt och leverantör för att se på TV. I lägenheten var det enkelt: monopol från Comhem och addera en box så blev det...
2
2

Luxor 7064
Hj=E4lp! Min tv modell Luxor 7064 h=E5ller p=E5 att ge upp. N=E4r man startar den =E4r det enda man ser ett ljust vitt streck horisontellt mitt p=E5 rutan. Ljudet fungerar dock som det ska. H=E4ndig...
1
1

Dålig elkvalité förstör hemelektronik
Kvalitén på el i Sverige är inte bra. 60 procent av svenska hushåll har drabbats av dålig kvalité på elström, vilket har medfört att hemelektronik har gått sönder.
2
2

Hur viktigt dra ut alla sladdar vid åska?
Det är tydligen oväder på gång. Hur viktigt är det att följa rådet att dra ut alla nätkablar, el och bredband och antenner, om man bor i hyreshus? Vårt hus ligger på urberg men är inte så...
11
11

Har jag dödat min Fluke ?
Jag har haft min pålitliga Fluke 75 i över 10 år nu, och har betraktat den som nästintill oförstörbar.. Men idag skulle jag mäta upp spänningen i en projektor, lampan var märkt 120V så det...
3
3

Kontaktproblem Firewire
Har i min dator (PC) 2st kort med Firewire där man intern kan koppla in sig. Problemet med dessa kort är att kontakten är för gjutna kontakter och i datorns chassiet är det för...

Någon här som använder Joost?
Lite OT men jag chansar eftersom det är rätt mycket teve-frågor här. Programvara Joost lär kunna göra så att man kan se massor av kanaler på datorn. Det är tydligen gratis. Kruxet är att man...
14
14

Antenn / signal / kabel
Jag har problem med vissa kanaler i Comhems digitaltv-nät. Tänkte jag bara kunde få lite feed så att jag inte blir screw'ad av babblande supportidioter. Det är ett antal (6-7 stycken, abonnerar...
5
5