Latest threads in Electronics (Swedish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Motor i DVD
Hej Grupp! Tänkte försöka laga min no_name DVD från Clas i sjön, det är motorn som stannat. Försökte Googla numret som står på motorn men "nada" CCM03-030R1-26M Vanlig (nåja) 3.0 V DC motor...
5
5

Köpa dvd r skivir
=C4r det l=F6nt att betala frakt(postorder) eller =E4r det reagiganten som g=E4ller?
1
1

Elverk
Det är några försäljningsställen som saluför elverk med samma värden men med olika priser. Rusta säljer ett som heter Greppa för ett pris 2,995:- Jula säljer ett liknade för 1,995:- Om man...
9
9

Platsbanken, "Datatekniker" med civilingenjörsbakgrund...
Halloj! | | "Lars Johansson" skrev i meddelandet | news:xybJi.9420$ | > I ditt fall Peter Liu. | | skulle vara att stalka honom? "A man can't just sit around." Lars Johansson On the turntable: The...
198
198

Vindkraft inte bra
Vindkraft verkar inte fungera så bra som man påstår.
6
6

Datorstrul "hårdvarufel"
Jag har en sprillans ny dator som jag plockat ihop själv och den består av ett asus moderkort som drivs av ett nätagg Power Master 480 W. Problemet är att jag måste göra Datorn spänningslöst...
6
6

Ny mjukvara till Force
Hej. Äntligen kommer den nya mjukvaran till Force 320T. Nån som är duktig på dessa? Har 5st. som inte vill starta röda lampan bara blinkar lite svagt. Har undersökt nätdelen i dom , men det...

vga-utgång laptop/projektor
hej! kanske lite OT, men vi provar. har en något äldre BENQ-projektor till min hemmabio och har någon gång då o då anslutit min bärbara compaq-laptop med 15 pins vga-kontakt till projektorn o...
7
7

Telefonen stänger av sig, batteriet?
Jag har en Siemens Gigaset 3010 Micro som har ca: 6 år på nacken. Den fungerar klockrent men de senaste dagarna har den fått den egenheten att stänga av sig när man ska svara eller ringa ett...
3
3

Kanaler från Comhem försvinner?
Hej, vissa kanaler från Comhem försvinner från deras bas/gratisutbud. Vet nån var man kan se Eurosport på nätet, eller tanka hem för att lägga filen disk etc.. Det är bara några få program...
19
19

Triac
Hej alla jag har en sk mjukvärmecentral som inte är byggd igår utan runt 1980. Strömmen pytsas ut med hjälp av bult-triacs (EAV 4027) som inte går att få tag på längre.. Jag har för några...
1
1

Köpes: Nokia fjärrkontroll
Söker en Nokia (TV) fjärrkontroll typ RCN 800. Någon som kan tipsa om var en sådan tingest kan inhandlas? Eller finns det någon i gruppen som har en till salu? Ha de Owe R.
6
6

Nokia återkallar 46 miljoner mobiltelefonbatterier
Nokia återkallar 46 miljoner mobiltelefonbatterier. Batterierna kan kortslutas och överhettas. Ett hundratal incidenter har rapporterats runt om i världen. Här är listan över drabbade telefoner....

Felsöker kretskort - allmäna tips?
Mjukvarufel? Drivrutin? Har du kollat i Enhetshanteraren i Windows
1
1

USB DVB-T-pinne antennkontakt
Jag testar en DVB-T USB-pinne: Technaxx DVB-T S1 . Den har Afatech AF9005 chipset . Jag skulle vilja koppla den till en större takmonterad DVB-T-antenn med stanard antennkontakt men USB-pinnens...
2
2