Latest threads in Electronics (Swedish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Galleranten
Om man har två gallerantenner riktade på samma sändare och sammankopplade till motagaren TV, får man bättre motagarefekt då? b/l
5
5

Garmin nuvi
Jag har just köpt en färddator Garmin nuvi 200 och är mycket nöjd med den så länge jag har den i bilen. Nu under älgjakten tog jag med den i skogen, ställde in den på fotgängare i st. f....
4
4

Fuktighetsgivare
Någon som vet var man kan köpa en luftfuktighetsgivare med analog utgång? Önskemål: Matningsspänning cirka 12 V Utsignal: 0 - 100% rh ger 0 - 10 V Pris: Helst mindre än 100 kr. GLUDEN

Datorskärm
Vad kan det vara för fel på dataskärmen AcerView 76ie, syntomen är när man startar upp kan bilden komma upp en kort stund och sedan koppla ur, det hörs ett tickande ljud och signallampan lyser...
3
3

Hur gör man
För att kunna ansluta mer än en dator samtidigt till ett GSM USB-Modem. ???? -- Nån som har nått tips. ?
1
1

Haru Dreambox
Hej Grupp! Om det är någon som har Dreambox digitaltv decoder så kan ni prova en ny plugin från Den presenterar ett temperaturvärde på tv skärmen, det bäste vore om man kunde se julskinkans...

Platt-TV
Kan någon förklara varför det är så usel kvalitet på alla former av platt-TV? Suddigt, utfrätta högdagrar, blaskiga färger osv. Folk brukar le när jag talar om att jag ser TV på en 22" CRT...
10
10

Max spänning från 12v bosch växelströmmare?
Vad =E4r max sp=E4nning fr=E5n 12v bosch v=E4xelstr=F6mmare? Skulle beh=F6v= a runt 36v. G=E5r nog med en gammal likstr=F6mmare. Om det g=E5r vad =E4r l=E4mpli= gt i ampere?
1
1

tv4 har svagare signal i marknätet hos mej
Jag har i vanliga fall comhem men kopplade in en boxer för att kolla och upptäckte att alla fria kanaler utom tv4 funkade med innomhusantenn, kollar man signalerna så är dom bra på alla andra...
16
16

Genurator
Styrkan på en genurator har det med varvtalet och hur lindningen är beskaffad? Eller är det andra saker som påverkar? b/l
5
5

DVDRW med usb in
Testade usb in med ett MSduo-usb liten enkel sak det funkade. Provade seda en multikortl=E4sare-usb men den funkade inte. Hur vet man vilka som funkar? Innan man provat. En usb hd skulle vara...

För bra mottagning på digitalTVbox?
Hej! Har haft lite problem med min SAGEM digitaltvbox (2 mottagre och inbyggd hd, tror modellene heter 6200 elelr 6400). Boxen är 1,5 månader gammal och första veckorna funkade det bra. Men sen...
7
7

Nollmodem via GSM
Jag har en larmanläggning som kan styras med hjälp av en dator som kopplas in med ett nollmodem (RS232). Kan man köra detta via två GSM-telefoner, en ansluten till datorn och en till larmet? Är...
5
5

Söker tips på dvd r/w
Skall ers=E4tta vhs bandspelare. Funktions krav *stegl=F6s split av inspelningar krav *buggfri *=C4ndra namn p=E5 insp * dvd+ helst * dvb helst * ej noname * rimligt pris * =E4kta rf in/ut tar =E4ven...
3
3

Hur löda XLR-kontakt?
Amatörismen frodas. Men lödandet tar tid så jag chansar... Jag lödde just ihop en tele/XLR-kabel och får inget ljud igenom den. Eventuellt har jag använt fel öron på XLR-kontakten. Den har tre...
23
23