12 V:s-sladd

Jag har en pryl som går på 12V DC som jag vill använda i bilen.

12V-ingången på denna pryl är av ungefär samma format som en vanlig '8-formad' kontakt som används för 220V för alla möjliga elektriska apparater men istället för att se ut som en 8:a är den raktangulär med ett (konvext) spår på en långsidan.

Någon som vet vad denna kontakt kallas respektive var man kan hitta en sladd med cigarrettuttag i ena ändan och denna kontakt i andra ändan? Har kollat på Clas Ohlson och Biltema men de har inte haft något som ens varit snarlikt.

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

"david" skrev i meddelandet news:1hjll9x.1hsfbjr1d2lzvyN% snipped-for-privacy@gmail.com...

Krisar det riktigt så köp en unken kylbox på 12 v, sno kabeln och släng kylboxen, eller använd den till papperskorg eller pryl-låda..

Då har du fått två bra grejer till priset av ca 149:- på Netto, biltema o dylikt..

Lycka till! /Johan

Reply to
Johan Stenkilsson

"david" skrev i meddelandet news:1hjll9x.1hsfbjr1d2lzvyN% snipped-for-privacy@gmail.com...

Låter som dom DC-kontakter som var vanliga i Komm.Radios o polisradios förr Franzens i Nybro (

) MÅSTE ha såna liggandes. /Morgan

Reply to
Morgan