Żywica do zalewania...

A dokładnie - chcę zalać termometry Dallasa (DS18B20), coby je uczynić
wodoodpornymi :)
Chip jest podłączony na malutkiej PCB do kabelka, no i właśnie chciałbym
toto zalać czymś.
Macie pomysł czym ? Coby w miarę szybko się utwardzało (nie 2 dni), w miarę
ładnie wyglądało...
Sam "czubek" dallasa chcę zrobić "wystający" z zalewy, więc transmisja
ciepła powinna być w miarę ok.
(chyba ?).

pozdr.

Re: Żywica do zalewania...

W domowych warunkach masz tylko Distal. Dwa typy, jeden wiąże 10 min drugi
(tańszy) kilka godzin.
--
Jacek

Re: Żywica do zalewania...

w pracy robię, no właściwie robi kolega za ścianą, zalewy z silikonu
kompozytowego. Ładnie wygląda i ma tą zaletę, że ma dość małą pojemność
cieplną. Może się dowiem jaki to silicon, gdzie go kupić i dlaczego taki
drogi ;-).

Waldek

Re: Żywica do zalewania...
Powitanko,

http://www.semicon.com.pl/katalog/?id_p25%9
Chyba, ze przemyslowe ilosci, wtedy Milar.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: Żywica do zalewania...
kurka wodna...no distal to niechętnie... Kiedyś nim zalewałem, nawet nieźle
to wychodziło.
Dawało się barwić nawet - wychodził taki "plastyk" w dowolnym kolorze.
Chyba to barwiłem po prostu "suchą" akwarelą w jakiejś minimalnej ilości...
No ale to jakoś masakrycznie długo się utwardzało...

To już prędzej poxipol, bo szybko. No ale faktycznie takie bardziej
specjalizowane wynalazki jak te
z semiconu byłyby lepsze...tylko szybko potrzebuję... no może coś wymyślę...

Dzięki za uwagi.

Re: Żywica do zalewania...

Epoksyd sie utwardza w zaleznosci od utwardzacza, a jak komus za wolno
.. to niech podgrzeje.
Byle ostroznie, bo przy utwardzaniu sam sie rozgrzewa i razem moze
wykipiec.

J.

Re: Żywica do zalewania...
UBF%ytkownik J.F. napisaB3%:

I przeszkli i zrobi skurcz ktF3%ry mu poB3%B1czenia elektryczne porwie..=
2E%

Akurat distal nie moBF%e wiB1%zaE6% szybko - utwardzacz PAC wiB1%BFe pow=
oli, daje20%
BF%el elastyczny i ma bardzo szerokA toleranjEA% dawkowania.
Szybko to pracuje TECZA - ale jakiekolwiek przedawkowanie koF1%czy siEA% =

szkliB6%cie kruchB1% trukturB1% i sporym skurczem.

Epidian 51+TECZA - kiedyB6% mi plastikowy pojemnik stopiB3%o. PAC nie grz=
eje20%
w stopniu odczuwalnym w objEA%toB6%ci poniBF%ej wiadra.

--20%
Darek

Re: Żywica do zalewania...

Kto nie ryzykuje ten nie wie :)

Ale mowisz o reakcji ktora zaczyna sie od temperatury pokojowej.
A teraz podgrzej do 80 stopni ..

J.

Re: Żywica do zalewania...

Distalowi bardzo dobrze robi podgrzanie, ale PO utwardzeniu,
czyli po 24 godzinach, ale nie więcej niż 60 stopni.

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: Żywica do zalewania...

Ja zalewałem żywicą poliestrową. Do nabycia w puszkach + taki czerwony
utwardzacz w tubce.  Szybkość wiązania zależy od ilości utwardzacza, ale, o
ile pamiętam, dłużej niż godzinę nie wiązało.

Re: Żywica do zalewania...

Nie jestem na bieżąco, ale kiedyś był Polastosil 2000 a do tego w ilościach
śladowych dawało się Tioplast jako plastyfikator, można było nawet dojść do
plastyczności gumy.
Piotr

Re: Żywica do zalewania...
Epoksydowa z utwardzaczem PAC. Strasznie brzmi ale to Distal Rapid. Dostępny w
małych opakowaniach.

Re: Żywica do zalewania...

Nie jest to najlepszy pomysB3%. Nieprzereagowany utwardzacz bardzo chEA%t=
nie20%
zBF%era nF3%BFki. Przed zalaniem naleBF%y nF3%BFki pokryE6% lakierem iz=
olacyjnym np20%
Plastik.

--20%

Re: Żywica do zalewania...
Pomalowanie w nitrze nie zaszkodzi. Ale i w przypadku PACa nie za wiele pomoże.
Jak utwardzaczem jest Z1 to faktycznie przy przedawkowaniu albo złym wymieszaniu
mogą ale wcale nie muszą pojawić się problemy. Przy PACu problem praktycznie nie
istnieje. A że trzeba dokładnie wymieszać. Co zrobić jak trzeba to trzeba.
Epoksydy z reguły nie są dla fajansiarzy. Doskonałe żywice tylko trzeba
przestrzegać zasad. Jedną z nich jest bardzo dobre wymieszanie składników. Nawet
jak utwardzaczem jest PAC.

Re: Żywica do zalewania...
tnie
adnikF3%w. Nawet

W przypadku szybko wiB1%BFB1%cych nie ma na to zbyt duBF%o czasu. A z20%
odmierzaniem maB3%ych iloB6%ci tez jest problem.

--20%