Zwrotnice multimedialne

Są zwrotnice np TRIS-202 i inne podobne.
1. Jak lub po czym odróżnić które są tzw cyfrowe a które analog
owe?
2. Czy takie zwrotnice zwiększają poziom błędów w przekazywanym s
ygnale? Mam na myśli coś takiego czy tzw jakość sygnały spada czy
 tylko poziom?
3. czy jak jest na wejściu jedna zwrotnica tris218 a za nią 307 to na o
bu końcach 307 poziom sygnału jest mniejszy o sumę tłumienia poszcz
ególnych, np 218 ma 8,5dB a 307 8,2dB to pomiędzy wspólnym wejściem
 a każdym z wyjść jest suma (zakładając ze mówimy o sygnałach
 cyfrowych). A teraz jak na początku będzie 307 a na obu jej końcach
stawię po jednej sztuce 218 to czy obie te konfigurację są takie same
?

Re: Zwrotnice multimedialne

To trochę takie samo pytanie jak o anteny. Czy antena od telewizji
analogowej będzie odbierać telewizję cyfrową?

1.Tak jeżeli ma odpowiednie pasmo. A pierwsze lepsze zdjęcie pokazuje
pasmo 5-1000MHz wiec powinno być bez różnicy.
Rozumiem że nie jest istotny kanał zwrotny ( istotne w kablówce ).

2. To zależy, poziom sygnału na pewno spada. Nie zawsze jednak jest to
źle. Zarówno za mocny sygnał jak i za słaby powoduje problemy.
Spece z kablówki często celowo zwiększają tłumienie.

3. Trzecie pytanie jest za długie i nie chce mi się czytać.

Adam

Re: Zwrotnice multimedialne
we a które analogowe?
[...]

kazuje
wce ).

tak, pod warunkiem, że jest podłączona cyfrowym kablem. u
wiadomiłem to
sobie, gdy w castoramie zobaczyłem DIGITAL ANTENA CABLE... teraz juz
wiem, czemu na sdtarym analogowym kablu nie chce mi odbierać

;)

a.

Re: Zwrotnice multimedialne
Właśnie chodzi o ten kanał zwrotny. Jak doszukać się informacji o
 tym kanale w zwrotnicy.
A co to takiego kabel cyfrowy? czy nie chodzi o pasmo częstotliwości?

Re: Zwrotnice multimedialne

Proszę sobie poczytać jak to działa.

http://www.dipol.com.pl/transmisja_danych_w_sieciach_kablowych_bib49.htm

Co to znaczy kabel cyfrowy ? Jakby to ująć...  to taki chłyt makietingowy.

To mniej więcej tak jakby wymieniać "kabel zasilający 230V" z
analogowego na cyfrowy. Bardziej istotny jest jego przekrój niż nazwa.

Pzdr.

Adam

Re: Zwrotnice multimedialne
ów
kablówki?
Obie. Domyślam sie że różnica taka że jeden przepuszcza sygnał
zwrotny a drugi nie?
Problem mam taki, że np w karta katalogowa TRIS-202 jakoś pokrętnie t
o opisuje. nie wiem gdzie tam jest opisane coś na temat kanału zwrotneg
o.

Co do tych obu konfiguracji, dlaczego jak zamienię z pojedynczego 218 na
układ w którym są dwa 218 to stosunek S/N spada w modemie.

A powiedzcie mi jak to jest i o co chodzi że błędy wzrastają jak po
ziom sygnału wzrasta lub maleje.

Re: Zwrotnice multimedialne
kablówki?
Obie. Domyślam sie że różnica taka że jeden przepuszcza sygnał zwrotny a
drugi nie?

Zwrotnica charakteryzuje się zakresami częstotliwości sygnałów jakie
przepuszca lub nie. Jest jej obojetne czy sygnały są cyfrowe czy analogowe.
Wyrażenie "cyfrowa zwrotnica" istnieje tylko w bełkocie marketingowym i w
żargonie technicznym.

Problem mam taki, że np w karta katalogowa TRIS-202 jakoś pokrętnie to
opisuje. nie wiem gdzie tam jest opisane coś na temat kanału zwrotnego.

technetix.pl/files/TRIS-202FIN_COMPLETE.pdf

To jest rozgałęźnik z separowanym wejściem. Zakres od 5 do 1000 MHz. Kanał
zwrotny zajmuje pasmo 5 do 65 MHz. Nic więcej nie ma tu do rozumienia.

Co do tych obu konfiguracji, dlaczego jak zamienię z pojedynczego 218 na
układ w którym są dwa 218 to stosunek S/N spada w modemie.

Czy w niewykorzystywane wyjścia wkręcasz obciążenie 75 Om?
http://technetix.pl/images/T-75HRCL.jpg

A powiedzcie mi jak to jest i o co chodzi że błędy wzrastają jak poziom
sygnału wzrasta lub maleje.

Układy elektronicznie najlepiej pracują jeśli sygnały, które otrzymują na
wejścia, znajdują się z zakresie napięć przewidzianym przez konstruktora.
Zbyt małe sygnały nikna w szumie, zbyt duże sygnały przesterowywują układy
elektroniczne czyli układy elektroniczne zaczynają pracujować inaczej niż
przewidział konstruktor.

yabba

Re: Zwrotnice multimedialne

Zastanawiałem się czy to stosować, ale technicy UPC tego nie zakład
ali więc pomyślałem że jest to zbędne

Re: Zwrotnice multimedialne

Zastanawiałem się czy to stosować, ale technicy UPC tego nie zakładali więc
pomyślałem że jest to zbędne

Raczej niezbędne. :)

yabba

Re: Zwrotnice multimedialne
Są zwrotnice np TRIS-202 i inne podobne.
1. Jak lub po czym odróżnić które są tzw cyfrowe a które analogowe?

"Cyfrowe" w sensie parametrów technicznych czy w sensie slangu monterów
kablówki?

2. Czy takie zwrotnice zwiększają poziom błędów w przekazywanym sygnale? Mam
na myśli coś takiego czy tzw jakość sygnały spada czy tylko poziom?

Nie, nie mają układu specjalnie zakłócającego sygnał. :) Tłumią sygnał, jego
poziom spada. Poniżej pewnego poziomu sygnału modem zacznie odbierać sygnał
z błędami.

Tak.

yabba

Site Timeline