Zwi?kszenie zasi?gu ...

Witam, mam taki prosty nadajnik i odbiornik na 433Mhz. Ustrojstwo zasilane z bateryjki 12V. Zasięg marny bo koło 5m. Jak w dosyć tani i prosty sposób zwiększyć zasięg? Chodzi mi o uzyskanie stabilnego ok. 50m. Antenka do nadajnika wystarczy? Gdzie taką antenkę najlepiej kupić? Liczą się też troszkę wymiary i względnie elegancki wygląd.

Pozdrawiam,

Reply to
bocian

Użytkownik "bocian" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@f19g2000yqh.googlegroups.com... Witam, mam taki prosty nadajnik i odbiornik na 433Mhz. Ustrojstwo zasilane z bateryjki 12V. Zasięg marny bo koło 5m. Jak w dosyć tani i prosty sposób zwiększyć zasięg? Chodzi mi o uzyskanie stabilnego ok. 50m. Antenka do nadajnika wystarczy? Gdzie taką antenkę najlepiej kupić? Liczą się też troszkę wymiary i względnie elegancki wygląd.

Pozdrawiam,

Reply to
Andrzej

Wita

Użytkownik "bocian" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@f19g2000yqh.googlegroups.com... [...] mam taki prosty nadajnik i odbiornik na 433Mhz. Ustrojstwo zasilane z bateryjki 12V. Zasięg marny bo koło 5m. Jak w dosyć tani i prosty sposób zwiększyć zasięg? Chodzi mi o uzyskanie stabilnego ok. 50m. Antenka do nadajnika wystarczy? Gdzie taką antenkę najlepiej kupić? Liczą się też troszkę wymiary i względnie elegancki wygląd. [...]

17 cm przewodu w izolacji. Typ przewodu w zaleności od potrzeb - miękka linka lub sztywny drut. Kolor - rzecz gustu ;-). Miejsce przyłączenia - najlepiej kolektor tranzystora generatora. Przyjmuję, ze nadajnik jest skrajnie uproszczoną konstrukcją, jednotranzystorową, bez stopnia wzmacniacza. Jeżeli nie, to miejscem podłączenia powinien być kolektor tranzystora ostatniego stopnia wzmacniacza w.cz. Sposób podłączenia - przez kondensator, najlepiej SMD (wymiary!) o pojemności rzędu 0,5 do 1,5 pF. Uwaga - tego rodzaju rozwiązanie nie jest zalecane. Istnieje bardzo duże zagrożenie lokalnego "ubogacenia" pasma 70 cm różnymi zakłóceniami. Nie wspominam już, że pod względem formalnym taki "patent" jest nielegalny.

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Reply to
Krzysztof Kucharski