Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania - Page 2

Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania
odcinku co następuje:
W Biedronce kupiłem z 6 wyłącznikami i głównym za 9zł :)

Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania

Zapuść linka. Już się przymierzałem aby coś takiego samemu sklecić.

Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania

Biedronka.

A produkt opisany tylko "CE  KD-1615F"

J.

Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania

A ja w jakimś takim tanim sklepie widziałem kiedyś prawdziwie ekooszczędna
listwę, miała wyłącznik i solidne bolce uziemiające czyli była OK a listwę z
wtyczką
łączył ekooszczędny cieniutki przewodzik ażsię nagrzewał (oszczędność miedzi
(+)  )
i to jedynie dla ekooszczędności był dwużyłowy (oszczędność miedzi +++)  :)

zbyszek

Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania

po pierwsze to żeby cokolwiek zmierzyć poprawnie to musisz dysponować
profesjinalnym sprzętem elektronicznym, czyli albo oscyloskop, albo multimer
z podwójnym całkowaniem (tak czy siak to koszty powyszej tysiaca złotych)
prawdopodobnie mierniczek jaki zakupiłeś to pewnie jakiś prymityw chińskiej
produkcji(zgaduję TUxxx), nie dość że mało dokładny to jeszcze przystosowany
do pomiaru sygnałów stałych, albo sinusoidalnie zmiennych, więc jeśli
zasilacz pobiera prądy impulsowe to wynik bedziesz miał kompletnie
zafałszowany, tyle teorii:O)

co do ekologii, to faktem jest ze marnotrawimy ponad 90%energii (pewnie
najwiecej na ogrzewanie i reansport) wiec jeśli zasilacz pobiera 2W a kiedy
nie pracuje (a jesty całyczas podpięty) pobiera 1W (to tak zwana
chińszczyzna) to oznacza  ze jeśli telefon ładujesz 1h, a zasilacz siedzi
24h, to ponad 10krotnie więcej energii zużywa bezurzytecznie, a tylko
niewielki procent idzie na naładowanie telefonu, tutaj wcale nie chodzi o
ładowarki do telefonu, ale o wszelkie zasilacze i sprzęty:O)

Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania
Hello Budzik,

Nie mam najmniejszego zamiaru się wysilać. Uważam, że od człowieka,
który opanował obsługę komputera w stopniu wystarczającym do zadania
pytania tutaj mam prawo wymagać wiedzy na poziomie dawnej szkoły
podstawowej i odróżnienia pojęć podstawowych.
Skoro jesteś za leniwy na to, żeby się przyłożyć do precyzji swoich
pytań choć na takim poziomie, to ja się czyje zwolniony z
rozpatrywania Twoich intencji.

http://rtfm.killfile.pl/#lajza

Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania

ROMAN czy Ty nie jesteś przypadkiem jednym z moderatorów na elektrodzie:)?

bo czepiasz sie, podobnie jak oni, przecinków kropek i zdań od wielkiej
litery

Natan

Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania
Hello najs,

Siakoś nie zauważyłem, żeby się czepiał właśnie tego. Czepiłem się
nieodróżniania prądu od mocy i dokładności od rozdzielczości.

Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania
Użytkownik RoMan Mandziejewicz roman@pik-net.pl ...

to nie wazne czego, moim zdaniem wazne jest to, ze dokładnie wiedziales o
co pytam, a jednak zamiast udzielic odpowiedzi, lub nie odzywac sie wcale
postanowiłes potrolowac. Taka jest moja opinia. Bez urazy. :)

Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania
Hello Budzik,

Nie mam obowiązku udzielania odpowiedzi lamerowi, który nie ma ochoty
porządnie zadać pytania. To Ty oczekujesz od grupy pomocy i to w Twoim
interesie jest takie zadanie pytania, żeby niepotrzebnych dyskusji nie
prowokować.
Po raz kolejny: http://rtfm.killfile.pl/#lajza i tym razem postaraj
się zrozumieć, co czytasz.

Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania
Użytkownik RoMan Mandziejewicz roman@pik-net.pl ...

na szczescie wszyscy inni zrozumieli, pomogli - bardzo dziekuje.
Tylko ty miałes problemy interpretacyjne - wnioski zostawiam tobie. :)

nie mma obowiazku czytac podrzucanych przez ciebie linków ;-P

Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania
Hello Budzik,

Jasne. *PLONK!*

Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania

(ciap)

no to,

PLONK!

:P

Włodek

Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania
Osobnik posiadający mail snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:

całe szczescie ze oglosiłes to wszem i wobec. wiedza taj est bardzo
pozyteczna. Bardzo dziekuje!

b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także
Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania

Słowem prąd z reguły zastępujemy określenie natężenie (prądu) i podaje
się to w A albo mA (uA, ,nA, kA itp też oczywiście ;P). W jednostkach A
(amperach) w elektryce masz określane wartości bezpieczników na przykład
;)... ale w rozliczeniach z zakładem energetycznym płacisz za zużytą moc
(czynną). A moc (każdą ;) podaje się właśnie w W. Czyli urządzenie
zużywa 1W mocy i tyle.. uwierz mi, że prądu nie zużywa, bo jeśli wpływa
do niego 1A, to wypływa też 1A ;)... a moc jakąś traci ;)...
Inną sprawą są jednostki energii, czyli na przykłąd kWh. Bo płacisz za
moc zużywaną w czasie, dlatego tak naprawdę to nie płacisz za moc, ale
za energię ;)... no ale na czas nie masz wpływu ;)... jeśli urządzenie
bierze 100W, to w ciągu 10h zużyje 1000Wh = 1kWh :)...

To, że na wyświetlaczu jest 1 cyfra po przecinku określa tylko
ROZDZIELCZOŚĆ! Wyobraź sobie że masz typową linijkę, masz kreskę co 1mm.
Rozdzielczość pomiaru taką linijką to będzie 1mm (mniej nie zmierzysz,
bo jak, skoro co 1mm jest kreska??!!). Ale teraz sobie wyobraź, że ktoś
tą linijkę zrobił niedokładnie i kreski nie są w odstępie 1mm, a
1,1mm...Wówczas odczytujesz z linijki powiedzmy 11cm, a tak naprawdę
jest to 10cm, popełniasz błąd 1cm czyli mówiąc krótko masz dokładność
tego pomiaru 1cm (dokładność 10%). Widzisz, że to się nijak ma do
rozdzielczości 1mm?? :)...

Z tą dokładnością pomiaru jest tak, że im bardziej odkształcony od
sinusa przebieg prądu, tym trudniej go zmierzyć :). I niestety przy
takich urządzeniach tanie mierniki wysiadają... Urządzeń z zasilaczami
impulsowymi jest mnóstwo, m.in. komputery wszystkie, wiele peryferiów
komputerowych, ładowarki do telefonów i wiele innych. Takie urządzenia
pobierają 100 krótki impulsów prądu w każdej sekundzie. Ciężko się to
mierzy, bo trzeba uśredniać... Dlatego ciężko oszacować prawdziwy pobór
prądu po wskazaniu takiego miernika :(...
Mogę jedynie powiedzieć, że ciężko mi wyobrazić sobie co by musiała
robić ładowarka, skoro przy mocy wyjściowej rzędu 2W w stanie "jałowym"
rozprasza 1W ;)... możesz przyjąć, że pobiera mniej ;)...

Pozdrawiam
Konop

Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania

Dobra dobra. Urządzenie mocy też nie zużywa, bo jak wpływa do niego 1W
mocy (w postaci prądu właśnie), to wypływa też 1W w postaci ciepła.
O "zużyciu energii", to już wogóle nie ma co pisać -- dziatwę w szkole
uczy się o prawie zachowania energii, więc nawet przykładu nie muszę
podawać.

"Prąd elektryczny", to *przede wszystkim* nazwa zjawiska fizycznego.
Używanego na przykład do zasilania urządzeń elektrycznych (a jak się
go użyje, to się on jako zjawisko zużyje). "Prąd" jako synonim dla
dla natężenia prądu jest tak samo dobry jak dla określenia procesu
wykorzystywania energii elektrycznej. Używa się jednego i drugiego.

O, tu na przykład w ostatnim zdaniu widać przykład użycia.

Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania

No popacz Pan! A jednak akumulator ładuje. Pewno tym ciepłem.
;-)

AW

Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania

Nie "ładuje ciepłem", lecz odwrotnie. Jak się naładuje akumulator,
na przykład w telefonie, to od tego naładowania zrobi się ciepło.
Jak nie od razu, to za jakiś czas. Co się odwlecze, to nie uciecze,
jak mądrzy ludzie gadają.

Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania
Osobnik posiadający mail snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:

Dzieki za wyjasnienie.
Znaczy - dokładnie tak to dotychczas rozumiałem, niemniej jeszcze raz
powtarzam - pytajac o koszt pewne sprawy wydawały mi sie jasne i nie dajace
pola do interpretacji - nie mnie dochodzic, czy jak ktos na pececie spyta o
kosci pamieci to tez powinno sie go  pytac, czy ma na mysli pamiec swojego
pieska, skoro kazdy wie o co chodzi.

wszystko jasne.

Rozumiem.
Pytanie jaki to moze byc bład. Bo czy to jest 0,1W czy 0,4W to mnie akurat
w omawianym problemie srednio interesuje.
Ale np. jezeli miernik pokazuje mi ze komputer zuzywa srednio 80-90W to juz
bład moglby byc wiekszy. Jaki?

b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także
Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania

Możesz przeszukać archiwum, przekonasz się, że jak ktoś spyta o kości, a
będzie chodziło o moduły, to prawie zawsze ktoś zwraca na to uwagę.

--
GLaF

Site Timeline