Zrodlo stalego wysokiego napiecia.

Mam prosbe o informacje gdzie generator wysokiego napicia stałego mogę sobie zakupić. Paramety to: napiecie najlepiej regulowane w zakresie 10 kV do 50 kV. Generator ma pracowc w sposób ciagly przez kila godzin dziennie.No i żeby byl maly i nie drogi. Zasilanie akumulatorowe 12 V lub z sieci 240 V. Chodzi mi o wytworzenie pola elektrostatycznego. Żadne isrowniki czy jonizatory Ale być może od jakiego jonizatora taki generator moznaby wydlubac. NIe wiem jakie napięcia daja iskrowniki stosowane np. w kuchniach gazowych i czy taki nadawalby się do pracy ciaglej.

Thanks from mountain:) Pzdr Tornad

Reply to
wajdat

W dniu 27.09.2017 o 17:28, snipped-for-privacy@aol.com pisze:

Do 25 kV można by uzyskać przy pomocy przetwornicy i trafa do starego telewizora kolorowego.

Reply to
Mario

Powitanko,

A wyżej powielaczem:

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Dnia Wed, 27 Sep 2017 19:09:15 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

Z tym, ze od wielu lat to "trafo" zawieralo w sobie powielacz. Dalsze powielanie wymaga powaznych przerobek.

W dniu 27.09.2017 o 17:28, snipped-for-privacy@aol.com pisze:

Masz tu mały i niedrogi, regulowany do 100kV:

Zbych

W dniu 2017-09-27 o 21:57, J.F. pisze:

Albo połączenia 2 szt. szeregowo. Do 50 kV akurat :)

Reply to
ajt

Znane mi powielacze nie mają wyprowadzenia ostatniej anody, więc jak chciałbyś je połączyć szeregowo?

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

W dniu 27.09.2017 o 19:09, Pawel "O'Pajak" pisze:

Trafo WN ma w sobie powielacz, który chyba nie bardzo dałby się rozbudować o dodatkowe sekcje.

Reply to
Mario

Dzieki za informacje. Szczególnie Panu Piotrowi znanemu wszem specjaliscie od zasilaczy w szerokim tego słowa znaczeniu.. Chyba bade musial zdobyc gdzies stary monitor bo klasyczny telewizor bylby za duzy. Albo tez napisac do Czajnikow aby mi jakiś kieszonkowy zasilacz HV przysłali. Oni jakos wszystko zrobić i nie drogo potrafią. A u nas cofamy się do średniowiecza.

Dzieki i pozdr. Tornad

Reply to
Tornad

I wszystkie maja jedna biegunowosc.

Swoja droga ... jak myslicie latwie bedzie zdobyc diody i kondensatory na pare kV, czy zrobic trafo 1kV, i dolozyc 50-stopniowy powielacz ?

50 stopni male nie bedzie ... ale strasnie wielkie tez nie, tylko trzeba bedzie pozginac ... albo sie pogodzic z tym pol metrem dlugosci :-)

Wydawało mi się oczywiste, że nie proponuję szeregowego łączenia powielaczy, tylko dwóch kompletnych urządzeń :)

Reply to
ajt

użytkownik snipped-for-privacy@aol.com napisał:

Dodaj jeden dwa stopnie powielania i wystarczy.

Lata temu robiłem do jonizatora jakąś prościznę i iskra była na 100% pow.

2cm.

W zwykłym jonizatorze prawdopodobnie siedzi rezystor 1-10M ograniczający prąd.

Reply to
Bytomir Kwasigroch

Strzelam, że nie powielacze, a całe trafopowielacze.

Reply to
Adam Wysocki

W dniu 2017-09-27 o 22:32, Zbych pisze:

Piękny.