Źródło kilkaset amper przy kilku V - Page 2

Re: Źródło kilkaset amper przy kilk u V

Otóż to, styk elektrod i przedmiotu będzie (chyba) iskrzył,
regulacja temperatury też jest dość trudna.
Patrząc na poziom temperatury, czy to nie wulkanizacja gumy?
K.

Re: Źródło kilkaset amper przy kilk u V

Dokładnie przeciwnie :)

--
P. Jankisz
Re: Źródło kilkaset amper przy kilk u V

OK, w aplikację nie muszę wnikać, ale metod grzania jest dużo, a Ty
wybrałeś akurat taką, którą ciężko się steruje. Dla cieczy, są to przepływowe
nagrzewacze wody (innych nie znam), dla ciał stałych - spawanie, zgrzewanie.
Powodem takich zastosowań jest duża rezystancja styku w relacji do rezystancji
samego materiału. Mam nadzieję, że pomogłem.
K.

Re: Źródło kilkaset amper przy kilk u V

Myślę jeszcze nad alternatywą, bo widzę że prądem łatwo nie będzie.

--
P. Jankisz
Re: Źródło kilkaset amper przy kilku V

e...tam
skoro  celem grzanie i wystarczy moc rzędu 1kW , to pozyskaj do testu
transformator 1kVA np z pospolitych 230V/24V i autotranformator by tym
regulować.
Aletrnatywnie wypróbuj najtańszą spawarkę z hipermarketu, ale nie licz na
szeroką regulację

Re: Źródło kilkaset amper przy kilku V

A na kuchni indukcyjnej by się zagrzało? Widziałem w jakimś markecie
indukcyjną kuchenkę turystyczną. Ok 1500W mocy. Cena była dość przystępna.
Wojtek

--
Nie każde piwo to Żywiec!
.... Na szczęście :)