ZrĂłb sobie tranzystor

W domu, w przerwie pomiędzy gotowaniem obiadu a robieniem kolacji:
http://hackaday.com/2010/05/13/transistor-fabrication-so-simple-a-child-can-do-it /

pzdr.
j.

Re: Zrób sobie tranzystor
On 14 Maj, 07:31, Jacek Radzikowski

Czy ja dobrze iwdze ze jednak trzeba troche chemii i dobry piekarnik?

Az tak wypasionej kuchni nie mam.

--
Lukasz Sczygiel

Re: Zrób sobie tranzystor
kolacji:http://hackaday.com/2010/05/13/transistor-fabrication-so-simple-a-chi ...

Spoko spoko - widzialem juz pomysly jak wykorzystac mikrofalowke do
niecnych celow.
Do domowego odlewnictwa sie nadaje, to moze i do krzemu sie nada.

J.

Re: Zrób sobie tranzystor

Owszem nawet bardzo dobry. Predeposition 1000 deg C 5 min.

--20%

Re: Zrób sobie tranzystor

Chyba raczej 1000F - czyli jakieś 540C, nadal sporo ale być może takie
piekarniki istnieją. Przy 1000C wszystko w środku by już całkiem ładnie
świeciło...

Re: Zrób sobie tranzystor
Ale już palnikiem da się uzyskać coś w tej okolicy.

Re: Zrób sobie tranzystor

Chyba te z czyszczeniem pyrolitycznym osiągają takie temperatury.

Michał

Re: Zrób sobie tranzystor

Dyfuzja w krzemie zachodzi w temperaturach 1000 do 1200 stopni. ZresztB1%
20%
posB3%uchaj co mF3%wi w 3.02 i przeczytaj co wtedy jest na slajdzie.

--20%

Re: Zrób sobie tranzystor

No cóż - próbowałem być optymistą :) Nie wyobrażam sobie piekarnika
który mógłby osiągnąć taką temperaturę i utrzymać ją przez dłuższy czas.
Ktoś tu wspominał o piekarniku z pirolitycznym czyszczeniem - wg. strony
mastercooka proces zachodzi w temp. 500C. Krótko mówiąc - żeby zbudować
własny tranzystor trzeba mieć dostęp do elektrycznego pieca do wypalania
ceramiki albo wytopu metali...

Re: Zrób sobie tranzystor

Nie jest to rzecz taka niedostepna.
Poza tym mozna sprobowac przerobic piekarnik - wiecej grzalek plus
lepsza izolacja i 1000C bedzie ..