żona mnie zatłucze jak nie pomożecie

Ona sobie lubi pooglądać TV czasem. Ale nie TV że TV, bo w programach TV nic nie ma. Ona ma siakieś netfliksy czy refluksy czy inne jutuby. Swoją drogą - jak, do kurwy nędzy, można pod rząd obejrzeć 5 odcinków jednego serialu ??

No więc, w nowym domu mam problem taki, że TV Samsung via wifi co chwila zrywa połączenie z siecią. Dlaczego ? Cholera wie. Raczej nie jest to zasięg (chociaż, kto wie). Tak czy siak - muszę podłączyć TV po kablu do internetu.

Niestety - nie mogę tego kabla fizycznie dać. Nie mogę też przybliżyć routera WIFI. Remont mam przewidziany i wtedy to się wszystko zrobi - ale teraz nie da rady.

Kupiłem więc taki dynks :

No i wyobraźcie sobie - toto działa. Tylko niestety, nie pomiędzy tymi gniazdkami co trzeba :/ Okazało się, że TV i router są na innej "fazie".

No i tu powstaje pytanie o które mnie się rozchodzi - czy można jakoś "zmostkować" fazy, żeby się to skomunikowało ?

Nie mogę znaleźć jakoś danych tego wynalazku, na jakiej częstotliwości toto działa... Może ktoś miał taki problem i coś poradzi ?

Bo koleżanka małżonka wkurwiona chodzi i coś pod nosem tam mamrocze że "cipa nie eletronik..." i inne takie. No miłe to nie jest.

Reply to
sundayman

W dniu niedziela, 28 stycznia 2018 04:27:39 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:

W garażu zapewne lub w jakimś innym znanym Tobie miejscu masz coś w ten deseń

samemu zrób albo poproś lokalnego elektryka żeby tam z 15 minut pogrzebał i sprawił że gniazdko od tv będzie na tej samej fazie co gniazdko od routera.

Reply to
Kris

Na olx.pl znajdziesz miliardy routerów w cenie 10zł. Kup jeden od sąsiada. Ryzyko straty kasy jest, ale może nic więcej robić nie będziesz musiał.

Reply to
Sebastian Biały

W dniu 28.01.2018 o 04:27, sundayman pisze:

Wygląda jak tania wersja czegoś w standardzie HomePlug AV

Nic z tego

Może działać w paśmie do 30 MHz

Kupić coś droższego (może jakiegoś TP-Linka wspierającego AV2 MIMO), a to schować do szuflady, albo rozebrać sobie i podłubać.

Reply to
grzenio

W dniu 28.01.2018 o 04:27, sundayman pisze:

Zainstaluj na telefonie aplikację "wifi analyzer" i sprawdź zajętość kanałów oraz poziom sygnału w pobliżu telewizora. Może akurat nadajesz na tym samym kanale co 5 twoich sąsiadów i stąd ten problem.

Kondensatorem, pewnie kilka(naście) nF, klasa X.

W paśmie 2-30MHz (albo 2-86MHz)

Reply to
Zbych

Sun, 28 Jan 2018 04:27:29 +0100, w <p4jfva$238$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl>, sundayman snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Zmień kanał (na routerze -- nadawania sygnału WiFi, nie w TV :) ).

Reply to
radekp

W dniu 2018-01-28 o 04:27, sundayman pisze:

Takie debilne urządzenia jak smarttelewizorki i smartradyjka prawdopodobnie zapamiętują nie tylko nazwę sieci i hasło, ale również konkretny ID access pointa. Czyli jeśli masz oprócz routera repeater, takie urządzenie dostaje w niektórych konfiguracjach niezrozumiałej czkawki, z której wybawieniem jest na pewno wywalenie repeatera, ale to z kolei pozbawi pół domu zasięgu. Po wymianie routera musisz oczywiście od nowa wybierać sieć i pisać hasło.

Jeśli masz repeater, wyłączaj go na czas tych seriali do momentu remontu, może pomoże.

L.

Reply to
Luke

W dniu 2018-01-28 o 16:57, Luke pisze:

W sieciach WiFi siedzę prawie od ich wejścia na rynek. Ale jak dotąd, to nie spotkałem się z ID routera. Coś więcej na ten temat? By chyba nie masz na myśli zabezpieczeń typu Radius w byle smart-tv czy w ogóle w sieci domowej.

Reply to
Adam

W dniu 2018-01-28 o 04:27, sundayman pisze:

A w czym problem? Kabel może mieć ok. 105 metrów długości. Masz za duży dom?

Reply to
Adam

Internet leci z antentki Ubiquiti z dachu do routera na piętrze. Żeby dotrzeć do salonu z TV musiałbym zejść z przewodem przez sufit, w dodatku pomieszczenia nie są jedno nad drugim. Czyli robi się mała demolka albo kabel musiałby się walać po podłodze. Nie chcę teraz tego robić. Wiosną będę remontować - wtedy będę mógł sobie to puścić dowolnie.

No i teraz mały update :

okazało się, że jednak oba gniazda są na jednej fazie. Byłem pewien, że nie. A jednak.

Na piętrze toto działa. Piętro <> parter już nie bardzo. Widocznie ma to za słaby "zasięg". Może urządzenia zbyt stare, a może w ogóle ta technologia tak ma... Bo zakłóceń nie mam specjalnie dużo w sieci - niewiele jest urządzeń podłączonych ogólnie.

Poziom sygnału wifi przy TV jest -50/-60 dB (po sprawdzeniu smartfonem). To chyba słabo.

Wezmę drugi router jako repeater, przerzucę z pokoju do pokoju na górze kabelek przez okna balkonowe :) i postawię w pokoju nad salonem. Wtedy sygnał będzie lepszy.

Ale - rozczarowany jestem. Myślałem, że w obrębie domu jakoś to będzie działać. Wystarczyłoby kilka mb/s. A tu taka porażka.

Reply to
sundayman

Bardzo łatwo - wystarczy aby Cię jakiś serial zainteresował. Ja się tak wciągnąłem w netfliksowy "Black Mirror".

[...]

:-)))

Reply to
Pszemol

No więc pierwsze to bym podłączył ten kabel na próbę i zobaczył czy to pomoże. Drugi test to sprawdzić laptopem, smartfonem w pobliżu telewizora czy faktycznie transfer po wifi jest tam wystarczający do korzystania z tego serwisu.

Swoją drogą niektóre smart-tv zachowują się co najmniej dziwnie w sieci (odpytują bez przerwy dns-y, sieją broadcastami itp.), więc wifi domowe na tym cierpi.

Reply to
Mirek

Możesz też spróbować router z funkcją klienta i z dobrymi antenami i z niego kablem do telewizora.

Reply to
AS

W dniu 2018-01-28 o 17:36, Adam pisze:

Sam nie wiem, o co chodzi.

Być może MAC ? Nie robiłem forensic investigation :)

Objawia się to tak: kupujesz radio internetowe (takie sprzętowe w stylu miniwieży). Radio znajduje dwie sieci o tym samym SSID. Jedna to router, druga to repeater. Po zapamiętaniu hasła i wymianie tego elementu na inny egzemplarz procedurę parowania z siecią trzeba zrobić od nowa. Jeśli się parowało z repeaterem, to wyłączenie repeatera powoduje konieczność parowania. Oczywiście nie wiadomo, który to repeater, bo SSID taki sam.

Albo jest jedna widoczna sieć z danym SSID, ale paruje się do urządzenia silniejszego. Przestawisz na drugą szafkę i nie potrafi się przelogować do repeatera, tylko dostaje czkawki. W niektórych miejscach jest w ogóle czkawka, z powodów zupełnie nieznanych (nie miałem czasu robić jakiegoś monitorowania pakietów). Czkawkę likwiduje wyłączenie repeatera i ponowne przeparowanie.

L.

Reply to
Luke
[...]

Bzdura. 3 kondensatory MKP 100+nF/630V między fazy za licznikiem i będzie śmigać.

Dobra, ten pomijam, bo akurat jest jedyny, który można obejrzeć :)

Reply to
sundayman

Dnia Sun, 28 Jan 2018 23:33:11 +0100, Luke napisał(a):

Potwierdzam objawy.

Co więcej, nie tylko "głupie" urządzenia tak mają. Laptop mojej żony też ma taki problem z repeaterem (dokładnie to, co opisujesz).

W przyczyny nie chciało mi się nigdy wnikać.

Reply to
Yakhub

A co powiesz o wpływie szeregowej indukcyjności aparatów elektrycznych w każdej fazie? Wiec może za aparatami?

Reply to
t-1

Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p4jfva$238$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

A nie masz w poblizu routera gniazdka odpowiedniej fazy ? Albo czy w skrzynce bezpiecznikow nie mozesz przelaczyc obu obwodow na jedna faze /bezpiecznik.

Zapewne na wysokiej, wiec zapewne kondensator pomoze ... taki 100p-1nF bym dal, tylko odpowiednie napiecie.

Dnia Mon, 29 Jan 2018 10:47:42 +0100, t-1 napisał(a):

Jakich aparatów?? I gdzie te indukcyjności? I jaki wpływ? I dlaczego szeregowych a nie równoległych? Chyba nie wiesz o czym mówisz.

Reply to
Jacek Maciejewski