zmiana portu com

mam taki problem , program obsługuje porty com od 1- 4 a moj BT w laptopie
ustawił sobie na com 40 bez możliwości zmiany . Czy ktoś spotkał program
który by zmieniał port np. 40 na port 1-4 ? albo jak to obejść ?

Re: zmiana portu com

Może w menadżerze urządzeń dasz radę wymusić inny port. Jeśli nie to
możesz postawić maszynę wirtualną i na niej dosa (zakładam, że dosowy
program). Ja tak kiedyś zrobiłem gdy program nie akceptował przejściówek
USBowych. W VM zdefiniowałem jako COM1 widoczny w systemie wirtualny COM.

Re: zmiana portu com

nie mogę wymusić bo to jakiś Toshiba BT port i nic tam nie ma do zmiany a
program windowsowy .

Re: zmiana portu com

Tak czy inaczej w wirtualnej maszynie zapewne możesz przedefiniować ten
port. Nie musi być dla dosa  ale na tym się skupiłem bo z nim jest
najczęściej problem. Jeśli masz W7 pro to masz tam wirtualny XP w ramach
licencji. Jeśli masz co innego to możesz dać darmowego Virtual PC ale na
niego musisz zainstalować system z licencją. Nic innego nie przychodzi
mi do głowy.
Może na grupach windowsowych będą mieli jakieś pomysły

Re: zmiana portu com
Witam,

Może spróbuj użyć programu com0com, tworzy on parę portów COM, w Twoim
wypadku stworzyłbym COM40-COM1. BT pracuje na COM40, a Ty łączysz się z
nim przez COM1...

Dykus.

Re: zmiana portu com

A gdzie ten program można znaleźć ?

Re: zmiana portu com
Witam,

http://sourceforge.net/projects/com0com/

Dykus.

Re: zmiana portu com

Ściągnij ten VSPE o którym pisze Tomasz. Ściągnąłem i sprawdziłem.
Mapuje mi port COM9 (USB) jako wybrany przeze mnie port COM2 lub COM1.

Re: zmiana portu com
próbowałem i nie działa , ustawiłem go jako Mapper i podglądam poprzez
terminal com i nic nie idzie . Co jest źle ?

Re: zmiana portu com

Portem na jaki mapujesz musi być istniejący port COM lub lepiej
utworzony pod VSPE wirtualny (dodaj urządzenie typu connector np COM2 ja
dałem z emulacją bod rate). Następnie dodaj urządzenie mapper, ale
odwrotnie niż by wskazywała intuicja, wybierz old port COM2 a jako new
serial port twój COM40. Wciśnij RUN i powinno działać.

Re: zmiana portu com

niestety komunikat z programu port zajęty . czyli nie zadziałało . Ten drugi
program com0com próbowałem i nie mam pojęcia jak go uruchomić i zrobić
przekierowanie .

Re: zmiana portu com
Witam,

zrobiďż˝

No nie przesadzaj. Po zainstalowaniu:
Start->Programy->com0com->Setup
JeĹźeli w polu z lewej strony nie ma 'Virtual Port Pair 0' to dajesz 'Add
Pair', w systemie instalują się dwa porty COM. Teraz klikasz na tą nowo
stworzoną parę i zmieniasz nazwy COMów (z CNC..) na COM40 i COM2. Jeśli
napis zrobi się czerwony to znaczy, że COM już istnieje w systemie lub
jest to wartość zarezerwowana. Po tym dajesz 'Apply' i to wszystko.

Oczywiście nie gwarantuję, że to będzie działać...

Pozdrawiam,
Adam.

Re: zmiana portu com

Widocznie jakaś aplikacja (np typu menadżer połączeń BT) zawłaszczyła
ten port. Musiałbyś ją ubić (pozostawiając działający interfejs) tak
żeby VSPE mógł się dobić do tego portu i wykonać mapowanie.

Re: zmiana portu com
Witam,
http://www.eterlogic.com/Products.VSPE.html

freeware dla 32bit, mozesz sobie zmapowac dowolny, port, dodawacport,
wirtualne kable szeregowe, splittery, pelna bajka. Ponoc mozna tez monitorowac
ruch...

Wyrazy,
TomaszPe