prowadzącej dz

Witam

Poszukuję wykonawcy programu na PC chodzącego pod Windows. Program będzie pomocniczym narzędziem dla użytkownika niezależnego urządzenia. Urządzenie jest w pełni autonomiczne, ale z uwagi na czasochłonne programowanie z jego własnej klawiatury wymagane jest, aby to samo dało się zrobić na PC i POTEM przeładować do pamięci urządzenia. Oczywiście wciąganie danych w drugą stronę, modyfikacja i pamiętanie w zbiorach dyskowych też jest konieczne.

Programowanie urządzenia polega na wprowadzeniu różnych paramerów, które są niezależne lub częściowo zależne od siebie nawzajem - trzeba kontrolować spójność danych. Przestrzeń pamięci na parametry wynosi obecnie około 4kB. Parametry tworzą 3 rodzaje rekordów o stałych rozmiarach (obróbka w różnych oknach). Są też parametry konfiguracyjne w

2 grupach po 32 słowa 16 bitowe (obecnie).

Poza prostym wprowadzaniem parametrów będzie potrzebne zrobienie prostej obróbki statystycznej na tych wartościach (dodatkowe ~3 okna)

Generalnie wszystko co dotyczy matematyki jest bardzo proste, konstrukcja programu to głównie kwestia ergonomii interfejsu, która będzie w części narzucona a w części ustalona wspólnie.

Program będzie komunikował się z urzadzeniem w pierwszej wersji przez RS232, docelowo przez USB (z uwagi na zanik złączy RS232 w komputerach) lub jakieś urządzenie podłączone do USB, np wireless modem i musi być wstępnie do tego przygotowany. Protokół RS232 nie został jeszcze do końca określony, ale zostanie narzucony i będzie prosty.

Czas wykonania programu 1 miesiąc licząc od chwili przekazania podstawowego pakietu szczegółowych założeń. Zakładam dalszą współpracę w razie potrzeby rozwoju lub modyfikacji programu.

Oczekuję aby osoba która się tego podejmie:

- była z W-wy lub okolic (łatwość osobistego kontaktu wymagana)

- prowadziła działalność gospodarczą (interesuje mnie tylko firma)

- liczyła się z sankcjami finansowymi w razie nie dotrzymania warunków umowy; interesują mnie WYŁĄCZNIE poważni, sprawni, prężni i solidni kooperanci, którzy znają swoje możliwości i mają poczucie obowiązku

- musi się posługiwać legalnym softem do tworzena aplikacji

Dodatkowe oczekiwania co do współpracy i wyników pracy:

- zadanie zostanie podzielone na etapy i każdy z etapów powinien zostać zakończony w zgrubnie określonym terminie

- zadanie jest wykonane, gdy ustalone na piśmie założenia zostały spełnione w 100%

- źródła stają się moją własnością - mają być czytelne i tak opisane, aby w razie rezygnacji kto inny mógł kontynuować rozwój programu

- język programowania jest do ustalenia

Reszta ustaleń drogą mejlową. Chętne osoby proszę o oszacowanie ceny (zgrubne neturalnie) tak określonego zadania. Spodziewam się, że komplet danych do tworzenia programu będzie dostępny za ~2 tygodnie a założenia niekompletne, ale wystarczające do tworzenia interfejsu ekranowego mogą być prawdopodobnie dostępne już za tydzień.

Reply to
A.Grodecki

zacznij od postowania zgodnie z netykieta

Pozdrawiam.

Reply to
RusH

RusH napisał(a):

jesteś wybitnie nie na czasie, UTF-8 jest jak najbardziej poprawny. Ciągle jeszcze drażni tradycjonalistów tudzież innych amatorów archaicznego oprogramowania. Nawet OE lepiej obsługuje UTF-8 niż CP1250.

Pozdrawiam, Sebcio

Reply to
Brewery Hills

Czy w newsach mozna uzywac polskich "ogonkow"

[cut blblabla]

[cut]

jestes madrzejszy od kury ?

Pozdrawiam.

Reply to
RusH

Pewnego dnia RusH przemówił ludzkim głosem:

Ten adres jest juz od dawna nieaktualny. Prawidłowy to

:-)

Reply to
Zbych

Niezłe. :-D

Reply to
Adam Dybkowski

Użytkownik "Adam Dybkowski" snipped-for-privacy@amwaw.edu.pl> napisał w wiadomości news:css0tq$tm$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

"Jeśli kogoś skrzywdzisz, nie zapomnij go obrazić." ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Reply to
SP9LWH

Użytkownik SP9LWH napisał:

Wątek sympatycznie się rozwija, ale ja czekam na konkretne oferty, Panowie:) Obalcie moją tezę, że bezroboocie w Polsce jest uzasadnione ;) Jeśli macie kogoś znajomego spełniającego warunki, kto grupy nie czytuje, przekażcie mu proszę tytułowy post, w ramach zasad społeczeństwa obywatelskiego.

Reply to
A.Grodecki

Użytkownik "A.Grodecki" <ag.usun snipped-for-privacy@modeltronik.com napisał w wiadomości news:cst6bl$c6c$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Ja napiszę coś obok tematu Też miałem podobny problem Znalazłem programistę. Zdeklarował się, ze zrobi w miesiąc Ponieważ mi się nie spieszyło i nie wierzyłem, ze się z tym upora dostał kwartał czasu Program powstał po roku i nadal wymaga modyfikacji. Oczywiście Ci go nie polecę, bo on nie jest z Warszawy.

Obawiam się, że Twoje wymagania mogą przerosnąć nie jednego Klauzula o legalnym oprogramowaniu, karach i braku zapłaty dyskwalifikuje zlecenie. Bo ile możesz za to zapłacić najwięcej? 10000 zł ? Duża firma programistyczna z mnóstwem fachowców i legalnego oprogramowania nawet się tym nie zainteresuje. A bezrobocie ? Bezrobocia nie ma wśród fachowców, nawet tych od kopania rowów czy zbierania śmieci. Jest wśród tych , którzy niczego nie umieją robić wzorowo.

Reply to
SP9LWH

Dodając do tego np: "zadanie jest wykonane, gdy ustalone na piśmie założenia zostały spełnione w 100%" mnie osobiście nasunęły obawę czy czasem ktoś za pomocą małego kruczka w umowie nie będzie chciał oszukać wykonawcę. I nawet jeśli ktoś spełnia wymagania formalne (np ja ;-) to nie jest przekonany czy chce mu się walczyć z Klientem, bo mimo że papierowe uregulowania są niezbędne dla obu stron to wole mieć "człowieka" po drugiej stronie stołu.

Generalnie tego co pomyślałem czytając ogłoszenie nie ujął bym lepiej niż kolega SP9LWH - trudny nick w zacytowaniu ;-)

pozdr

Reply to
P.C.

RusH napisał(a):

A może najwyższy czas to zmienić, by iść z duchem czasu ???

Reply to
ra|)ek

A moze cos z importu...? news: snipped-for-privacy@posting.google.com

Reply to
bad_skipper

Program jest do napisania w 2-3 tygodnie ( w dwa dni - ale wiecie - prawo murphiego ) i nie musi wcale duzo kosztowac ale ...... no wasnie jest pewne ale. Zrodla - jesli mam napisac program szybko, program ma byc rzetelny, przenaszalny i do tego ladny to musze korzystac z wielu dodatkowych komponentow i bibliotek - tak wlasnych jak i obcych. Powiedzmy ze napisalbym profesjonalny rejestrator trendow - taki z bajerami - lupy, znaczniki czasu etc - zrobie to w jeden wieczor - mam pakiet komponentow ktory kiedys kupilem ktory ma takie bajery. Powiedzmy ze za program wezme 300 zl (np przyjmuje zapamietuje i kresli 8 zmiennych przyslanych rsem) Tyle za program a ile klienta kosztowac bedzie program ze zrodlami ?? Pakiet komponentow kosztuj 300$ - musi kupic od producenta - ja dac go nie moge (mialo byc legalnie) . Filtr analogowy mam w bibliotece z innymi cudami - nic szczegolnego - ale taka biblioteka tez ma swoja warosc. Dalej - geniuszem to j nie jestem - ale jakies tam swoje techniki programowania mam i nie zamierzam ich udostepniac za frajer (praca na styku soft - elektronika ma swoja specyfike). Dokumentacja kodu zrodlowego - robiona dla siebie / dla kogos obcego - to nastepne kilkanascie roboczogodzin do zaplacenia. Tak wiec wychodzi 300zl bez zrodel albo ok 2000 zl ze zrodlami Ot taka mala roznica. Problem nr 2 [cytat] Spodziewam się, że komplet danych do tworzenia programu będzie dostępny za ~2 tygodnie a założenia niekompletne, ale wystarczające do tworzenia interfejsu ekranowego mogą być prawdopodobnie dostępne już za tydzień. [/cytya] Tak to sie pracowac nie da :( Z pisaniem programu jest jak z budowa domu - nie ma problemu zeby przesunac gniazdko albo anwet zmienic okna - ale grzebac w fundamentach gdy sie kladzie dach ? Problem 3 [cytat]

- zadanie jest wykonane, gdy ustalone na piśmie założenia zostały spełnione w 100% [/cytat] HaHAHAHA - gdybym chcial pisac soft w/g takich ustalen to nie klienci mnie a ja ich puscilbym w kapciach. Jeszcze sie taki nie urodzil ktory by potrafil opisac wszystkie wymagania i wyjatki. Szczegolnie nim produkt trafi do kienta koncowego. Mialem ostatnio taki przykald - pisalem soft do sterowania systemem konferencyjnym (nie skonczonym- co istotne) i facet wstrzymal mi pieniadze bo na ekranie byl maly babol. Powiedzialem ze zanim skonczy system to i tak bedziemy modyfikowac soft ze sto razy - uparl sie - jego prawo. Teraz regularnie co tydzien truje mi ze jeszcze to albo to - gdyby nie zaistniala sytuacja zrobilbym mu te wszystkie poprawki (poprawki - nie usuwanie bledow) za darmo a tak skasuje go ze sie zdziwi

Tak wiec kolego Grodecki - przygotowac gotowe urzadzenie a zaplacic jak bedzie gotowy i PRZETESTOWANY soft - 1000 zl powinno styknac bez problemu a z umowami i zrdlami dac se spokoj .Albo faktycznie przygotowac jedno zero wiecej.

wojtek

PS do warszawy mam co prawda ponad 300 km ale afto na gas no i sa emaile :)

Reply to
neuron

Użytkownik P.C. napisał:

Zapewniam, że jestem z człowiekiem z krwi i kości:) Tak określone wymagania mają za zadanie wyeliminować patałachów zmanierowanych na państwowych lub podobnych do państwowych posadach. NIe biorę pod uwagę sytuacji, że ktoś się podejmie, przetrzyma mnie przez miesiąc a potem powie: sorry, ale rezygnuję bo [tu dowolny powód], albo będzie mi chciał wcisnąć amatorskiego gniota. Generalnie oferta skierowana jest do poważnych osób, które wiedzą jak się do rzeczy zabrać i mają doświadczenie w tej kwestii. Nie do takich, którzy potrafią TYLKO programować, ale do takich, którzy mają oswojony mechanizm współpracy gospodarczej, profesjonalnej realizacji zamówionych projektów.

Z mojego punktu widzenia, jest to praca dla programisty na jakieś 2 tygodnie netto, bez większego wysiłku, dlatego miesiąc wydaje mi sie wystarczającym okresem. Sprawa jest nieatrakcyjna dla kilkuosobowych firm, bo zlecenie jest małe i w związku z tym ma określony zakres wartości. Natomiast jest to łakomy kąsek dla osoby-firmy, która ma wolne moce przerobowe.

Sprawa legalnego softu i działalności gospodarczej to rzeczy podstawowe. Ma być umowa i faktura. Jeśli ktoś się obawia - jego sprawa. Wartość swojej pracy ma wycenić oferent, ile jestem w skłonny a tym bardziej ile jestem w stanie zapłacić nie ma tu nic do rzeczy.

Czekam na oferty...

Reply to
A.Grodecki

Tanio jak za 3 tygodnie pracy, jestes chinskim wiezniem politycznym...? ;-)

Ze nie wspomne o tym, kto i wedlug jakich kryteriow sprawdza spelnienie zalozen. Wynajac zewnetrznego audytora i dorzucic jego honorarium do ceny projektu? :-)

Trzymam za slowo, bo w przeciwnym razie gwarantuje Ci, ze bedzie oczekiwal darmowego wprowadzenia rozszerzen, ktore mu aktualnie trafily do glowy i "wie pan, byloby fajnie, gdyby". Niestety przerabialem to: wyraznie zastrzez w umowie, ze istotne rozszerzenia poczatkowej specyfikacji reguluje osobna umowa lub aneks.

Jesli bedzie robil student. :-) Zadna firma nie wypusci zrodel za 1000 zl., bo to jest podcinanie galezi na ktorej sie siedzi.

Za wspomniane 10kPLN. mozna jechac na 2 tygodnie do tych Lomianek i pelnic role cienia zleceniodawcy... ;->

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski

OK, przekazalem informacje znajomemu z W-wy, jesli bedzie zainteresowany, to sie z Toba skontaktuje za pomoca e-maila. Jesli nie, to niestety nie pomoge, nie mam zbyt wielu takich kontaktow w Azji*. ;-)

Pozdrawiam Piotr Wyderski

*) Tj. na wschod od Wroclawia. :->
Reply to
Piotr Wyderski

Użytkownik Piotr Wyderski napisał:

Ech! ... :)

Przypominam - spoza rejonu W-wy odpada, z wielu przyczyn, które zachowam dla siebie. Tak więc NIE MOŻNA przyjechać do tych Lomianek... w rzeczonym celu, oczywiście :)

Reply to
A.Grodecki

3 stowki to za opisany rejestratorek trendow .

audytor moglby nie wyrobic psychicznie - to nie ksiegowosc :)

1000 bez zrodel - ze wszystkimi materialami potrzebnymi do rekompilacji to ze 5 tysiecy by bylo

wojtek

neuron

i tu rodzi sie nastepna pulapka w ktora nieraz udalo mi sie wpasc - wielogodzinne konsultacje, kawki , pogaduszki , ''Koniecznie musi Panprzyjechac i omowic to z moim automatykiem '' - ''to'' to znaczy czy zawory beda na staly czy zmienny i czy na pewno zauwazylem ze jest tam 5 silnikow - bo jak bylem poprzednio to moglem niedopatryc :) a czas sobie plynie ......................

wojtek

neuron

Użytkownik neuron napisał:

Życie Cię doświadczyło ;) Takie sytuacje występują wtedy, gdy ani jedna ze stron nie wie od której strony zacząć współpracę, żeby wszystko w miarę gładko szło. Jak sobie pościelesz...

Reply to
A.Grodecki