Zlecenie

ZlecEA% wykonanie projektu, do ktF3%rego realizacji wymagana bEA%dzie
umiejEA%tnoB6%E6 radzenia sobie z nastEA%pujB1%cymi zagadnieniami:

    1 CzEA%B6E6% gB3%F3wna urzB1%dzenia
        1.1 dobF3%r obudowy,
        1.2 czEA%B6E6% elektroniczna odpowiedzialna za nadawanie i odbieranie
sygnaB3%F3w w paB6%mie wifi 2, dobF3%r baterii wraz z polikrystalicznyym
                   moduB3%em solarnym B3%adowania baterii)
    2 Interface uBF%ytkownika
        2.1 oprogramowanie w jEA%zyku java, Mophun, Mascot Capsule 3D oraz
Symbian
        2.2 wizualizacja analizowanych w pkt 3.3 danych)
    3 dodatkowe oprogramowanie  wewnEA%trzne
        3.1 stan czuwania,
        3.2 wybudzanie ze stanu czuwania,
        3.3 okreB6%lanie poB3%oBF%enia w przestrzeni na podstawie odbieranych
sygnaB3%F3w z pasma wifi
    4 produkcja i testowanie prototypu, w tym testy zgodnoB6%ci z systemami
jakoB6%ci i bezpieczeF1%stwa
        4.1 produkcja prototypu zgodnie z odpowiednimi dla urzB1%dzenia
normami
        4.2 przeprowadzenie testF3%w zgodnoB6%ci z systemami jakoB6%ci i
bezpieczeF1%stwa
        4.3 zgromadzenie norm zharmonizowanych zgodnie, z ktF3%rymi zostaB3%o
wykonane urzB1%dzenie

Oprogramowanie z punktu 2.1 moBF%e byE6% wykonane przez innB1% firmEA% ale
musi dawaE6% efekt okreB6%lany w punkcie 2.2

Jest to ogF3%lny zarys zagadnieF1%.
W celu przekazania szczegF3%B3F3%w zlecenia proponujEA% spotkanie.

Zainteresowana osoby proszEA% o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.

e-mail: snipped-for-privacy@fodelin.pl
tel.: 781-559-595

Pozdrawiam,

Jan CapaB3%a.

Re: Zlecenie

Przepraszam a jakie to sygnaly z pasma WiFi pozwalaja na okreslenie
polozenia w przestrzeni ?

Moze cos sie ciebie pomylilo z GPSem ?

Re: Zlecenie

Mo偶liwo艣ci mo偶e by膰 kilka. Mo偶esz po艂o偶enie okre艣li膰 zgrubnie wiedz膮c
jakie stacje nadawcze s膮 w pobli偶u (i znaj膮c ich wsp贸艂rz臋dne), a potem
na podstawie si艂y sygna艂u poszczeg贸lnych stacji "podrasowa膰" wynik.

Je艣li odbiornik ma by膰 na zwyk艂ym telefonie, to wynalazki typu
triangulacja, czy pomiar czasu odpowiedzi stacji chyba nie wchodz膮 w gr臋.

Re: Zlecenie

Z tego co sie orientuje to przy takim pomiarze dokladnosc nie bedzie
wieksza niz 1km. Jesli to ma pokazywac punkt     w przestrzeni to chyba
bele modul GPS bedzie tysiac razy dokladniejszy i kilka razy tanszy.

Re: Zlecenie
UBF%ytkownik konieczko napisaB3%:
 zgrubnie wiedzB1%c

Obawiam siEA% BF%e od triangulacji WiFi dokB3%adniejsza bEA%dzie nawet20%
triangulacja GSM... PrzecieBF% WiFi to sieE6% kolizyjna - dla unikniEA%ci=
a20%
moBF%liwego zakleszczenia kolizji (dwa nadajniki konsekwentnie w tych20%
samych odstEA%pach czasu powtarzajB1%ce nieudanB1% transmisje i ciB1%gle =
na20%
siebie siEA% nakB3%adajB1%ce) musi mieE6% system randomizacji czasu ponow=
ienia20%
transmisji - czy to jako randomizacja w locie czy staB3%a - kaBF%dy nadaj=
nik20%
dostaje fabrycznie inny czas w oprogramowaniu (zwykle na podstawie20%
numeru seryjnego). Tak wiEA%c raczej trudno oczekiwaE6% BF%e znamy czas20%
odpowiedzi na nasz pakiet czyli z pomiaru czasu przelotu nici.

A w ogF3%le klasyczne WiFi, bez zaB3%atwiania dodatkowych papierF3%w na k=
aBF%dy20%
egzemplarz to ma zasiEA%gu rzEA%du maksymalnie kilkuset metrF3%w - czyli =
jak20%
jest w zasiEA%gu to wiemy dokB3%adniej gdzie jest niBF% z triangulacji by=
B6%my20%
wiedzieli.

No chyba BF%e zastosowaE6% system pelengacyjny - urzB1%dzenie z ukB3%adem=
20%
fazowanych anten moBF%e okreB6%liE6% kierunek z ktF3%rego przychodzi sygn=
aB3%, jak20%
bEA%dziemy mieli w zasiEA%gu parEA% nadajnikF3%w o znanym poB3%oBF%eniu (=
znaczy -20%
porozstawiamy po B6%wiecie stada wB3%asnych komputerF3%w?) to moBF%na siEA%
 bawiE6%20
z dokB3%adnoB6%ciB1% do zakB3%F3ceF1% propagacyjnych - czasem pelengacja=
 siEA% udaje20%
(najlepiej w wolnej przestrzeni) czasem moBF%na sobie odpuB6%ciE6% (odbij=
a20%
wszystko i sygnaB3% przychodzi ze stu kierunkF3%w z podobnB1% siB3%B1 a =
nie20%
przychodzi z tego wB3%aB6%ciwego...).

Ja tak sobie myB6%lEA% BF%e autor ogB3%oszenia nie bardzo wie co chce osi=
B1%gnB1%E6.

--20%
Darek

Re: Zlecenie

Panowie [i Panie] nie znacie sie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Skyhook_Wireless

Uzywany np iPad [medele bez GPS].

I dlatego wlasnie przy gestym pokryciu wiemy dosc dobrze gdzie
jestesmy - namierzanie przez GSM [triangulacja to chyba zla nazwa]
ma ~500m.

Tak czy inaczej - ciezki to kawalek chleba utrzymac mape stacji WiFi.
Ale moze oplacalny.

J.

Re: Zlecenie
niewykluczone

wybacz , ale z tego co piszesz wynika , ze masz umiarkowane
doswiadczenie z WiFi

Re: Zlecenie

Z mophunem to chyba mo偶e by膰 problem ze wzgl臋du na zasady
licencjonowania. Synergenix bra艂 % od sprzeda偶y programu i certyfikowa艂
tylko te aplikacje, kt贸re miay szans臋 si臋 dobrze sprzeda膰. Tak to
przynajmniej by艂o kiedy艣, bo obecnie to chyba ju偶 ca艂kiem martwa
platforma - tylko SE T300 i SE T610 z niej korzysta艂y. Strony mophuna s膮
martwe, wi臋c pewno i serwery certyfikacji, co powoduje, 偶e raczej nikt
takiego programu nie napisze. Tzn. napisa膰 mo偶e i napisze, ale
zainstalowa膰 to ju偶 nigdzie nie zainstaluje.

Pozdrawiam,
Arkadesh

Re: Zlecenie

Zleceniodawca chyba nie za bardzo orientuje sie w mozliwosciach i
ograniczeniach WiFi. Proponuje zapoznac sie z takim programem jak np
netstumbler ktory kolekcjonuje sygnaly punktow dostepowych WiFi i
dodatkowo wspolpracuje z GPS'em zeby zaznaczyc w jakim punkcie sygnal ma
dana wartosc.  WiFi nie nadaje sie z racji swoich ograniczen do tego co
zleceniodawca chce zlecic, Chyba ze poprostu chce wycyganic kase z
funduszy Jewropejskich.  Syganl WiFi jest zbyt podatny na zaklocenia
srodowiska zeby mozna bylo go stosowac do pomiarow. wystarczy drzewko i
sygnal spada o 3dB. Jeszcze jsst mozliwsoc pomiaru ACK ale tutaj
podobnie ma sie sprawa z interferencjami.

Re: Zlecenie

Rozdawnictwo jakby nie patrzec naszej kasy jest olbrzymie:

http://www.web.gov.pl i baza wiedzy link, niektore projekty sa tak do du... i
nie majace zadnej szansy na przebicie (jak portale pseudo spolecznosciowe dla
idiotow) albo porownywarka cen, jak mamy ich juz kilka - porownywarka ma chyba
zaciagnieta baze starych TV + ZERO opini pisanych przez klientow a kilka
telewizorow w ogole nie mialo listy sklepow (gdzie warto kupic). Takie
karlowate, niedorozwiniete ceneo albo skapiec - portal slup i duchy strasza.
Goscie dostali na to 0,8 mln zl!
Czesc projektow mozna zrobic w kilka miesiecy wydajac na to 1/10 wnioskowanej
kasy. Projekty sa chyba wylacznie po to by zakupic dla firmy kupe softu,
sprzetu albo inaczej zdefraudowac kase. Plakac sie chce...

Bylem w jednej firmie, akurat prosili mnie o cos przy okazji, podlaczyc kombajn
biurowy do ethernetu. Zagladam za kompa (wszystko w biurze mialo nalepki
unijne, nawet wypasione szklane biurka na ktorych reka dretwieje po minucie) a
tam obudowa mATX, zintegrowana grafika na plycie, monitor polaczony po VGA. A
co QRWA na dole widze w slocie? Jakas wypasiona grafika z systemem chlodzenia
zajmujacym dwa "sledzie", z DVI, hdmi itd, zupenie nie podlaczona a wpier...
prad z elektrowni weglowej. Skuszony rozejzalem sie po sasiednich kompach -
KAZDY mial taka zapewne droga grafike. Brakowalo jeszcze zewnetrznej karty
dzwiekowej Audigy Pro 3000 oraz macierzy dyskow SCSI. Typowe biuro i kilka
pi--k umiejacych napisac cos w Wordzie i wyslac maila. Ale moze jak okres
ochronny dotacji minie to sie zaniesie kompy do domu i syn bedzie wiedzial co z
tym zrobic.

Ze tez te dotacje sa tak bezkrytycznie rozdawane a celowosc zakupow w ogole nie
sprawdzana. Na drogi, autostrady, rozbudowe sieci energetycznej i elektrownie
atomowe niech daja ile wlezie ale nie w bloto!

Re: Zlecenie

U mniej najmniejsze przedszkole w miescie dostalo 3.5 miliona zl
dofinansowania.

http://www.tuptup.com.pl/kontakt.html

Co ciekawe nie jest darmowe.

Re: Zlecenie

Bo ma menadBF%era ktF3%ry chce i wie jak zaB3%atwiaE6% fundusze a nie urz=
EA%dnika20%
paF1%stwowego.

--20%

Re: Zlecenie
(ciap)
(ciap)
He He He
to偶 to ich immanentna cecha, tak w艂a艣nie by膰 ma i ju偶.

Ja mam rower, to po kiego mi autostrady p艂atne, zbudowane za moj膮 kas臋.

Pono膰 nie trzeba (w telewizorni mowili).

Taa, zeby francuzy mia艂y komu sprzeda膰 swoje klocki, a poczekajmy na
synteze, co w臋gla zabraknie ;)

Borowinowe?

--
W艂odek

Re: Zlecenie
czesc konieczko

| Zleceniodawca chyba nie za bardzo orientuje sie w mozliwosciach i
| ograniczeniach WiFi.

oj ,  chyba doskonale sie orientuje , zobacz do zrodel:
http://fodelin.pl/index.php

| Proponuje zapoznac sie z takim programem jak np netstumbler

co ty tu z netstamblerem

| WiFi nie nadaje sie z racji swoich ograniczen do tego co zleceniodawca chce
| zlecic,

a jezeli AP znajduja sie na otwartej przestrzeni , albo maja zafiksowana
lokalalizacje , no ale to jest przedmiotem wynalazku brata pana prezesa
dr in偶.

| Chyba ze poprostu chce wycyganic kase z funduszy Jewropejskich.

jezeli bedzie z tego cos pozytecznego , a i ludzie zarobia , to co masz
przeciw

zobacz jakie masz ogromne szanse:
-=-=-=-=-=-=--
W nast臋pnych latach sp贸艂ka planuje w dalszym ci膮gu rozw贸j swojego
potencja艂u na rynku, kt贸ry b臋dzie polega艂 na:
- wykorzystanie wsp贸艂pracy z partnerami z dalekiego wschodu,
  a tak偶e stworzeniu montowni w Polsce i punktu redystrybucyjnego produkt贸w
  firmy Fodelin
-=-=-=-=-=-=--

wiem , ze znasz chinski , a ostatnio sie uczyszles tajlandzkiego , masz
wielkie doswiadczenie elektroniczne , wiec praca w sam raz dla ciebie

| Syganl WiFi jest zbyt podatny na zaklocenia srodowiska zeby mozna bylo go
| stosowac do pomiarow. wystarczy drzewko i sygnal spada o 3dB.

taa , ja to bym dodal jeszcze 1 albo 2 przed 3

ale na otwartej przestrzeni wiejskiej ...

ja marnego AP odbieralem przyzwoity sygnal z 9 km , ty to chyba masz
z 30 km na sumieniu

Re: Zlecenie
W dniu 2010-08-24 21:01 Jerzy Pastusiak napisa艂(a):

:-o Prezes student SGH, wiceprezes doktor agronomii

Re: Zlecenie

I zamierzajB1% zarabiaE6% produkujB1%c patenty. Ameryka.

--20%

Re: Zlecenie

wiesz , ja bym nie bagatelizowal , referencje dr inz. ma
dobre

zobacz dalej:

http://gleba.iung.pulawy.pl/index.php?pokaz=main
http://gleba.iung.pulawy.pl/index.php?pokaz=inne
http://gleba.iung.pulawy.pl/index.php?pokaz=dzialalnosc

{pomiary GPS (dok艂adno艣膰 do 5cm)}
{transformacja dost臋pnych zasob贸w informacji przestrzennej
o glebach do format贸w stosowanych w Unii Europejskiej,}

wyglada na to , ze wiedza czego chca , wiec nalezy im zyczyc
powodzenia

Re: Zlecenie

Moze i wiedza czego chca ale niewiedza jakich narzedzi najlepiej do tego
uzyc. Fakt mozna np zmierzyc dlugosc pola widelcem  ale sa do tego
prostsze metody i narzedzia.

Re: Zlecenie
(ciap)

Moze zak艂adaj膮, 偶e system dotacji unijnych przetrwa d艂u偶ej ni偶 satelity
GPS;-)

--
W艂odek

Re: Zlecenie

No wiesz - Unia bedzie musiala kiedys wypromowac Galileo :-)