zlecę zaprojektowanie małego układu...

Witam, Chciałbym zlecić zaprojektowanie prostego (nie dla mnie) układu elektronicznego: układ pięcio-sekcyjny (każda sekcja oddzielna nie mająca ze sobą nic wspólnego oprócz zasilania.. ok. 24 V ) do rzeczy, opiszę jedną sekcję bo reszta to poprostu powielenie.

Zworka wyzwala we wszystkich sekcjach jednocześnie start.

wynik zwarcia zworki to pojawienie się 24V po określonym (tutaj trymer do regulacji czasu od 0 do 8sek.) czasie na ściśle określony czas (0-8sek). i to wszystko. Napięcie 24V będzie sterowało zwykły przekaźnik elektryczno-pneumatyczny) więc pobór prądu niewielki. głównie chodzi o to aby po starcie (zworka) w każdej sekcji pojawiło się napięcie 24V niezależnie ustawiane (kiedy i na jaki czas) odzielnie dla każdej sekcji (pięć niezależnych takich samych układów)

Jedno zasilanie 24V i pięć wyjść również 24V które sobie już podłącze dalej..

reasumując, zwieram zworkę i po pewnym czasie pojawia się napięcie 24V na określony czas. w każdej sekcji będzie inne ustawienie, np w trzeciej po starcie (zworka) napięcie się pojawi natychmiast i będzie trwać 4sek. w czwartej sekcji po starcie napięcie pojawi się po 1sek. i będzie trwać

4sek. Napięcie 24V które się pojawi jako wynik można wyprowadzić np. na bolcach montażowych zostanie wykorzystane do podłączenia przekaźnika.

Myślę że oddałem duch układu.... (zasilanie może być większe, ważne aby wynikowe było 24V bo na tyle chodzą przekaźniki do których chcę podłączyć układ)

Pozdr. Jacek

Reply to
DzEk

przejrzyj note katalogowa ukladu NE555 lub NE556 - to wszystko czego potrzebujesz

  • garsc elementow RC + ew tranzystor
Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Użytkownik "DzEk" snipped-for-privacy@tenbit.pl napisał w wiadomości news:ei8g8e$fkd$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

[..]

A nie można zastosować przekaźników czasowych? Rozwiązanie najprostsze, ale cena wysoka... chociaż czy ktoś zrobi takie układy taniej w tak małej ilości.

Reply to
Desoft

Desoft wystukał :

czasówka (z dwoma czsami o/z) to pewno gdzieś w okolicach 100 +vata

5x100 + jakas skorupa = ~ cena taniego sterownika ;) (tylko te tanie chyba mają po 4 wyjscia)
Reply to
Zibi W

Miałem też o tym napisać, ale po pytaniu pytającego raczej widać że do ceny sterownika będzie musiał dopłacić cenę zaprogramowania go. Nawet gdyby próbował sam to zestaw startowy o takich możliwościach to chyba

800zł.
Reply to
Desoft

Dzięki wszystkim, Przekaźnik czasowy całkowicie załatwi sprawę, jeśli jego powtarzalność będzie w granicach 0.2sek. błędu, to dokładnie tego szukałem. Jedynie co jeszcze będę musiał dodać to podtrzymanie podania zasilania (wcześniej zworka) na czas wykonania procesu. Ale to już spoko. Dla ciekawych dodam iż układ ma sterować sitodrukarką... obecny sterownik jest za wolny i wykonuje czynności pokolei a można usprawnić pracę tak aby dwie czynności były wykonywane jednocześnie, przyspieszając pracę dwu a nawet trzykronie. (najpierw przesuwa tackę, potem raklę, potem opuszcza raklę... a można przesunąć tackę i raklę jednocześnie i potem ją opuścić.. wydajność wtedy wzrasta ponad 50%.. przy końcu procesu jest tak samo.. szkoda poprostu czasu.. sterownik i maszynę zrobili w Singapurze więc zero dokumentacji i suportu. A przekaźniki odseparowane to dokładnie to co potrzebuję.) Jeszcze raz dzięki.

Pozdr. Jacek

Reply to
DzEk

Dnia Wed, 1 Nov 2006 11:48:13 +0100, DzEk napisał(a):

Do takiej maszynki to pewnie wartałoby te 600-800PLN odżałować i kupić mały zestaw startowy jakiegoś PLC (ze swojej strony polecam Mitsubishi od MPL-a :) ).

Zalety: duża elastyczność, program będziesz mógł poprawić jak tylko chcesz.

A może tam już jakiś PLC siedzi?

Pozdrawiam Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

Użytkownik "DzEk" snipped-for-privacy@tenbit.pl napisał w wiadomości news:ei8g8e$fkd$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Za ile i na kiedy ?? Może byłbym zainteresowany. Piotr

Reply to
Piotr Pitucha

Wykonałem na pięciu przekaźnikach PCU-520, wreszczie mam możliwość regulacji dowolnej sekcji.. wreszczie mam możliwość wykonania np. dwóch czyności w tym samym momencie... napiszę poprostu... to był strzał w 10. Maszynę przyśpieszyłem o jakieś 80% (wreszczie zapierdziela a nie się obija) wcześniejszy sterownik wykonywał czynności po kolei z niewielkimi przerwami pomiędzy... a teraz nareszcie pracuje. DZIEKI jesze raz.

Pozdr. Jacek

Reply to
DzEk

[...]

Po raz kolejny najprostsze rozwiązanie okazało się najlepsze - nie wszędzie trzeba pchać procki (biję się we własne piersi, aż dudni - ja też procki traktuję, jak tranzystory).

Reply to
dziadek Ben

Użytkownik "dziadek Ben" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:eidocp$df7$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

A PCU-520 to na czym jest ? P.G.