[Zlecę] wykonanie interface'u Ethernetowego do archi tektury Z80 - Page 2

Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Eth ernetowego do architektury Z80

crap to beznadzieja. Jesli zaczynasz atakowanie C++ na uC od dyskusji o
obiektowości to jest to beznadziejne.

Nie. C++ to znacznie więcej niż obiektowość. *Właśnie* w uC te inne niż
obiektowość rzeczy są przydatne. Takie jak destruktory, silne typy,
traits i ogĂłlnie szablony w metaprogramowaniu. I nie, te szablony nie
muszą generować *ANI* grama kodu. Dostajesz darmowe ciastko. Microchip
jednak slusznie zauwazył, że środowisko klepaczy w C nijak nie pojmuje
ze jest to smaczne ciastko i jest darmowe. Więc go nie daje i lemmingi C
nie widzą różnicy dalej klepiąc kiepskie makra.

Daleś przykład obiektów. To nagorszy pustak jaki mogłeś mieć w tej
dyskusji.

 > A ty mi się do nich nie odnosisz, wycinasz i

Uważam że taki jest urban legend. Twoje wypowiedzi tylko to potwierdzają.

Całe szczeście że na 8-bit nikt nie pisuje w Adzie.

Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernet owego do architektury Z80

napisaC5%82(a):

To by raczej byC5%82o "hopelessness". A wulgaryzm pozostaje wulgaryzmem=
.  =

Odniesiony do czyjejC5%9B wypowiedzi, jest... maC5%82o elegancki.

No cC3%B3C5%BC - gC5%82C3%B3wna cecha rC3%B3C5%BCnicujC4%85ca jC4%
99%zyki, o ktC3%B3rych mowa. Faktycznie, nie  =

ma czego wspominaC4%87.

82%aC5%9Bnie* w uC te inne niC5%BC  =

Szablony to siC4%99 wC5%82aC5%9Bnie przydajC4%85 przy duC5%BCych pr=
ogramach, gdzie jest  =

potrzeba wykonywania tych samych operacji na rC3%B3C5%BCnych typach da=
nych. Przy  =

programowaniu na mikrokontrolery? - moC5%BCe czasem siC4%99 mogC5%82y=
by przydaC4%87, ale  =

na pewno nie *wC5%82aC5%9Bnie* tam.

Destruktory to cecha obiektowa, ktC3%B3rej zalety wychodzC4%85 szczegC3%
B3%lnie w  =

przypadku typC3%B3w polimorficznych, ale sam twierdzisz, C5%BCe prawdz=
iwie  =

obiektowo, to nie chcesz pisaC4%87. Przy "zwykC5%82ych" typach, nie wn=
oszC4%85 jakiejC5%9B  =

jakoC5%9Bciowej rC3%B3C5%BCnicy, za to przez swoje "samoczynne" uruch=
amianie siC4%99  =

stanowiC4%85 niezC5%82C4%85 okazjC4%99 do implementacji subtelnych b=
ugC3%B3w, szczegC3%B3lnie u  =

niezbyt doC5%9Bwiadczonych programistC3%B3w (a piszemy o mikrokontrole=
rach, ktC3%B3re  =

w praktyce, szczegC3%B3lnie w mniejszych firmach, najczC4%99C5%9Bciej=
 programujC4%85  =

elektronicy).

Silna typizacja, to kwestia gustu i konwencji, poza tym oba jC4%99zyki =
majC4%85 to  =

na podobnym poziomie - tu i tu jest "static typing", tylko w C C5%82atw=
iej to  =

obejC5%9BC4%87 bokiem, za to w C++ trzeba zrozumieC4%87 4 rC3%B3C5%BC=
ne operatory rzutowania  =

wskaC5%BAnikC3%B3w, a konwersje "kompatybilnych" typC3%B3w i tak zach=
odzC4%85  =

automatycznie i gryzC4%85 tak samo jak w C. A jeC5%9Bli chodzi o trait=
s, to w C++  =

to nie cecha jC4%99zyka, a jedynie idiom, poza tym chyba C5%BCartujesz=
 podajC4%85c to  =

jako coC5%9B ponadmarginalnie przydatnego przy programowaniu mikrokontr=
olerC3%B3w  =

8-bit.

Po co epitety? DowartoC5%9Bciowujesz siC4%99 obraC5%BCajC4%85c progr=
amistC3%B3w C?

BC%e w C++ kod zawsze musi

Bardzo dziwnC4%85 logikC4%99 stosujesz, skoro z moich wypowiedzi ma wy=
nikaC4%87  =

istnienie jakichC5%9B legend.

Na moje stwierdzenie, C5%BCe aby nie generowaC4%87 nadmiaru kodu, jC4%
99%zyk trzeba by  =

okroiC4%87 przez samoograniczenie programisty, gwaC5%82townie protestu=
jesz, po  =

czym stwierdzasz, C5%BCe okroisz go z caC5%82ego programowania obiekto=
wego. No  =

weC5%BA...

Bardzo ciekawe. Akurat na twoje ulubione AVRy jest kompilator - powstaC5%
82%  =

pewnie tylko dla zabawy. Poza tym, tego twojego nagC5%82ego czepienia s=
iC4%99 Ady  =

nie rozumiem juC5%BC zupeC5%82nie. To dlatego, C5%BCe ja o niej napis=
aC5%82em, to juC5%BC  =

musisz byC4%87 koniecznie przeciw?

ae

Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Eth ernetowego do architektury Z80

Nie. Podstawowym zastosowaniem szablonów w małej skali beda traitsy i
metaprogramowanie. Nijak nie ma tu mowy o powielaniu kodu w sensie
std::vector< T >. To zupełnie inne zastosowanie niż to o którym piszesz.
Ja rozumiem to jako podejście w stylu boost::mpl.

Destruktory to cecha która nie wymaga podejścia obiektowego do
programowania. Najprościej:

struct CriticalSection {
    CriticalSection{ cli(); }
    ~CriticalSection{ sei(); }
};

To Ĺźadne programowanie obiektowe. A destruktor przydatny.

Odwrotnie: dzieki swojemu samoczynnemu dzialaniu *ochraniają* przed
wieloma subtelnymi bugami w stylu "a mi się tu zapomniało zdjąć flagę
przerwania".

Mi się przydaje. Przyznaje, idę pod prąd.

Ja juz nie musze się dowartościowywać od czasu kiedy usłyszałem od
pewnego programisty uC że najlepszy kompilator to jakieś barachło pod
DOSa w którym wszelakie optymalizacje należy i tak robić ręcznie w asm.
Dziwnym trafem najczęsciej wlasnie takie teksty słyszę od tzw lemmingów.
Ludzi którzy nie mają ochoty na zmiany, a na pewno nie w lepszym
kierunku. Microchip doskonale wyczuł sytuacje dostarczając technologie
wprost z lat 80. Malo tego, jest cała masa ludzi którzy preparują
pseudo-merytoryczne argumenty dlaczego C jest lepsze niz C++ bo przeciez
MC nie jest głupi.

A MC nie jest głupi, ale tylko marketoidalnie...

Moje marzenie to PIC w sensie peryferiĂłw i AVR w sensie rdzenia. Ale sie
nie doczekalem bo przyszły ARMy i pozamiatały.

Bo po co mi programownie obiektowe na 8-bit z 1k pamięci? C++ dostarcza
masę innych narzędzi, obiekty to najmniej ważny element w uC.

Nie muszę. Ada to zacny język, choć obrośnięty legendą jakości która jak
widać musi walczyć z faktami. Ale stawianie go obok C++ w kontekscie tej
rozmowy uwaĹźam za niepowaĹźne. *Nikt* nie pisze w Ada poza szumem
statystycznym. Nie zmuszajmy MC żeby pisał kompilator Ady dla 0.01%
programistow uC. Ale C++ mógłby. Wystarczylo sportować gcc. No chyba, że
architektura PICów nie da się wmontować w backed gcc. Co za pech ...,
znaczy design ...

Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Eth ernetowego do architektury Z80

To chyba raczej koszmar. Peryferia w PIC to sprytny księgowy projektuje.
Jeden port ma podciąganie, inny nie; porty potrafią się różnić
obciążalnością. Kanały ADC można włączać tylko zakresami (np.15..7 a nie
pojedynczo). Najbardziej podoba mi się ADC w PICach z ethernetem. Jak
się przekroczy napięcie zasilania na wejściu ADC to zaczyna płynąć prąd
nie do linii Vcc, tylko do kanału aktualnie mierzonego :-). Jakiś
humorysta to projektował.

Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernet owego do architektury Z80

napisaC5%82(a):

C5%81adne. Ale szczerze mC3%B3wiC4%85c to nie bardzo widzC4%99, jaki=
 problem to rozwiC4%85zuje  =

w przypadku programowania naszego 8-bitowca z 1kB kodu.

Sprytne i fajnie pokazuje, jak dziaC5%82a destruktor. Ale ja bym po pro=
stu  =

napisaC5%82:

cli();
... kod krytyczny
sei();

Lepiej widaC4%87 w jednym miejscu co siC4%99 dzieje, bez szukania defi=
nicji klasy  =

CriticalSection, bez zastanawiania siC4%99 gdzie jej obiekt wychodzi z =
 =

zasiC4%99gu, no i bez ryzyka, C5%BCe osoba, ktC3%B3ra nie jest autore=
m kodu nie  =

zauwaC5%BCy, C5%BCe wsrC3%B3d paru zmiennych lokalnych jest jakiC5%9B=
 dziwny pozornie  =

nieuC5%BCywany obiekt.

Ja tam wolC4%99 widzieC4%87 przebieg programu, a nie musieC4%87 ciC4%
85%gle pamiC4%99taC4%87, C5%BCe  =

miC4%99dzy ostatniC4%85 instrukcjC4%85 funkcji, a '}' uruchomi siC4%99=
 jeszcze seria  =

niewidzialnych funkcji. ZresztC4%85, akurat w mojej praktyce programowa=
nia  =

maC5%82ych uC potrzeba nietrywialnej destrukcji "obiektu" zachodzi bard=
zo  =

rzadko.

Skoro ci siC4%99 przydaje i masz nawyk ciC4%85gC5%82ego stosowania ta=
kich konstrukcji,  =

to rozumiem C5%BCe koniecznie chcesz mieC4%87 C++.

Architektura 16-bit Microchipa (PIC24, dsPIC33) to wC5%82aC5%9Bnie coC5%
9B% takiego.  =

Bardzo elegancko zaprojektowana, przyjemnie siC4%99 z tym pracuje - moi=
m  =

zdaniem duC5%BCo C5%82adniejsza niC5%BC MIPS, ktC3%B3rego uC5%BCyli=
 w PIC32, oraz niC5%BC ARM.

Nie zmusimy ich do niczego, bo tam kalkulacja jest prosta: zrobienie  =

kompilatora kosztuje tyle, a zyskamy na tym tyle. JeC5%9Bli nierC3%B3w=
noC5%9BC4%87 zaczyna  =

wychodziC4%87 zdecydowanie na korzyC5%9BC4%87, to robiC4%85.

87% w backed gcc.

gcc zostaC5%82o przeniesione na architektury 16 i 32 bit. JeC5%9Bli ch=
odzi o te 32  =

bit (rdzeC5%84 MIPS) to spodziewam siC4%99, C5%BCe prC4%99dzej czy p=
C3%B3C5%BAniej kompilator C++  =

siC4%99 pojawi. Do 16-bit teC5%BC pewnie mogliby to w miarC4%99 tanio=
 zrobiC4%87 - mi  =

zupeC5%82nie jednak na tym nie zaleC5%BCy.

ae

Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Eth ernetowego do architektury Z80

Powiedzmy - dopasowanie typu [char|short] licznika w czasie kompilacji.
Policzenie jaki typ nalezy wybrać dla zbioru flag. Policzenie stalej w
czasie kompilacji. Kompilacja warunkowa bez #define. Itd.

teraz:

cli()
return
goto
break
sei();

I juĹź po tobie. A po mnie nie.

Nie zastanawiasz sie. Na pewno wszystkie miejsca działają poprawnie. na
tym polega sztuczka. Możesz oderwać się od assemblera i skupić na
algorytmie. nadmierne przejmowanie się szczegółami uniemozliwia pisanie
czytelnego kodu.

Jesli "pozornie nieuzywan obiekt" nazywa się SekcjaKrytyczna i on tego
nie zauwaĹźy, to pozostawienie w tym miejscu makra, sei, cli nic nie
pomoĹźe - przecieĹź pozornie jest nieuĹźywane. Trudno, nie mĂłwimy tutaj o
programistach basica oddelegowanych do poprawiania C++.

A więc dobrze podejrzewałem - jesteś assemblerowcem. Musisz wiedzieć co
sie dzieje bo nie ufasz kompilatorom. Ja natomiast odwrotnie. Znajduje
zdcecydowanie wiecej bugów we własnym kodzie niż w wygenerowanym przez
kompilator.

Mam to za darmo. Używam. PICowcy mogą tylko obejśc się smakiem albo
ciągnąć tasiemcowe wywody dlaczego im to nie potrzebne.

Co takiego? Ślepą uliczkę sprzętowego stosu? Brak wsparcia poza żalosnym
kompilatorem producenta? Nawt MC sie puknął w czolo i zakopał to cudo
głęboko pod ziemią żeby już nie straszyło. Tylko że ARM jest już za tani
i za dobry.

Dla mnie nie ma róşnicy. Nie pisuje w assemblerze dla niepoznaki nazwanym C.

Jasne. http://www.microchip.com/forums/m544964.aspx

Słusznie. Nie ma targetu.

Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernet owego do architektury Z80

napisaC5%82(a):

Nie, bo czegoC5%9B takiego nie zrobiC4%99.

Za to:

CriticalSection critical;

... kod rzeczywiscie krytyczny

... dC5%82uC5%BCszy kod dopisany rok pC3%B3C5%BAniej

Przerwania zablokowane ciut za dC5%82ugo i sobie moC5%BCesz szukaC4%87=
 bC5%82C4%99du przez  =

nabliC5%BCszy miesiC4%85c. Tak, moC5%BCna ograniczyC4%87 zasiC4%99g=
 tego obiektu, ale...

Dobrze siC4%99 czegoC5%9B o sobie dowiedzieC4%87 i nawet do psychoana=
lityka iC5%9BC4%87 nie  =

trzeba. JeC5%9Bli juC5%BC koniecznie chcesz wiedzieC4%87, to zaczynaC5%
82%em od Pascala  =

(Basica jako dzieciak nie liczC4%99), potem C++, potem VHDL. NastC4%99=
pnie z  =

wielkim trudem przeszedC5%82em z C++ do C. Faktycznie sporo fragmentC3%
B3%w  =

programujC4%99 w assemblerze, ale tylko tam, gdzie jest to absolutnie w=
ymagane  =

ze wzglC4%99du na wydajnoC5%9BC4%87. Normalnie w C, a po stronie komp=
utera gC5%82C3%B3wnie w  =

C++. Po prostu staram siC4%99 uC5%BCywaC4%87 mC5%82otka do wbijania =
gwoC5%BAdzi, a C5%9BrubokrC4%99ta  =

do wkrC4%99cania wkrC4%99tC3%B3w.

Nie o to chodzi, C5%BCe muszC4%99 wiedzieC4%87 co siC4%99 dzieje (to=
 C5%BCe muszC4%99 wiedzieC4%87 co  =

kompilator robi, to jest jasne), ale o to, C5%BCe kod powinien wyglC4%85=
daC4%87 tak,  =

C5%BCe bC4%99dC4%99 od jednego rzutu oka widziaC5%82 co siC4%99 dzi=
eje.

Jakiego sprzC4%99towego stosu?! SprzC4%99towy jest w 8-bitowych PICach=
, a ja tu  =

piszC4%99 o 16-bitowych. Jak juC5%BC coC5%9B krytykujesz, to wypadaC5%
82%oby wiedzieC4%87 o tym  =

cokolwiek.

gcc (oraz HiTech). Bardzo rC3%B3C5%BCne od gcc na AVR i od gcc na ARMa=
, tak?

99%boko pod ziemiC4%85 C5%BCeby juC5%BC  =

BC4%85dC5%BAC5%BCe powaC5%BCny. Obok PIC32 najsilniej rozwijane rodz=
iny (szczegC3%B3lnie  =

PIC24F). Najbogatsze peryferia, a do ukC5%82adC3%B3w XLP maC5%82o co =
moC5%BCe podskoczyC4%87 w  =

kwestii poboru mocy. ARMa w wielu aplikacjach zastC4%99puje z powodzeni=
em, a  =

cenowo zwykle C5%82atwo wygrywa.

NiezC5%82y argument :) Ale to jednak ja jeC5%BCdzC4%99 na te szkoleni=
a dla FAE  =

Microchipa, a nie ci przypadkowi uC5%BCytkownicy forum. Nie mC3%B3wiC4%
99%, C5%BCe _wiem_  =

C5%BCe siC4%99 pojawi, bo siC4%99 tym nie interesowaC5%82em. Za 2 ty=
godnie jadC4%99, mogC4%99 przy  =

okazji spytaC4%87 o oficjalne plany.

ae

Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Eth ernetowego do architektury Z80

Podobnie jak wstawiając return i zapominając sei. Ot, taka robota.
Trzeba być uważnym.

Kiepski kompilator?

Właśnie. Dlatego używam C++ do uC zamiast wbijać gwoździe plastikowym
młotkiem made in china Microchipa.

Przepraszam moja wina, zapędziłem się. PIC24 nie ma. Swoją drogą
Świetnie to potwierdza tezę o slepej uliczce :D

Jest jakis gcc? To spaniałe wieści. A gdzie go mogę pobrać? Pytam serio,
jeszcze kilka miesiący temu widziałem w sieci same narzekania na brak
gcc @ pic.

Wiadomo. Szczególnie że masa kodu dla arma da się kompilować wprost ...
oh wait... da się ?

Pytaj. PICe mnie zawsze intertesowaly ze względu na peryferia. Ale
podejście do programisty jest skandaliczne.

Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernet owego do architektury Z80

napisaC5%82(a):

C5%9AwiC4%99te sC5%82owa. C5%BBadna sztuczka panaceum na brak uwagi =
nie jest.

Nie, kod odpowiadajC4%85cy na zdarzenia w czasie rzeczywistym. C5%BBeb=
y ci  =

uC5%9BwiadomiC4%87 o czym mowa: w kawaC5%82ku, nad ktC3%B3rym teraz =
pracujC4%99 jest jeden  =

wykomentowany "nop" i 5 linijek komentarza kiedy naleC5%BCy go wC5%82C4%
85%czyC4%87  =

(parametry zewnC4%99trznego ukC5%82adu w relacji do oscylatora). Optym=
alizujC4%99 tam  =

takie rzeczy, jak wykorzystanie rejestrC3%B3w roboczych w przerwaniu,  =

skutecznie minimalizujC4%85c liczbC4%99 zachowywanych na stosie i komb=
inujC4%85c takie  =

kodowanie stanC3%B3w i dobC3%B3r instrukcji, C5%BCeby nie trzeba byC5%
82%o z tych rejestrC3%B3w  =

korzystaC4%87. Gdybym napisaC5%82 ten kod w jC4%99zyku wyC5%BCszego =
poziomu, natychmiast  =

straciC5%82bym tC4%99 kontrolC4%99.

Skoro serio, to http://www.microchip.com/compilers
gcc byC5%82 od poczC4%85tku istnienia architektury 16-bit, czyli od 20=
04 roku, w  =

ktC3%B3rym wprowadzono pierwszego dsPIC30F.

ae

Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Eth ernetowego do architektury Z80

Dziwne. Przecież to rola kompilatora. Wręcz książkowa.

Wydaje mi się że tą kontrole musisz utrzymać z powodu kiepskiego
kompilatora.

PS. Tak, teĹź mam ciasny kod. Jednak z wynikĂłw optymalizacji gcc jestem
zadowolony, w *ostateczności* biorę asm, jak każdy. Jednak nie trafia mi
się to codziennie żeby warunkowało dobór kompilatora do *wszystkiego*.

full-featured ANSI compliant C. A c++ ?

Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Ethernet owego do architektury Z80

napisaC5%82(a):

UparC5%82eC5%9B siC4%99 utrzymywaC4%87, C5%BCe kompilator, o ktC3%B3=
rego istnieniu nie wiedziaC5%82eC5%9B  =

jeszcze wczoraj, z caC5%82C4%85 pewnoC5%9BciC4%85 jest do niczego. P=
ewnie z powodu  =

wbudowanych wad architektury, ktC3%B3rej kompletnie nie znasz.

Przyjmij do wiadomoC5%9Bci, C5%BCe to jest przypadek w ktC3%B3rym moC5%
BC%na albo zejC5%9BC4%87 do  =

asm, albo zajC4%85C4%87 siC4%99 czym innym.

ToC5%BC zaczC4%99liC5%9Bmy od tego, C5%BCe c++ nie ma. ProponujC4%99=
 teC5%BC na tym skoC5%84czyC4%87, bo  =

mi siC4%99 juC5%BC nie chce dC5%82uC5%BCej.

ae

Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Eth ernetowego do architektury Z80

Zgoda. EOT.

Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Eth ernetowego do architektury Z80

Tez mam ciasny kod. Po uplywie 3 roboczomiesiecy gcc zostal skreslony z
listy kompilatorow nadajacych sie do pracy. Wybrany zostal inny (platny)
bijacy gcc na glowe. Poczatkowo po prostu nie wierzylem dla kumpla co
rozlozyl gcc na czynniki pierwsze (nie wierzylem ze gcc ma taki slaby
optimizer) i musialem go potem przepraszac - mial racje i
_bardzo_dokladnie_ podszedl do sprawy.

Tak - w tym przypadku cena kompilatora nie miala znaczenia.

Jaki nie powiem, bo nie moge.

--
Jerry1111

Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface' u Ethernetowego do architektury Z80

Szkoda, bo to grupa techniczna i być może niektórzy chcieliby wiedzieć
jaki kompilator jest bijący na głowę gcc.

Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface' u Ethernetowego do architektury Z80

Daleko nie trzeba szukać: avr-IAR, arm-rvds, h8-renesas. Pewnie więcej
przykładów by się znalazło.

Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Eth ernetowego do architektury Z80

Albo ma taki slaby na konkretną platformę, albo to inny gcc ;) Ogromna
ilośc softu komercyjnego nie potwierdza tej tezy. To nie jest idealny
kompilator, ale nie jest też zły. Choć niektóre wybryki optymalizatora
na AVR czasami mnie zadziwiają.

Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Eth ernetowego do architektury Z80

Mainstream gcc na dosc popularna platforme. Sorry - chcialbym wywolac te
komentarze "ale to przeciez niemozliwe", tylko nie moge.

Nie ma nic wspolnego z Intelem, tyle moge powiedziec.

--
Jerry1111

Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Eth ernetowego do architektury Z80

Tak argumentując to można powiedzieć, że bez szukania definicji cli i
sei też słabo widać co się dzieje (w szczególności: nie widać tu czy
jest jakiś związek między funkcjami cli i sei).

Jeśli użytkownik (programista) tak stwierdzi, to jest to wynik braku
znajomości języka czy braku znajomości projektu w którym przyszło mu
pracować.
Opisany mechanizm jest jasny i prosty -- nie przekonuje mnie tutaj
argumentacja, że mamy do czynienia z jakąś ezoteryką (włączając w to
debugowanie). Ostatecznie można opatrzyć kod odpowiednimi komentarzami.

W C lub w programowaniu C podobnym: IMO jeden diabeł.
Natomiast jeśli program jest w C++, to dochodzą wyjątki... wtedy dopiero
jest problem, gdy właśnie trzeba pamiętać, gdzie tu jeszcze wyjątek może
polecieć i ręcznie wywoływać odpowiednie finalizacje (pamiętając o
odpowiedniej kolejności i czy daną akcję sprzątania rzeczywiście należy
przeprowadzić).

Pisząc w C, czyli nie mając do dyspozycji mechanizmu wyjątków i
automagicznego wołania destruktorów, obsługa sytuacji nietypowych
(różnych błędów itp.) jest czasami naprawdę upierdliwa. Wyjątki w C++ to
IMO jedna z ważniejszych i bardziej użytecznych cech różniących ten
język od C (tak, ma to swoją cenę).

pzdr
mk

Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Eth ernetowego do architektury Z80

Mała uwaga: W c++ wyjątki są bardzo ciężkie. Poniekąd wlaśnie stąd
pochodzi urban legend dotyczący powiekszania się kodu C++ na uC.
Wystarczy zrobić obiekt z metodą wirtualną i nagle *kolosalnie*
powiększa się kod wynikowy wlasnie ze względu na propagacje wyjątków.
Oczywiście wystarczy zdefiniować pure_virtual_function_call na własny
ktory exceptiona nie rzuca, ale kto by to wiedział, lepiej pisać
nastepnego bloga o nieprzydatnosci C++ na uC :) ...

Re: [OT] [Zlecę] wykonanie interface'u Eth ernetowego do architektury Z80

Z tego by wynikalo ze 'ukryte' odblokowanie przerwan na koncu funkcji
(gdy destruktor zostanie wywolany przez kompilator) jest mniej
niebezpieczne niz nieodblokowanie przerwan w ogole? No to powodzenia w
debugowaniu kodu ktory ma 300kB bez OSa w celu znalezienia ktora funkcja
za pozno wlacza przerwania.

Odwrotnie - pomaga to zamaskowac bug i zrobic go duzo trudniejszym do
wykrycia.

Nie widze przydatnosci...

Boli, bo nie da sie uzaleznic od jednego dostawcy. W firmie nigdy nie
uzyjemy PICa ani AVRa do niczego co wychodzi na zewnatrz, bo cena za
single-source supply jest za duza.

jak

Taaa... a te wszystkie samoloty co po swiecie lataja to w C++ pisane wg
Ciebie?

To ze nie wiesz/nie slyszales/nie podano do publicznej wiadomosci, nie
daje prawa nikomu mowic ze Ady sie nie uzywa. Uzywa sie w bardzo
powaznych zastosowaniach.

PS: 'crap' to sie tlumaczy jako 'gowno' (z US english), a nie
'beznadzieja'. Sprawdz w slowniku.

--
Jerry1111

Site Timeline