[Zlecę] Wykonanie układu line out -> CB Radio (mic in) z funkcją VOX

A wiec chciałem podłączyć wyjście LINE OUT z laptopa do wejścia
mikrofonowego w sprzęcie krótkofalarskim z funkcja VOX - tak aby przy
puszczeniu czegoś z komputera sprzęt krótkofalarski przełączył się w
tryb nadawania.

Próbowałem samodzielnie - coś takiego:

ale bez sensownych rezultatĂłw.

Umowa zlecenie lub faktura VAT.

Kontakt: snipped-for-privacy@gazeta.pl

--
ahtung crosspost

Re: [Zlecę] Wykonanie układu line out -> CB Radio (mic in) z funkcją VOX
Aby spamować na kanale 19 jakimiś ogłoszeniami co 3 minuty?
Jak tak, to mam nadzieję, że nie zjadziesz chętnego
(chociaż zagadnienie jest trywialne).

Re: [Zlecę] Wykonanie układu line out -> CB Radio (mic in) z funkcją VOX
Nie do tego - bo chyba to zakazane...

Re: [Zlecę] Wykonanie układu line out -> CB Ra dio (mic in) z funkcją VOX

W każdym razie układ z dwoma rezystorami i kondensatorem powinien działać.
Nie napisałeś z czym właściwie masz problem.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /

A do czego?

--
Gof
http://www.chmurka.net /

Re: [Zlecę] Wykonanie układu line out -> CB Ra dio (mic in) z funkcją VOX

Na CB nic nie jest zakazane,
poza wpuszczeniem w antenę więcej niż 4W
i inną modulacją niż AM.

Re: [Zlecę] Wykonanie układu line out -> CB Radio (mic in) z funkcją VOX
Kopulujesz.

AM & FM do 4W, SSB (USB) do 12W PEP.

Re: [Zlecę] Wykonanie układu line out -> CB Ra dio (mic in) z funkcją VOX

Niech kolega uważa na CTRL-C, CTRL-V bo można
sobie przypadkowo narobić wstydu.
A tu proponuje też poczytać czego dotyczył wątek -
to tylko  poszerza zakres możliwości "spamowania"
pasma, które wciąż jest w pełni legalne.

Re: [Zlecę] Wykonanie układu line out -> CB Radio (mic in) z funkcją VOX

Przecież autor wątku napisał, że nie do cb, tylko do sprzętu
krótkofalarskiego.
Może chodzić np. o ogólne wywołanie. Po co pluć do mikrofonu,
skoro może zrobić to automat.

    Zbyszek
Re: [Zlecę] Wykonanie układu line out -> CB Radio (mic in) z funkcją VOX

  A bądź łaskaw przeczytać jaki jest temat tej dyskusji..
   Dla zakładającego temat CB i krótkofalarstwo to to samo.

   AM

Re: [Zlecę] Wykonanie układu lin e out -> CB Radio (mic in) z fun kcją VOX

tryb

A mnie interesuje zestaw cb+radio(odtwarzacz) w którym radio będzie
przełączało się na cb kiedy potrzeba. Jakie radio da się przełączać i
jakie/czy jakieś cb potrafi wystawiać taki sygnał ?

Re: [Zlecę] Wykonanie układu line out -> CB Radio (mic in) z funkcją VOX
Praktycznie każde współczesne radio samochodowe, wszystkie mają wejście
TEL-MUTE - do zestawów głośnomówiących itp. Po podaniu tam napięcia -
radio wycisza się. A niektóre mają wejścia "phone" właśnie do sygnału z
telefonu głośnomówiącego, by "gadało na głośnikach" (np ja mam tak w
Oplowskim fabrycznym radiu CDC40, tak samo mają inne z tej serii).
Drugą sprawą jest wystawianie sygnału przez CB o obecności sygnału - da
się to zrobić z sygnału Squelcha, w niektórych radiach wręcz banalnie -
np Lafayette Zeus itp ma diodkę Rx/Tx, gdzie zielony Rx świeci się tylko
gdy radio odbiera coś (squelch odblokowany), - wystarczyłoby się zapiąć
do niej z kawałkiem transoptora...

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: [Zlecę] Wykonanie układu lin e out -> CB Radio (mic in) z fun kcją VOX

Więc ... ja właśnie mam takie radio bez wejścia i wydaje mi się, że ...
nie
jestem sam. Ale ok, radio mogę zmienić, wiem mniej więcej czego szukać.

np

A nie ma jakiegoś CB z TEL-MUTE tudzież innym wyjściem umożliwiającym
bezpośrednie sterowanie wyciszaniem ?

Re: [Zlecę] Wykonanie układu line out -> CB Radio (mic in) z funkcją VOX

Witam.
Tak czytam ten wątek i czekam co z tego wyjdzie.
A swoją drogą to czy zastanowiłeś się nad praktycznym efektem takiego
rozwiązania?
Niestety Cb nie jest ideałem i nie ma w praktyce takiej sytuacji, że albo
słuchasz nadawcy albo radio się wycisza. A już napewno w mobilu. W praktyce
radio trzeszczy, włączają sie odlegli (słabo zrozumiali) nadawcy, szumy etc.
Trochę taki efekt eliminuje ASQ, ale tylko odrobinę. Jestem przekonany, że
wynikiem zastosowania takiego rozwiązania byłaby kilkuminutowa kakofonia
(cb, radio, cb, radio, cb, ...), po kórej wyłączysz to na stałe. Rwanie
odsłuchiwanej transmisji spowodowane opóźnieniem w przełączeniu pomijam.
Tak więc zastanów się czy gra warta świeczki.
Co do braku wyjścia tel-mute w radiu - sterowanym np. zestawem
głośnomówiącym - urządzenia takie (wiązki) można nabyć bez problemu.
Tylko cały czas zastanawiam się po co?
Pozdrawiam - JK

Site Timeline