Złącze programowania na płytce -

Witam!

Chce wyszyć pare układów opartych o AVRy w SMD. Urządzenia po jednokrotnym zaprogramowaniu bedą w zasadzie pracowały bez zmian - firmware jest juz finalne.

Zastanawiam się wobec tego w jaki sposób by je programować. Mam 2 pomysły:

1) Zewnatrzny programator, który polega na tym, że kładę niewlutowanego AVR'a i lekko dociskam mu nogi do - powiedzmy - gumek przewodzacych od LCD. Trzeba się niestety narobić trochę mechanicznie przy tej opcji.

2) Programator w postaci punktów (padów) na płytce finalnej. To mi się bardziej podoba, potrzebował bym tylko coś, co na chwile połacze z tymi padami.

W przypadku opcji 2 musiałbym wykombinować odpowiednią wtyczkę, którą można by załozyć w jakiś sposób na płytkę (klips ?).

Czy są jakieś gotowe rozwiązania ? Ogólnie nie chce pakowac na finalną płytkę gotowego złącza 10pin do tasmy, bo ono jest za duże. A mniejsze są trudne do dostania - miedź było by najlepiej wytrawić.

PS. "ZIF" do SMD chyba kosztuje majątek ?

Reply to
Sebastian Bialy

Złącze krawędziowe na płytce.

Reply to
Mariusz Dybiec

Ok, ale mały problem - nie zawsze mam miejsce na krawędzi, żeby je wyprowadzić, choć stane na głowie, żeby znaleźć.

Reply to
Sebastian Bialy

Użytkownik "Sebastian Bialy" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d30klq$epu$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Miałem kiedyś klips do testera TTL, wyglądał jak spinacz do bieliznym wystawały z niego sprężynujące druty w rastrze 100 mils, gdyby je podgiąć to świetnie dotykałyby płytki, drugi pomysł to wykorzystanie kawałka podstawki z nowych celeronów, tam są takie fajne szpileczki.... tylko w złomie komputerowym pewnie się to jeszcze nie pojawia .., alternatywą mogłyby być szpilki z męskich CANONÓW, złocone, mają fajną fazkę tylko dobrać sprężynki i jak znalazł, potem mocować do kawałka płytki i dodać jakieś szyny do pozycjonowania. Pozdrawiam

Reply to
Piotr Pitucha

Użytkownik "Sebastian Bialy" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d30klq$epu$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Względnie małe też są dostępne:

P.G.

Sebastian Bialy napisał(a):

Rozwiązanie przetestowane przez Marka Dzwonnika - odpowiednia liczba szpilek testowych zamontowanych w czymś w rodzaju "stacji bazowej" - tak by położona na nią płytka i dociśnięta np. klipsami była dokładnie spozycjonowana względem szpilek stykających się z padami. Szpilki są do kupienia np. w Semiconie a po szczegóły odsyłam do archiwum i do Marka.

Reply to
badworm

A masz jakąś nazwę/numer ? Bo link nie działa.

[OT] Obawiam się, że miszczowie z maritexu nie mają pojecia, że tego typu linków nie można nigdnie publikowac (vid) przez co nie zobacze sobie tego złącza. Nie wiem skąd ta moda na tak idiotyczny sposób identyfikacji usera na serwerze, co gorsza coraz modniejszy.
Reply to
Sebastian Bialy

> uupeqlspsgywwy&com=UT/26&lang=&dzial=&kat=30

Długie linki wiele razy widziałem i nigdy mi nie przyszło do głowy, że coś takiego może działać tylko dla mnie, a jak kto inny użyje to figa. No nie znam się na tym.

  1. maritex.com.pl
  2. Złącza
  3. Listwy stykowe 1.27mm, PBH, żeńskie do PCB

P.G.

Hmm to pomysł z golpinami. W zasadzie ok, tylko ze taki element przewlekany jest upierdliwy przy projektowaniu płytki smd :) Przydał by się bardziej "płaski" pomysł ;).

Reply to
Sebastian Bialy

Na dole strony są SMD. P.G.

Sebastian Bialy napisał(a):

Proponuje się rozejrzeć w szerokiej gamue wtyczek do Tel. komórkowych, jest sporo takich, które mają każdy pin na małej sprężynce, wystarczy do nich dorobić pozycjoner, a w płytce uwzględnić np 3 otwory pozycjonujące.

Reply to
Daniel Dawid <Light-I> Majewski

Ależ kombinujecie. Są produkowane przecież - jak ktoś już tu nadmienił - szpilki (igły) testowe. Wystarczy na płytce zrobić kilka punktów testowych (okrągłe pady o średnicy 35 mils wystarczą), niekoniecznie koło siebie w rządku. Do tego podpina się (dociska na czas programowania/testowania) odpowiednie szpilki, tak skonstruowane aby dokładnie przylegały do punktów testowych (ze sprężynkami). Można wybierać między różnymi długościami szpilek, średnicami i rodzajami główek dotykających punktów testowych (inne są do płaskiej miedzi, inne np. do wchodzenia w przelotki).

Adam Dybkowski

Użytkownik "Sebastian Bialy" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d30klq$epu$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Można na krawędzi płytki wykonać otwory metalizowane, które podczas rocinania płytek będą przecięte na pół. W roli styków współpracujących nada się odpowiednio docięte złącze RJ45.

Pozdrawiam JS

Reply to
JS

Użytkownik "Sebastian Bialy" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d30klq$epu$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Można na krawędzi płytki wykonać otwory metalizowane, które podczas rozcinania płytek będą przecięte na pół. W roli styków współpracujących nada się odpowiednio docięte złącze RJ45.

Pozdrawiam JS

Reply to
JS