zlacze hdd 2.5"

Witajcie

Kilka tematow w tym watku

-czy dyski HDD 2.5" maja standardowe przelaczanie zworek 9sa 4 piny,czy w kazdym dysku jedna pozycja zworki oznacza to samo?).Jak sie ustawia zworki w HDD na master jak na slave

-standardowo napedy CD/DVD posiadaja juz teraz zlacze prostokatne wciskane (chyba mini ide).Czy sa jakies przelotki z tego zlacza na IDE 2.5"

-Czy ktos moze posiada opis,ktory z pinow w/w zlacza (mini ide) odpowiada za prace CD jako master badz slave,czy moze to sie ustawia wewnatrz napedow

seba

Reply to
sebastian

sebastian pisze:

Przejściówki do dysków 2,5" -> 3,5" są do kupienia np. na Allegro. Co dysk to nieco inna zworkologia, producent powinien opisać szczegóły na naklejce na dysku, ew. szukaj w dokumentacji na www producenta. Przykład:

Pinouty obu standardów:
schemat przejściówki tutaj:

Adam Dybkowski

tylko ze mi chodzi o zworki na dysku 2.5",mam 3 dyski i wszystki maja tylko

4 piny na zworki.Co do przelotki to nie chodzi o przelotke z 2.5" na 3.5" tylko z 2.5" na zlacze mini ide (jak CD od laptopow)

seba

Reply to
sebastian

sebastian pisze:

No to poszukaj dokumentacji do twojego konkretnego dysku na stronie producenta. Ja podałem tylko przykład - tamten był do dysku 3,5".

Reply to
Adam Dybkowski