złącze futryna/ drzwi do kamery zamiast wizjera?

witam, klient mnie męczy żeby mu zrobić kamerę zamiast wizjera, jakoś nie
widzę przewodu połączeniowego między drzwiami a futryną, bo pewnie raz w
miesiącu będzie się przełamywał:) co do kabla na drzwiach - będzie zabudowa
drewniana więc nie będzie widać.
Wykombinowałem, że można użyć czegoś jak do drzwi przesuwnych w autach, z
jednej strony styki, a z drugiej takie na sprężynkach- zamknięte drzwi,
styki podają zasilanie na kamerę, przy otwartych nie musi go być. Czy ktoś
się spotkał z jakimś dedykowanym rozwiązaniem, bo te do aut sa sporych
wymiarów...
pozdrawiam
Michał

Re: złącze futryna/ drzwi do kamery zamiast wizjera?
Pan Michał wykombinował:

Niby można, ale... Skoro już przy autach jesteśmy, to w tych takich
z normalnymi uchylanymi drzwiamu są przewody łączące, ale nie zauważyłem,
by się przełamywały. Nawet po dwudziestu latach eksploatacji w taksówce,
a co dopiero po miesiącu. Natomiast w tych przesuwanych, to się zdarza,
że coś nie kontaktuje.

Re: złącze futryna/ drzwi do kamery zamiast wizjera?

W autach przewody do drzwi podlegają skręcaniu, a nie zginaniu.

--
P. Jankisz
Re: złącze futryna/ drzwi do kamery zamiast wizjera?

Jest jakiś powód, by w drzwiach do mieszkania przewody podlegały
zgniataniu, a nie skręcaniu?

Re: złącze futryna/ drzwi do kamery zamiast wizjera?

Trwałość ?

--
P. Jankisz
Re: złącze futryna/ drzwi do kamery zamiast wizjera?

To znaczy zgniatane trwalsze? Trudno mi w to uwierzyć.

Re: złącze futryna/ drzwi do kamery zamiast wizjera?

Skręcanie ( i to na długim odcinku ), nie zginanie.

P. Jankisz
Re: złącze futryna/ drzwi do kamery zamiast wizjera?

Jest jakiś powód, by w drzwiach do mieszkania przewody podlegały
zgniataniu, a nie skręcaniu (i to na długim odcinku)?

Re: złącze futryna/ drzwi do kamery zamias t wizjera?
Hello Jarosław,

Ale co Ty masz z tym zgniataniem? Po co chcesz zgniatać przewody?

Re: złącze futryna/ drzwi do kamery zamiast wizjera?

zależy jaki przewód. Dobra wielodrutowa linka albo przewód w rodzaju
telefonicznego samoskrętnego starczy Ci na 1000 lat o ile przemyślisz
prowadzenie tak, żeby gdzieś go nie załamywać.

BTW, w niektórych samochodach z mechaniczą regulacją kąta wyprzedzenia
zapłonu czujnik wisiał na przewodach, które gięły się co każde dodanie
gazu i starczało to na bardzo długo. Nie wspominam już o przewodach do
drzwi.

e.

Re: złącze futryna/ drzwi do kamery zamiast wizjera?

Mozna wyliczać setki rozwiązań technicznych, gdzie zastosowano elastyczne
połączenia elektryczne. Jak choćby taśma łacząca głowice w twardych
dyskach. Ileż to się nawygina, a nigdy się nie urywa.

Re: złącze futryna/ drzwi do kamery zamiast wizjera?
A poduszka powietrzna na kierownicy?

PC

Re: złącze futryna/ drzwi do kamery zamiast wizjera?

A czujnik ABS przy kole, cały czas pracuje góra-dół, a przednie koła
prawo-lewo dodatkowo. :-)

Kumpel miał problem  z czujnikami ABS i wstawili mu zwykły przewód typu
linka (zamiast oryginalnego), taki jak kabelek do sprzętu RTV. Po miesiącu
czujnik znowu raz działał a raz nie. :-)

Re: złącze futryna/ drzwi do kamery zamiast wizjera?
 Są specjalne przelotki w formie węża jak od prysznica (zazwyczaj w
kontaktronach bramowych). Montuje się je tak, żeby przewód był skręcany
wzdłuż osi w czasie poruszania skrzydłem i nic się nie przełamuje. O stykach
przy sygnale composit zapomnij.

PC

Re: z³¹cze futryna/ drzwi do kamery zamiast wizjera?

PotwierdzC4%99 sC5%82owa kolegC3%B3w:
skrC4%99cany wokC3%B3C5%82 osi na dC5%82ugim odcinku.
Ja miaC5%82em tak w zamku na kartC4%99 zbliC5%BCeniowC4%85 do drzwi, =
gdzie czytnik i20%
przyciski byC5%82y zamontowane na drzwiach i jakoC5%9B przez piC4%99C4%
87% lat C5%BCadnej usterki
od kabla.

--20%
Patryk

Re: z3?cze futryna/ drzwi do kamery zamiast wizjera?

Potwierdzę słowa kolegów:
skręcany wokół osi na długim odcinku.
Ja miałem tak w zamku na kartę zbliżeniową do drzwi, gdzie czytnik i
przyciski były zamontowane na drzwiach i jakoś przez pięć lat żadnej usterki
od kabla.

Tak też chyba zrobię, tylko jakieś złączki trzeba żeby się dało kabel
wymienić, bo na drzwi idzie drewniana zabudowa, będzie porblem z całym
odcinkiem:)
pozdrawiam
michal

Re: z3?cze futryna/ drzwi do kamery zamiast wizjera?
Puszka połączeniowa I
|-------|
|           |-----
|-------|        |

                    |      |-------|
                    |----|           |
                           |-------|
               Puszka połączeniowa II

Tak to powinno wyglądać (mam nadzieję, że się nie porozłazi). Możesz
zastosować dowolne puszki połączeniowe i w nich łączyć wtyczki.

PC

Re: z3?cze futryna/ drzwi do kamery zamiast wizjera?
Dzięki za rysunek:) ale trochę lat już dłubię takie rzeczy i zwykle coś się
wymyśli, ale  kłopot w tym, że teraz jest tak, że ściana i drzwi są
zabudowywane drewnem za jakies 20tyś, także dlatrego też chciałem zrobić coś
niewidocznego a taki kabel pomijając kwestię wytrzymałości za dobrze nie
będzie wyglądać, no ale coż- chce klient luksusy, to niech ma też kable w
drzwiach:)

przy okazji, jakby ktoś widział taką kamerę w formie wizjera, ale ip, to
byłbym wdzięczny za niamiary.

Re: z3?cze futryna/ drzwi do kamery zamiast wizjera?
B6%ciana i drzwi sC2%B120%
B6%ci za dobrze nie20%

Czy przewidujesz C5%82atwy dostC4%99p do kamery od strony drzwi? JakaC5%
9B% klapka
rewizyjna, czy coC5%9B takiego?

MoC5%BCe da siC4%99 zrobiC4%87 tak, C5%BCe poprowadziC4%87 rurkC4%99=
 (pcv, peszel, itp) i rC3%B3wnolegle
z przewodem w rurce poprowadziC4%87 mocnC4%85, cienkC4%85 linkC4%99, =
czyli tzw. pilot.

PrzewC3%B3d siC4%99 uszkodzi - wyjmujesz go z obu stron, a za pomocC4%85=
 pilota
przeciC4%85gasz nowy przewC3%B3d razem z nowym pilotem.

--20%
Patryk

Re: z3?cze futryna/ drzwi do kamery zamiast wizjera?

Przykład kamer:

http://jured.istore.pl/pl/cctv?&page=1
KPC-190/CDV door viewer
KPC-190DV