Złącze ATX - gdzie kupić?

Wiem jaki symbol posiada złącze ATX, ale nadal nie mogę go kupić? Gdzie w Bydgoszczy kupie takowe, albo chociaż jakiś sklep internetowy??

ps. nazwa to 20 PIN MOLEX 39-29-9202

Reply to
BYRRT!

BYRRT! snipped-for-privacy@op.pl napisal nam:

wylutuj ze zloma jakiegos...

Użytkownik "Krzys-iek" <root.a.krionix.ten<-> napisał w wiadomości news:41ddbdb6$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl

I to jest chyba najprostsze rozwiązanie. Chyba, że potrzebujesz powtarzalną serię. W takim wypadku proponuję poszukanie odpowiedników innych firm. ATX jest tak popularny, że coś się pewnie znajdzie. Może w TME

albo
w Maritex-ie
a może też w MS-elektronik:
Przypadkiem, dopiero co przerobiłem temat Molexa. ;->

Polskim dystrybutorem Molex-a PL jest

. Nie wiem jak ATX, ale mnie interesowało coś mniej typowego więc na zadane pytanie została udzielona SOD#1: "min 1000szt. za 4...6tyg.".

Chyba pełną ofertę Molexa, - tyle, że w USA - ma Mouser:

Sporo Molexa widnieje też w ofercie RScomponents. Niestety polski katalog RS
jest do d**** , więc znając #Mfg.num. Molexa należy szukać numeru katalogowego RScomponents na stronach firmy np. w DE lub UK
a dopiero z tym numerem sprawdzać złotówkowe ceny na stronie PL. Ja swoje złącza znalazłem właśnie w RSeim. Co ciekawe - ceny w PLN wychodzą _znacznie_ niżej niż przeliczane z EUR w DE, a porównywalnie z cenami Mouser-a przeliczanymi z USD.

Jeszcze jedna uwaga. Molex ma totalnie porąbany system oznaczeń. Wyroby z tej samej serii różniące się jakimś szczegółem potrafią mieć _zupełnie_ inny numer katalogowy. Takim istotnym szczegółem może być też np. sposób pakowania (taśma vs. torebka). Dlatego też należy zacząć od zrobienia doktoratu z katalogu Molexa (może być ten ze strony Mousera), znaleźć wszystkie potencjalnie pasujące numery katalogowe a dopiero na ich podstawie szukać numerów handlowych w RS. Kodu "39-29-9202" w

nie znalazłem, co wcale nie znaczy, że nie da się tam kupić czegoś w rodzaju np. "90-12-5232" (to tylko przykład), rózniącego się jedynie kolorem.

W odniesieniu do złącz ATX powyższe dywagacje raczej nie mają sensu, ale może ktoś będzie szukać czegoś typowo MOLEXowego.

Reply to
Marek Dzwonnik

Dnia 2005-01-07 00:59, Użytkownik Marek Dzwonnik napisał:

Patrząc po ofercie Maritexa prawdopodobnie nadadzą się te złącza:

albo te:

badworm

to naprawde nie można takiego czegoś kupić?? Troche mnie to dziwi - tak popularne złącze się wydaje, a tu bida... :( Problem w tym, że nie mam takiego złoma a złączkę potrzebuje na wczoraj :) Być może koledze uda mi się na poniedziałek sciągnąć bo on się zajmuje budowaniem jakiś tam testerów do zasilaczy hehe to z kądś kupuje... no ale to wszystko takie "może tak a może nie"...

z linków które podałeś znalazłem na maritex'ie ale tylko na przewód, w wwelektronik'u zdaje się są :), ms nie ma - jak co zamówie z maritex'u

raster ok, tylko złącza ATX co któryś tam pin ma ze ściętą obudową - nawet na siłę nie da się włożyć źle wtyczki... mogą nie pasować :(

No ale serdeczne dzięki! :)

Reply to
BYRRT!

popularne? Ilu ludzi w PL montuje płyty główne? :-)

Reply to
Jarek Andrzejewski

Dnia 2005-01-07 22:23, Użytkownik BYRRT! napisał:

Z tego, co widzę w papierowym katalogu(troszkę lepsze zdjęcia) i w PDFie to piny są ścięte w kombinacji:

[]()()[][]()() ()[][]()()[][] gdzie () to otwór pod pin ścięty. A jakby co to widziałem kiedyś takie złącza w jednym ze sklepów w Gdańsku. Ewentualnie jeśli złącze przetrzyma wylutowanie opalarką to mogę podesłać samo złącze.
Reply to
badworm

Hm... Gdy przeglądałem papierowy katalog TME to wydawało mi się że oferowane tam złącza MOLEX MINI-FIT to są właśnie takie. Z tym że numerek mają inny.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

hehe a kto powiedzial ze ja plyte montuje :) Ograniczam sie do ukladu na ATMega8 sterujacego parowa duzymi wyswietlaczami a kozystajacego z zasilacza ATX :)

Reply to
BYRRT!