zgubny wpływ elektronik na młode poko lenie :) - Page 6

Re: nauka i wiara :)

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" :

tzn. tam się zajmują kwasem fenolowym,
czy etiologią ran (???)

--
pzdr.
JR

Re: nauka i wiara :)
Hello JR,

Nie troluj, proszę.

Re: nauka i wiara :)

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" :

dlaczego tak uważasz?

--
pzdr.
JR

Re: nauka i wiara :)
Hello JR,

*PLONK!* warning #1

Re: nauka i wiara :)

ja pytam serio, naprawdę zależy mi na tej odpowiedzi

--
pzdr.
JR

Re: nauka i wiara :)
Hello JR,

*PLONK!*

Re: nauka i wiara :)

Wydaje mi się, że chwytam, że ludzie w ogromnej większości potrzebują
usprawiedliwienia dla swojego istnienia. Jeżeli mają taką potrzebę
trudno ich za to winić. Natomiast w momencie kiedy ludzi nie
podzielających ich wiary zaczynają wyzywać od idiotów staram się im
wykazać, że tkwią w błędzie.

Pozdrawiam JanuszR

Re: nauka i wiara :)

Użytkownik "JanuszR" :

to źle chwytasz;
istota tkwi w pojęciu dobra i zła, możliwości zrozumienia i niezrozumienia
drugiego człowieka, to jest sedno...

a fragment o piekle ... zaręczam Ci, że ono nie istnieje poza
rzeczywistością,
ono zdarza się tu i teraz -- znam historię tego człowieka

--
pzdr.
JR

Re: nauka i wiara :)

Dobro i zło tkwią w człowieku, żadnego boga do tego mieszać nie trzeba.
Lepiej by było gdybyś zamiast boga starał się zrozumieć i kochać ludzi.
Zapewniam Cię, że święte księgi nie mówią o niczym innym jak tylko o
tym, że do boga nie dojdziesz budując świątynie, lecz znajdziesz go
kochając ludzi bez "wzywania imienia Pana Boga nadaremno". Tylko
kochając ludzi znajdziesz sens istnienia i zbawienie niezależnie od tego
czy wierzysz w istnienie jakiegoś stwórcy czy też nie.
JanuszR

Re: nauka i wiara :)

Użytkownik "JanuszR" :

czy chociaż raz wspomniałem, że wierzę w Boga? :)
skąd wiesz co o Bogu myśli mój przyjaciel???

--
pzdr.
JR

Re: nauka i wiara :)

Użytkownik "JR" :

tak teraz patrzę i widzę, że nie wszyscy zrozumieją co jest na rzeczy :))
a więc łopatologicznie:

c. b. d. o.
=======
czyli:
(...)
- jest Bóg czy go nie ma (wierzę w istnienie Boga czy nie)?

to pytanie jest tego samego kalibru jak pytanie:
czy światło to fala, czy cząstka? :)

--
pzdr.
JR

Re: nauka i wiara :)

B. Z. D. U. R. A

Re: nauka i wiara :)

Na razie to widzę że sam wyzywasz innych... Idz się wykrzyczeć na dwór,
może Ci prezjdzie... i będziesz mógł bezstresowo dyskutować o
rezystorkach...

--
DJ

Re: nauka i wiara :)

A mnie w tym wszystkim przeraża prowadzanie dzieci do kościoła, wciskanie im
na siłę jedynie słusznej religii zamiast pozwolić dziecku samemu zadecydować
w wieku "świadomego obywatela" czy chce w coś wierzyć. Przeraża mnie widok
klęczących niemowlaków przed kościołami, brrrrrr.
No ale przynajmniej wiadomo już kto jest kto po takich wątkach :-)

Re: nauka i wiara :)

Ekhm, tylko że ja mam wrażenie, że do tej pory to rozmawialiśmy o dość
ogólnej "wierze" w to , że istnieje coś, czego na tzw. "oko" nie widać.
Ani ja, ani inni "wierzący" w tym wątku nie mówili o katolicyźmie,
kościołach itp. Osobiście, mam podobne zdanie jak kolega - dla mnie tzw
"religia" (a już katolicka zwłaszcza) dość mocna mija się tu i tam z sensem
"wiary" - ale to akurat nic nie ma do rzeczy, bo nie o tym była mowa, i
dobrze by było, żeby koledze nie myliła się "wiara" z "kościołem", bo to
dość naciągane połączenie (jakkolwiek to brzmi dziwnie w naszym "katolickim"
kraju :)

pozdr.

Re: nauka i wiara :)
Hello sundayman,

NTG - pl.soc.religa, proszę.

Re: nauka i wiara :)

no i bEA%dziesz filtrowaB3% pme:
  - "katolom nie pomogEA%",
  - "ooo... ten to ateista, tfu..., prawdziwy naukowiec - w czym mogEA%20
pomF3%c...?".

Re: nauka i wiara :)

Ja uczę swoje dziecko wszystkiego czeg mnie nauczono. Jeśli pyta
dlaczego płynie prąd choć go nie widze, biorę miernik i pokazuje ze
płynie. JAk czegoś niewiem, nie jestem pewien, to mówie mu ze JA w to
WIERZE, ale nieda sie tego udowodnić.
Keidyś zapytał mnie ile na swiecie żyły dinozaury. walnąłęm z pamieci ze
60 milionów lat. A ludzie? 150 tysiecy. Czyli dinozaury o wiele wielel
wiele dłużej? zdecydowanie tak. To czemu nie rozwinęły swojej
cywilizacji? Bo im Bóg nie pomógł. JEśli rachunek prawdopodobieństwa
jest nauką (dla Ciebie) to 5 latek wykazał olbrzymie prawdopodobieństwo
istnienie Boga.

ToMasz

Re: nauka i wiara :)
Hello ToMasz,

Ty też chcesz PLONKa?

Re: nauka i wiara :)

Ot, w swoim żywiole - conajmniej trzeci raz w tym wątku. Władza
nad innymi to jest to.

--
    Zbyszek
PGP key: 0x39E452FE