Zewnetrzne zasilanie przez mini USB

Posiadam urzadzenie do nawigacji GPS Garmin Nuvi 205, ktore mozna
zasilac poprzez dolaczona ladowarke samochodowa, zakonczona wtyczka mini
USB lub kablem mini USB podlaczonym do komputera.

Z racji tego, ze nie znam sie zbyt dobrze na elektronice ani
specyfikacji USB mam do Was pytanie, w jaki sposob moge wykonac zestaw
do zasilania zewnetrznego takiego urzadzenia, ktore bedzie jednoczesnie
rozwiazaniem przenosnym.

Pomyslalem o czyms takim: zestaw baterii zakonczonych kablem mini USB,
wpinanym do urzadzenia GPS.

Czy cos takiego w ogole jest do zrobienia? A moze istnieja jakies gotowe
zestawy, pozwalajace na zasilanie urzadzen poprzez mini USB z baterii?

Pozdrawiam i bede wdzieczny za wszelkie wskazowki.

BB

Re: Zewnetrzne zasilanie przez mini USB
Witam

W linku masz podany adres do strony, zawierajacej odpowiedzi na Twój
problem:
http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/p/navia/navia.htm

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Re: Zewnetrzne zasilanie przez mini USB

Dzieki za linka.
Na stronie APC Polska znalazlem tego typu idealnie rozwiazujacy moj
problem zasilacz:

http://www.apc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=UPBX-EC

Nie wiecie moze, gdzie w Polsce moge to kupic?

Re: Zewnetrzne zasilanie przez mini USB

http://www.apc.com/tools/locator/index.cfm
A potem szerokie mozliwosci wyboru. BTW - jezeli zdobedziesz informacje na
temat mozliwosci zakupu / ceny, to prosze, podaj tutaj. Zaciekawilo mnie to
urzadzonko, planowalem kiedys popelnic cos podobnego. Zreszta, w podobnym do
Twojego celu ;-).

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Re: Zewnetrzne zasilanie przez mini USB

Znalazlem w jednym sklepie, choc nie jest to stricte na wymienne
paluszki, ale ladowalny przenosny akumulator:

http://fondo.pl/produkt.php?id92%8

Tego urzadzenia firmy APC nie mozna juz prawie nigdzie kupic, bo
zaprzestali jego produkcji. Jedyne miejsce, gdzie znalazlem je dostepne
to litewski sklep online:

http://www.itbankeurope.com/UPBX-EC_ /

Dzwonilem dzisiaj do nich, ale jakies zenki tam nieumiejace o angielsku,
wiec zrezygnowalem z zakupu.

Pozdrawiam

Re: Zewnetrzne zasilanie przez mini USB

W sumie mozna zrobic samemu. Kupic kabelek USB, urznac wtyczke z jednej
strony i przylutowac do koszyka-czteropaka na R6. Wstawic akumulatorki i
fertig. Ladowac dowolna ladowarka.

Waldek

Re: Zewnetrzne zasilanie przez mini USB
Witam

Wlasnie "zanabylem droga kupna" ;-) obudowe - trójpak na R6. Z wylacznikiem.
http://www.nikomp.com.pl/opisy/BAP00/BAP303AP.htm
Cena 6,00 zl.

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Re: Zewnetrzne zasilanie przez mini USB

A ktore kabelki zlutowac z ktorymi?

Re: Zewnetrzne zasilanie przez mini USB
Witam

Bierzesz jakikolwiek kabel z odpowiednim wtykiem mini USB. Przecinasz go,
sciagasz zewnetrzna izolacje. W srodku beda cztery kolorowe przewody +
ewentualnie gola linka. Usuwasz (obcinasz) wszystkie poza czerwonym i
czarnym. Te lutujesz wewnatrz pojemnika, wkladasz ogniwa R6 i cieszysz sie
;-).
Kilka uwag odnosnie wskazanego przeze mnie pojemnika:
- z nowego przewodu (z wtyczka USB) sciagasz zewnetrzna izolacje na dlugosci
okolo 90 mm,
- po usunieciu starego przewodu, przez pozostaly otwór przeciagasz przewód z
wtyczka USB,
- przewód czerwony lutujesz bezposrednio do blaszki kontaktowej "+" w
miejsce usunietego starego przewodu,
- przewód czarny (nowy ) trzeba przylutowac do pozostawionego starego
przewodu czarnego - wylacznik zasilania skutecznie blokuje dostep do punktu
lutowniczego. Miejsce polaczenia nalezy zaizolowac.

To wszystko.

Na koniec jeszcze jedna uwaga: w razie, gdyby okazalo sie, ze 3 sztuki ogniw
R6 daja zbyt male napiecie nalezy zastosowac pojemnik na 4 ogniwa.
http://www.nikomp.com.pl/opisy/BAP00/BAP304AP.htm

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Re: Zewnetrzne zasilanie przez mini USB

Kupiłem takie coś i działa bardzo dobrze:
http://allegro.pl/item612821073_zewn_akumulator_do_palmtopow_telefonow_mini_usb.html
Są tez inne:
http://allegro.pl/item607946051_uniwersalna_bateria_usb_power_backup_2400_mah.html

Paweł

Re: Zewnetrzne zasilanie przez mini USB

Cos podobnego pod nazwa Battery Pack for iPod PW-2882p,
mozna nabyc droga kupna w Master J. Chudek, P. Janicki,
tel:+48 22 644 48 47, Al. KEN 105 lok U6 - 02-722 - Warszawa
za ok 62zl+VAT
http://pdfs.icecat.biz/pdf/603407-1875.pdf
http://www.master.com.pl/master/index.jsf #

Kristo

Re: Zewnetrzne zasilanie przez mini USB

Np takie cos:
www.dealextreme.com/details.dx/sku.15048

Przejrzyj cala kategorie, maja sporo innych wynalazkow o podobnym
dzialaniu:
www.dealextreme.com/products.dx/category.401

Wysylke masz za darmo, a placisz Paypalem, wiec jest to bezpieczne.
Zreszta zamawialem u nich wielokrotnie.

k,

Re: Zewnetrzne zasilanie przez mini USB

Dzieki, moze troche sie pospieszylem, ale zamowilem w angielskim sklepie
to to:

http://www.blahdvd.com/Hw/USB-Battery-Extender-For-All-PDA-Phones-MP3-Players/AD-UNI-BU/product.htm

Jak sie okaze, ze ten sklepik to jakas lipa to skorzystam z linka, ktory
podales.

Wielkie dzieki za pomoc!

Site Timeline