Zestyki ślzgowe do furtki - skąd?

Witam

Mam taką sytuacje, że całość zamka jest na ruchomej części furtki, a elektrozaczep na nieruchomym elemencie.

Potrzebuje styków furtka - zaczep, np. takich jak w samochodach do tylnej klapy sie stosuje.

Zna ktoś gotowe rozwiązania czy czeka mnie rzeźba?

MZ

Reply to
Marcin Żyła

zastosuj typowe rozwiązania tzw wyłączników krańcowych...jest tego przynajmniej kilkanascie typów i różnych mocy...dodatkowo zyskasz obudowę odporną na deszcz lub zniszczenie i większą gwarancję działania...jak sam się chcesz bawić to zastosuj kontaktron z magnesem od zamka meblowego i stalową płytkę przemieszczającą się pomiędzy magnesem a tymże kontaktronem...wadą jest namagnesowanie się po jakimś czasie kontaktronu i mała obciążalność styku

Reply to
dziad_ek

zasilanie kontaktronem? Nowy rok ma wielką moc...

MAc

Reply to
MAc

ja nie znam Twoich rozwiazań szczegółowych, to jest propozycja, bo jest to proste i relatywnie niezawodne ale przecież napisałem,że ma małą obciążalność... a o krańcówkach czytał?

Reply to
dziad_ek

Powitanko,

W sklepach ze sprzetem alarmowym sa takie rurki gietkie metalowe (wyglada jak rurka do prysznica, tylko ciensza). W to wpychasz gietki przewod (linke) i juz. Rurka ma zwykle ok 20-30cm i jest z koncowkami do przykrecenia do drzwi i framugi. Zestyki, o ktorych pisales tez sa dostepne, ale kiedys takie zainstalowalem i byly z nimi klopoty.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

jedynie co mogę dołożyć do wypowiedzi poprzednika jeśli musisz przenieść zasilanie na ruchomą część to zrób to tak by kable zasilające pracowały na skrecanie a nie na zginanie...dłużej wytrzyma bez awarii

Reply to
dziad_ek

Cześć, Oczywiście są gotowce.

  1. Osłona kabla (taka "sprężynka") i przeciągnięty wewnątrz kabel

- może być wewnętrzna lub wewnetrzna. Wewnętrzna jest nie widoczna po zamknięciu drzwi, bo chowa się między skrzydłem a ościeżnicą.

  1. Styki ślizgowe do zastosowania (robi to np. effeff), jeśli nie musisz mieć połączenia elektrycznego kiedy drzwi są otwarte.

Pierwsze jest bardziej popularne. Oba dostepne w sieci handlowej assaabloy.com.pl

Pozdr,Marek

Reply to
Marek MANO