Zegar zapamietujący czas otwarcia drzwi

Witam Wszystkich! Chciałbym zaznaczyć, że w dziedzienie elektroniki moje pojęcie jest niewielkie, dlatego wybaczcie moje laickie podejście do tematu. Poszukuję zegara, który po podłączeniu do czujnika w drzwiach rejestrowałby godzinę (co do sekundy) otwarcia drzwi. Dobrze by było gdyby rejestrował czas przez ile sekund/ minut drzwi były otwarte. Może współpracować z komputerem, ale to nie jest konieczne - może wyniki pokazywać np. na wyświetlaczu. Powinna być też jakaś pamięć tych pomiarów (kilkanaście - kilkadziesiąt) Czujnikiem mogą to być płytki metalowe na futrynie, które w chwili otwarcia drzwi otwierałyby obwód, albo może macie jakąś inną propozycję ? Bardzo proszę o odpowiedź, czy coś takiego istnieje, czy ewentualnie ktoś spotkał się z czymś takim? Czy coś takiego można skonstruować? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam, Zbyszek

Reply to
cerebrum

Użytkownik "cerebrum" snipped-for-privacy@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:e86ph7$1i7$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Szkoda, że nie napisałeś do czego to potrzebujesz... . Jeśli jako rozwiązanie eksperymentalne albo tymczasowe, to trochę amatorszczyzny może być :D... . Jak do celów bardziej użytkowych - trzeba się będzie bardziej postarać. Naturalnie taki układ da się skonstruować... a czy występuje na rynku - nie spotkałem się... . Skoro rozważasz podłączenie tego do komputera, to najprostsza wersja składałaby sięz rezystora, wyłącznika w drzwiach, wtyczki DB9 (do portu COM) i kabla :)... . Resztę zrobiłby program :).... Czy może wolisz jednak rozwiązanie bez komputera??

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Sprawa wygląda mniej więcej tak:

Więc sam tego chyba nie dasz rady zrobić - tak od razu. Z gotowym rozwiązaniem dostępnym na rynku nie spotkałem się. Natomiast sprawa jest do zrobienia. Sam czujnik otwarcia drzwi powinieneś dostać w sklepie Widziałem coś w rodzaju takich mikrowyłączników (no, już nie takich mikro :) z dłuższym ramieniem - chyba zaprojektowanych do takiego właśnie celu. Teraz trzeba zrobić układ, który będzie rejestrował i zapamiętywał dokładny czas załączenia i wyłącznenia tego wyłącznika.

Masz 2 możliwości:

  1. Możesz kupić sobie jakąś płytkę uruchomieniową, np AVR i poćwiczyć programowanie np. w BASCOMIE. W zależności od znajomości elektroniki i programowania oraz "uzdolnień" w tym kierunku a także od możliwości konsultacji z doświadczoną osobą zajmie Ci to od ok 1 tyg. do ... ????
  2. Możesz zlecić komuś wykonanie takiej pracy

W zaleśności od tego, czy zależy Ci bardziej na posiadaniu tego urządzenia czy na poznaniu elektroniki - wybieraj :)

Tadek

Reply to
Tadek

Konop snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał(a):

Dzięki za odpowiedź. Tak, cele są jak najbardziej użytkowe, potrzebuje tego urządzenia do "domowego monitoringu"

Skoro rozważasz podłączenie tego do

Oczywiście, że chciałbym by było podłączane do komputera, ale tylko w chwili zczytywania danych. Nie chciałbym, by w celu monitoringu komputer musiał pracować całą dobę.

Reply to
zbyszek

Dzięki za odpowiedz. Tak, przyznaję się bez bicia, to nie jest mocna strona, choć szybko się uczę i wiem, jak posługiwać sie lutownicą. I co najważniejsze jestem cierpliwy, więc na początek wystarczy, jednak w tym wypadku wolałbym zdać sie na specjalistę. :)

No własnie, nie chciałbym, by było to jakieś wielkie i widoczne, gdyż ma być to zamontowane w przedpokoju mieszkania.

Wybrałbym w tym momencie tą propozycję, ale jeszcze jest kwestia ceny takiego cacuszka. Pewnie orientujesz sie ile może praca elektronika kosztować i jaki jest to przedział ceny?

Pozdrawiam, Zbyszek

Reply to
zbyszek

Thus wrote zbyszek snipped-for-privacy@gazeta.pl:

A futryna stalowa, czy z wiórówki?

Paweł

Reply to
Paweł Więcek

Witaj, nie wiem jakie koszty Cie interesuja, ale jesli moze to byc pokazywane na komputerze, to wiekszsc nowych central alarmowych SATEL ma taka opcje. W buforze zdarzen jest widoczne jak dlugo i kiedy byly otwarte drzwi. Koszty pewnie wieksze od samodzielnej pracy, ale moze uda Ci sie wykorzystac funkcje takiej centrali;)

No to sam tego nie zrobisz :-( A szkoda, bo proste.

Z gotowych .. byc moze jakas centralka alarmowa ma taka funkcje, na pewno Rejestracja Czasu Pracy [RCP] - ale to raczej beda bardziej skomplikowane systemy, za wieksze pieniadze. A ktorys z PLC tego by nie potrafil ?

No chyba ze sie chcesz w programiste pobawic, kupic sobie jakiegos starego palmtopa i oprogramowac.

Dnia 02-07-2006 o 08:37:09 Paweł Więcek snipped-for-privacy@vmh.net napisał:

w moim wypadku same wióry :) pozdrawiam, zbyszek

Reply to
cerebrum

Dnia 02-07-2006 o 10:56:50 Michał Trych snipped-for-privacy@USUNTOtrych.pl napisał:

Wiem, orientowałem się, że w profesjonalnych systemach alarmowych taka funkcja istnieje, jednak w wersji z kamerą koszt takiego urządzenia wahał się w granicach kilku tysięcy i w moim wypadku jest to niepotrzebny wydatek. Ale bardzo dziękuję za zainteresowanie i informacje. Pozdrawiam Zbyszek

Reply to
cerebrum

Dnia 02-07-2006 o 11:29:19 J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał:

Dziękuję za odpowiedź, jednak skoro to takie proste, to może skorzystam z Twojej rady. Może znasz miejsce w necie, gdzie mogę się na ten temat więcej dowiedzieć. Lutownicą i płytką drukowaną posługiwać się umiem, odróżniam kondesator od rezystora ;), więc może się uda. Byłbym wdzięczny za jakieś namiary. :)

No własnie :( też o tym wiem.

Pozdrawiam, Zbyszek

Reply to
cerebrum

Thus wrote cerebrum snipped-for-privacy@wytnij.gazeta.pl>:

To jako czujnik mógłby robić kontaktron i magnes...

Paweł

Reply to
Paweł Więcek

jakby byla stalowa to tez mozna kontaktron i magnes zastosowac, co to za roznica... michal

kilka tysiecy???? centrala kosztuje max 400-600zl. nie wiem ile chesz przeznaczyc, ale nie kilka tys;) pozdr. michal

No to tak czy siak musiałbyś wykorzystać jakiś mikrokontroler plus napisać program komputerowy :D... . Bawiłeś się kiedyś jednym lub drugim?? :D:D... . I jeszcze jedna ważna informacja - jakiej ilości informacji spodziewasz się pomiędzy kolejnymi odczytami... tzn. chodzi o to ile maksymalnie danych będzie musiał układ przechowywać :)... . Bo w tak prostym układzie to chyba pamięć będzie miała najważniejsze znaczenie i należy zacząć od tego, czy trzeba robić ją w wersji zewnętrznej, czy może być wewnętrzna - wbudowana w mikrokontroler :)... . A tutaj jest się ograniczonym tym, co jest na rynku :).... .

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop