Zegar wyłączający z bateryjką

Poszukuję zegara co to włączy i wyłączy o zadanych porach, nie musi mieć skali tygodniowej, ale najważniejsze jest, aby chwilowy zanik napięcia nie skutkował zresetowaniem pamięci.

Ma on być włączany do standardowego gniazdka, a wyjście też ma mieć takie. W sprzedaży znajduję sporą ofertę, ale nigdzie nie ma słowa o tym, żeby maszynka miała jakąś "pamięć nieulotną", czy to na baterię, czy to w innej technice. Jeśli ktoś się zetknął, to niech poda jakiekolwiek namiary do nakarmienia wyszukiwarki.

Reply to
BaSk

Użytkownik "BaSk" <piszcie.sobie.n@berdyczow> napisał w wiadomości news:56eff43b$0$678$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

"Chwilowy zanik" i "nie tygodniowy" spełnia zwykły mechaniczny.

Reply to
Desoft

Am 21.03.2016 um 16:57 schrieb Desoft:

Każdy cyfrowy ma bakteryjkę lub akumulator.

Waldek

Reply to
Waldemar

Desoft pisze:

Musiałby mieć mechanizm sprężynowy coby zegar tykał w czasie braku fazy. Gotowca nie znam, gdybym potrzebował takie coś to pewnie bym strugał na jakimś procku i RTC.

Reply to
AlexY

Użytkownik "Desoft" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ncp5lu$faa$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl... Użytkownik "BaSk" <piszcie.sobie.n@berdyczow> napisał w wiadomości

Ale on sie zazwyczaj zatrzymuje bez zasilania. I co mialo sie wlaczyc o 12:00, potem bedzie sie wlaczac np o 03:15 ..

Pan J.F. napisał:

Jak ten czas szybko leci! Trzy godziny i kwadrans minęły jak chwila!

On 2016-03-21 17:01, AlexY wrote: [...]

Ja to jednak wolałbym kupić na Allegro gotowca za 20–30 zł niż strugać coś na procku i RTC. :-D

Reply to
JDX

Wolna wola :)

Reply to
AlexY

W dniu 2016-03-21 o 14:16, BaSk pisze:

kupiłem kiedyś w markecie za 20pln chyba, cyfrowy i ma aku maleńki, podtrzymuje długo, miesiąc? Jak mi padł to wsadziłem aku wielkości LR03

- mały paluszek, zużyty, który miał 0,3V. I ten uszkodzony egzemplarz po naładowaniu teraz pozwala podtrzymywać ten zegar przez kwartał.

Reply to
Jawi

W dniu 2016-03-21 o 18:56, Jawi pisze:

Oj to, to, oj to-to! Jak się ten zegar zowie, masz na nim jakieś symbole, lub nazwę producenta?

Reply to
BaSk

W dniu 2016-03-21 o 16:59, Waldemar pisze:

Wiem, że mechaniczne są znacznie mniej zawodne, i nawet nie przeraża mnie to, że on zatrzyma się gdy nie będzie napięcia. Ale myślałem, że - to co poniżej:

- ale choć (wg mnie też!) powinien, to: dwa z posiadanych przeze mnie elektronicznych - resetują się totalnie, a ostatnio coraz częściej. Jeden jest nierozbieralny, drugi jakoś tam dał się, więc szukam we wnętrzu czegoś, co by wyglądem przypominało ogniwko (coby wymienić na nowe), a tu ani śladu! No ale on już ma na karku z dziesięć lat, może wtedy żadnych ogniw nie wsadzano. Miałem też całkiem zgrabny mechaniczny, gdzie była sprężyna, raz na jakiś czas nakręcana silniczkiem elektrycznym. Ale padł biedaczyna...

Reply to
BaSk

BaSk pisze:

Reply to
AlexY

BaSk pisze:

[..]

Jeśli trzymał i przestał to albo ogniwko jest ale może być bardzo małe, wielkości najmniejszej baterii zegarkowej i wlutowane na stałe, albo jest kondensator do podtrzymania.

[..]
Reply to
AlexY

Powitanko,

Cale polki w marketach tym zawalone. Widac przez blister, ze zegar chodzi.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

W dniu 21.03.2016 o 14:16, BaSk pisze:

W tych urządzonkach za ok. 30 zł. jest bateria, która podtrzymuje pamięć. Więc twoje obawy są nieuzasadnione.

Reply to
t-1

W dniu 21.03.2016 o 14:16, BaSk pisze:

nie dostaniesz. cyfrowy z podtrzymaniem zegara - byłby najbliższy temu co potrzebujesz, ale jak nie będzie napięcia 230v w chwili przełączenia

- na 99% nie przełączy. Tu byłaby prośba do kolegów którzy mają takie urządzenia - sprawdźcie. jednak mógłbyś kupić mechaniczny. Zbadać jakie ma napięcie na silniczku zegara i tam wstawić akumulatorek buforujący. Trochę dłubania - ale zadziała na 100%

ToMasz

Reply to
ToMasz

W dniu 22.03.2016 o 13:28, ToMasz pisze:

Ludzie, czy wy naprawdę myślicie, ze jesteście mądrzejsi od konstruktora takiej elektronicznej zabawki? Sterowanie zegara wewnętrznego działa niezależnie od 230V. Więc po pojawieniu się 230V, po przerwie w zasilaniu, obwód będzie odpowiednio załączony lub wyłączony stosownie do zaprogramowanych godzin.

Reply to
t-1

Jeszcze mini falowniczek musisz zrobic. To ze czestotliwosc ma miec stabilizowana przez grzecznosc nie wspomne.

Reply to
Zenek Kapelinder

Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ncri1l$sqh$ snipped-for-privacy@pippin.nask.net.pl... W dniu 22.03.2016 o 13:28, ToMasz pisze:

Jak dostawisz falownik. Bo ten silnik to na prad zmienny i synchroniczny z siecia.

A kto powiedzial, ze konstruktor w urzadzeniu za 4$ sie wysilil ? Czasem to mam wrazenie, ze specjalnie robia kiepskie, zeby sprzedac kolejne wersje i drozsze modele.

Owszem, mam taki, ten akurat jest dobry, ale jak sie okazuje ma jedna mala wade - po paru latach wewnetrzny akumulatorek jest zniszczony i podtrzymania nie ma. A to taka pastyleczka do wlutowania w plytke - trudnodostepny znaczy sie :-)

W dniu 2016-03-22 o 17:21, J.F. pisze:

no tak, dlatego ja wymieniłem na zużyty w zasadzie aku paluszek, wlutowałem na kabelu bo jest miejsce. Zamiast do recyklingu to trafił do tego zegara. Mimo kompletnego zużycia, nawet piloty nie działały po naładowaniu więcej niż 10 min to tu jest tak małe obciążenie, że trzyma i trzyma. Na pewno kilkakrotnie dłużej jak oryginalny mały pastylkowy.

Reply to
Jawi