Zegar DCF z układem sterującym

Witam

Ponieważ nie jestem elektronikiem, trudniej mi się poruszać w tym temacie,
dlatego zapytam.
Potrzebuję zegar DCF z wyświetlaczem 7-segmentowym, który będzie pokazywał
godzinę, ale jednocześnie nadzorował pracę prostego układu (czyli potrzeba
wyjścia np na przekaźnik). Układ, który będzie nadzorowany z zegara ma
pracować w godzinach 7-21, tak więc musi być załączony i wyłączony przez
zegar. Z rana jeszcze musi być zresetowany (by był potrzebny jeszcze
dodatkowy impuls, ale niekoniecznie). Znalazłem jeden dosć ciekawy
http://www.nordelektronik.pl/KZ_301_ZEGAR_DCF_775_kHz-81.html
Jednak nie dostałem odpowiedzi o charakterze sygnałów sterujących
przekaźnikiem (impuls, ciągły) i jaki jest sposób programowania godziny
(ręczny czy programowany komputerowo).
Czy ktoś z grupowieczów zna może jakiś układ spełniający moje wymagania i
mógłby podać źródło?

pozdrawiam

Marcin

Re: Zegar DCF z układem sterującym

Te zestawy są dobre, gdy jesteś nastolatkiem bawiącym się lutownicą.
Jaką masz gwarancję, że polutujesz je na tyle dobrze, że układ nie
nawali np. po tygodniu pracy? Albo jakiś element się spali bo Nord
Elektronik źle zaprojektował.

Potrzebne ci jest chyba profesjonalne urządzenie, a nie zabawka.

A musi być DCF? Bo gdybyś zdecydował się na NTP, to mógłbyś wykorzystać
układ Intela 80x86 z dedykowanym systemem operacyjnym Microsoftu,
najlepiej w wersji '95 . Do tego doinstalowujesz klienta NTP, bo '95 nie
ma go w standardzie, zaś płytki z tymi mikroprocesorami mają wyjście
IEEE-1284, które może sterować 16 przekaźnikami, dowolnie
programowalnymi (trzeba napisać odpowiedni program).

Re: Zegar DCF z układem sterującym

Oczywiście do anihilatora III generacji potrzebujesz odchyłki nie większej niż
0,000000000000000000001 sek na na dwa miliony lat. Ja bym użył w porywach
elektronicznego programatora z marketu, bo mechaniczny za 11 złotych też się
nada. Ale ja wariat jestem i truskawki cukrem posypuję. Cały czas czekam na
pytanie czy używany papier toaletowy po praniu można wirować. Doczekam się.

Re: Zegar DCF z układem sterującym

Wirować można, tylko potem problem z rozdzieleniem warstw :)
Wojtek

--
sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

Re: Zegar DCF z układem sterującym

Gdyby kolega chciał zainstalować zegar cezowy jako budzik, to miałbyś może
rację, ale DCF77 jest po pierwsze bardzo tanie, a po drugie wygodniejsze niż
zegar kwarcowy, czy coś mechanicznego. Na przykład przestawia się
samoczynnie z czasu letniego na zimowy i na odwrót. Oczywiście można
przestawiać ręcznie, ale może jestem wariat i kąpię się w ciepłej wodzie.
Papieru toaletowego do prania nie wożę.

Re: Zegar DCF z układem sterującym

Bardzo tanie i proste w obsłudze sa programatory z marketu. Maja estetyczne
obudowy i dwa lata gwarancji. Mechaniczne sa tak samo, jeśli nie dokladniejsze
od elektronicznych. Elektronicze mają minimum 8 programów. I mają opcję czasu
letniego. Budzik za stowę bez obudowy i do samodzielnego złożenia. Wolne żarty
zwlaszcza że w jakimś markecie widzialem taki sam za 2,5 dychy. No nie taki
sam. Był zmontowany z baterią, miał obudowę. Mial gwarancję. Oj chyba wozisz
papier do prania.