Zdalne włączanie drukarki IP

Witam.
Posiadam drukarkEA% podB3%B1czonB1% za pomocB1% print-serwera do lokalnej =
sieci
LAN. DrukarkEA% uBF%ywam dwa - trzy razy w tygodniu a print serwer (i
drukarka) jest zasilany  24/7 co daje mimo wszystko pewne zuzycie
energii. PoszukujEA% wiEA%c aplikacji (najlepiej linuksowej) ktF3%ra w
momencie uruchomienia drukowania wysyB3%aB3%aby przez IP BF%B1danie wB3%
B1%czenia
zasilania. PodB3%B1czony do LAN moduB3% np. na AVR-rze zaB3%B1czaB3% by
zasilanie na okres - przykB3%adowo 10 minut. ModuB3% sterowany po IP nie
jest problemem, kB3%opot z aplikacjB1% ktF3%ra po wciB6%niEA%ciu print wysy=
B3%aB3%a
by BF%B1danie zasilania i jednoczeB6%nie opF3%BCniaB3%a  wysB3%anie tekst=
u do
drukarki o parEA% sekund, tak aby napiEA%cia zdB1%BFyB3%y siEA% ustabilizo=
waE6%.
Czy ktoB6% z forumowiczF3%w spotkaB3% siEA% moBF%e z czymB6% takim?
Pzdr.

Re: Zdalne włączanie drukarki IP

Wydaje mi się, że powinien wystarczyć jakiś prosty skrypt, który będzie
sprawdzał zajętość kolejki wydruku i wysyłał przy pomocy netcata
polecenie włączenia zasilania.
Skrypt można też podpiąć pod cups, żeby był uruchamiany przed wykonaniem
wydruku (np. jako filtr wydruku).

Re: Zdalne włączanie drukarki IP
Nie znam się na elektronice, ale nie prościej zrobić to na zdalnie
sterowanych gniazdkach? Ostatnio były takie w biedronie, koszt 30 zł za
3 sztuki sterowanie pilotem radiowym. Zasięg ok 30 m, do tego zużycie
prądu 0,5 W.

Olo
Re: Zdalne włączanie drukarki IP

Nie do koF1%ca. UrzB1%dzenie na zdalnie sterowanym gniazdku - po pierwsze
musi byE6% w zasiEA%gu widocznoB6%ci, a ja mam ochotEA% schowaE6% drukark=
EA% w
szafie w przedpokoju - specjalnie ozdobna nie jest.
Po drugie jest to dodatkowy pilot (oprF3%cz TV, Blue-ray, wieBF%a audio
itp) ktF3%ry siEA% pEA%ta i z reguB3%y nie ma go pod rEA%kB1%.
Po trzecie za kaBF%dym razem gdy chcEA% drukowaE6% musiaB3%bym najpierw
znaleBC%E6 pilota a potem uruchomiE6% drukarkEA% . Dla mnie jest to nieco
uciB1%BFliwe, dla innych uBF%ytkownikF3%w (moja wnuczka) prawie
nierealizowalne.
W tej sytuacji chyba skorzystam z porady ktF3%ra daB3% Zbych ( przy okazji
- dziEA%ki).
Pzdr.

Re: Zdalne włączanie drukarki IP
proponuję zastanowić się czy całość rozwiązania nie pobierze tyle
energii ile miało by się zaoszczędzić na wyłączonym printserwerze

Re: Zdalne włączanie drukarki IP

Faktycznie , moBF%e byE6% w tym sporo racji. Po przemyB6%leniu postanowiB3%
em
zmieniE6% nieco zaB3%oBF%enia i koncepcjEA%. Drukarka i printserwer bEA%d=
B1%
wB3%B1czane i wyB3%B1czane jednoczeB6%nie z komputerem. ZrealizujEA% to z=
pomocB1% nieco zmodernizowanej wersji POE. Mianowicie jako POE podam
zasilanie z portu USB , pojawiajB1%ce siEA% dopiero po wB3%B1czeniu
komputera. Od strony drukarki umieszczEA% gniazdo sieciowe zaB3%B1czane
maB3%ym przekaBC%nikiem sterowanym napiEA%ciem 5V z POE - i wszystko.
DziEA%ki wszystkim za sugestie i podpowiedzi.
Pzdr.

Re: Zdalne włączanie drukarki IP

Nie musi, bo pilot jet radiowy i działa na 30 m (wg. opisu), u mnie
działa przez dwa piętra.... reszta się niestety zgadza.
Olo