zbyt gruby drut na wtornym uzwojeniu

Witam

Powie mi ktoś co będzie jak dam zbyt gruby drut na uzwojenie wtórne ?

Mam transformator 300W 2x30V i musze do niego dowinac uzwojenie 8V
(max 1A)

Niestety mam tylko taki drut jakim jest nawinięte fabryczne uzwojenie czyli
sporo za gruby. Czy to będzie miało jakiś wpływ na działanie transformatora
?

Andrzej

Re: zbyt gruby drut na wtornym uzwojeniu
Tak max prad z tego "druta" bedzie wiekszy .

Re: zbyt gruby drut na wtornym uzwojeniu

To akurat wiem. I nic więcej ? Nie będzie żadnych niespodzianek typu :
mniejsza
sprawność transformatora, duży spadek mocy fabrycznych sekcji ?

Re: zbyt gruby drut na wtornym uzwojeniu
UBF%ytkownik bagno napisaB3%:

Jedynym problemem za grubego drutu w transformatorze jest to czy siEA%20
uzwojenie w oknie rdzenia zmieB6%ci. Jak siEA% zmieB6%ci - zero problemu,=
 w20%
praktyce produkcyjnej dobiera siEA% drut na styk bo miedBC% za darmo nie =

jest i dawanie nadmiernych przekrojF3%w to zbEA%dne koszty ale przy20%
jednostkowej robocie czasem taniej daE6% droBF%szy drut jak mozolnie i wi=
ele20%
dni szukaE6% taF1%szego. W koF1%cu czas to pieniB1%dz! PomijajB1%c cenEA%
 to pF3%ki20%
siEA% mieB6%ci - im grubszy tym lepiej.

--20%
Darek

Re: zbyt gruby drut na wtornym uzwojeniu

Dzięki ! W takim razie nawijam.

Re: zbyt gruby drut na wtornym uzwojeniu

Zasadniczo nic, ale potem sie okaze ze zle wykorzystales okno
rdzenia i trafo nie w pelni wykorzystuje swoje mozliwosci.
No chyba ze toroid.

J.

Re: zbyt gruby drut na wtornym uzwojeniu

No wydawało mi się, że napisałem a jednak nie bardzo. Jasne, że toroid !