Zbyt duży prąd - Page 2

Re: Zbyt dużyprąd

I jedno i drugie

Przed

Re: Zbyt dużyprąd

To co za problem. Po wyprostowaniu masz prawie
14V. Uzywasz chocby 7805 i 7905 ze schemaciku 21
z poprzedniego linku
http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/SGSThomsonMicroelectronics/mXwrtr.pdf
i wio. Wielkosc kondensatora jestes w stanie policzyc
znajac maksymalne obciazenie (nie chcemy, aby sie za
bardzo roladowal;)

bartekltg
...aby UseNet rósł w siłę a trolle żyły dostatnio.

Re: Zbyt dużyprąd

tak, ale to przerost formy nad treścią - ot tak, żeby pokazać, że na
upartego da się na 7805 zrobić prostego step-downa.

e.

Re: Zbyt dużyprąd

Czyli jesli mam przenosny uklad dzialajacy na 5V zasilany
z 12-18 i zalezy mi na oszczedzaniu (chodz nieprzesanym)
energii to co stosowac? Polecany obok LM2575?
Mniej elementow trzeba dolozyc;)

bartekltg

Re: Zbyt dużyprąd
Hello bartekLTG,

Zdecydowanie lepiej coś z serii LM267x

Przede wszystkim dławik mniejszy. 1 mH przy 1A to już solidny kawał
dławika.

Re: Zbyt dużyprąd

Wygladaja obiecujaco.

Kilkadziesiat uH to nawet gdzies powinno mi sie walac..
Albo jakis zakrecony jestem, albo ostatnio na gieldzie
pod GUSem zdnej ceweczki kupic nie moglem;-)

bartekltg

Re: Zbyt dużyprąd
Hello bartekLTG,

Zdecydowanie najlepsza seria z tych, które są produkowane dość długo.
Nowsze serie mają trochę za wysoką częstotliwość pracy a starsze mają
klucz bipolarny - mała sprawność.

Kupuj na Allegro - jest spory wybór. Albo kupuj rdzenie i sam nawijaj.
Na przykład dla LM2675 rdzeń TN13/7.5/5-3C20-A40 (w skrócie: TN13-A40)
- 35 zwojów 0.5 mm i dławiczek 50uH gotowy.
Dla LM2670/3/6 rdzeń TN17/11/6.4-3C20-A72 (w skrócie: TN17-A72), 18-20
zwojów skrętką 3*0.5mm. Itd.

Re: Zbyt dużyprąd

Przydal by sie spis 'najbardziej przydatne elementy elektroniczne'
dla amatorow;) tak co jakis czas sie dowiaduje, ze to co robilem
dookola mozna zrobic dwoma ukladami;)

Tak ostatnio zrobilem, nawet pytalem sie tutaj o parametry
materiału rdzenia (jakos kupionego na stoisku, gdzie osoba
sprzedajaca nawet nie wiedziala, ze to ma;)

bartekltg

Re: Zbyt dużyprąd

Tak apropos, jako że się na tym znasz: w nowym ustrojstwie przymierzam
się do LM2695, przede wszystkim ze względu na mniejszy dławik. Da się z
nimi żyć, czy czekają mnie schody? Do tej pory dziergałem wsio na LM2595
(bo miałem ;-)), ale teraz mało miejsca na płytce no i trzeba coś wymyśleć.

Waldek

Re: Zbyt dużyprąd
Hello Waldemar,

Nie używałem. A dlaczego nie LM2675M? Obudowa SO8

A ile masz miejsca na dławik? Do LM2675M-ADJ na bezczela stosowałem
szpulowe 8.5x11 mm (100 uH) ale spokojnie da się na jeszcze mniejszym.

Re: Zbyt dużyprąd
Moja pomyłka, w drodze są LM2595, ale też dużo większe od twojego.

prawie pasuje. Mam na razie 10x10mm na dławik, ale to pod LM2595 w
TO263. Zamówiłem je na próbę, bo niby mają działać z 68uH. Zrobię próbę
na płytce uniwersalnej SMD, jak będzie śmigać bez problemu, to w
układzie poprawnie layoutowanym będzie też dobrze.
Tego 2675 nie dojrzałem. Faktycznie wygląda bardzo ładnie i też mniejsza
obudowa i byłoby więcej miejsca na dławik. Masz kłopoty z temperaturą?
Potrzebuję jakichś 0.8-0.9A więc będzie zasuwał na prawie pełnych
obrotach. Mam zresztą kłopot z temperaturą, bo nie mam konwekcji, trzeba
wentylatorka ;-).

Waldek

Re: Zbyt dużyprąd
Hello Waldemar,

Można układ dać pod spód a dławik przewlekany na wierzch...

Zerowe. Bardziej grzeje się dioda (przy dużej różnicy napięć) niż
układ.

Nie spotkałem egzemplarza, który nie chciałby z siebie wydolić 1.2A.

Re: Zbyt dużyprąd
[ciach]

Jak znajdziesz chwilkę to popatrz na L5973D - cewka 15uH (można dać
większą), prad do 2.2 A, Uwe 4.4-40V, obudowa SO-8.
http://www.st.com/stonline/products/literature/ds/8588.pdf
Cena - TME 10+ 6.59
Arek Świerc

Re: Zbyt dużyprąd

Uzywam wszedzie, tylko dlawik troche duzy wychodzi (z zamknietym obwodem).

No wlasnie nie bardzo rozumiem czemu duza czestotliwosc ma przeszkadzac?
Pojemnosci pasozytnicze w dlawiku? Czy diody nie starczy (przeciez mozna
zawsze jakas szczotke)?

--
Jerry1111

Re: Zbyt dużyprąd
Hello Jerry1111,

Problemem stają się krytyczne długości ścieżek :(

Re: Zbyt dużyprąd

Jeśli pracujący układ pobiera z 5V konkretny prąd i problemem było grzanie
stabilizatora liniowego, to czemu nie. Jeśli pobór prądu jest zróżnicowany
(i głównie mały) wtedy w bilansie musisz wziąć pod uwagę prąd pobierany
przez LM-a nawet bez obciążenia (~5mA).

e.

Re: Zbyt dużyprąd

Stabilizator liniowy tez bedzie troszke brał, 6mA
przy 500mA pradu wyjsciowego. Przy 20mA nadal ma
ciagnac ciut ponad 4mA (zsilanie 12V). Nie jest wiec
chyba tak zle.

bartekltg

Re: Zbyt dużyprąd

To już Ty decydujesz czy Ci to przeszkadza, czy nie. Jeśli to nie urządzenie
bateryjne, które musi długo czuwać a mało pracować to w zasadzie nie ma co z
tym walczyć. Jeśli jednak planujesz jakiś tryb czuwania, wtedy warto LM-a
wyłączać i zasilać się przez stabilizator liniowy o niskim poborze prądu.

e.

Re: Zbyt duży prąd

wziąć regulator impulsowy, np. LM2575 lub podobne.

Waldek

Re: Zbyt duży prąd

O właśnie na to czekałem dziękuję.

Site Timeline