zastapienie pralkowych kondensatorów tronicznymi

Jakos tak sie zlozylo ze lokalne sklepy z czesciami AGD maja wywczas albo je
pozamykano wiec kombinuje nad tymczasowym zastapieniem walnietego
kondensatora MIFLEX MKSP-2 16u/350V wielkosci puszki redbula jakimis spod
reki, np z kompakto-swietlówek, chocby wymagalo to jakichs modyfikacji,
wszak i tak do garniecia w kwadrans versus obdzwanianie PF + parugodzinna
wyprawa w teren. Tylko pytanie: miflex ma na obudowie jakies zagadkowe
parametry:
S1 350V 50Hz
Sp 500V 50Hz
Nie wiem co to jest - napiecia przebic z jakims offsetem?

Re: zastapienie pralkowych kondensatorów tronicznymi

Zdecydowanie nie polecam. Poczytaj jaka jest rola kondensatora pracy, i
jakie powinien mieć cechy.
I poszukaj identycznej "puszki redbula". Jak nie masz lokalnie, to w
sklepach wysyłkowych AGD, albo na alledrogo
http://www.allegro.pl/search.php?string=kondensator&category88%16

--
DJ

Re: zastapienie pralkowych kondensatorów tronicznymi

Przy silniku indukcyjnym ? Chyba podobne.
A te zastepcze na 16uF wcale nie beda male..

J.

Re: zastapienie pralkowych kondensatorów tronicznymi

Obawiam się, znaczy czuję w kościach, że kolega bujnos zapewne chciałby
wsadzić jakiegoś elektrolita wyciągniętego z "kompakto-świetlówek". I
to mu odradzić chyba możemy?

--
DJ

Re: zastapienie pralkowych kondensatorów tronicznymi

wsadziłem byłem, sprawdziłem dwie opcje z elektrolitami - jedna z diodami
blokującymi ładowanie przeciwne do polaryzacji, druga bez, w drugim
przypadku działało lepiej, tyle że niezadowalająco długo. łazienkę
wywietrzyłem. pozostaje poczekać parę dni na przesyłkę :-/

Re: zastapienie pralkowych kondensatorów tronicznymi

Toteż miałem na myśli. ;)
Ale najlepsze są właśnie doświadczenia wykonane własnoręcznie. Będzie
się je długo, a dobitnie pamiętać.

Czy oprócz wrażeń organoleptycznych, był również stosowny efekt audiowizualny?

--
DJ

Re: zastapienie pralkowych kondensatorów tronicznymi

w zasadzie tylko wizualny - para z elektrolitów jest prawie bezzapachowa :)

Re: zastapienie pralkowych kondensatorów tronicznymi

To jakies dziwne elektrolity :-)

A ja wlasnie popadlem w podobny problem - maszyna do szycia zadymila.
I wychodzi mi na to ze zadymil kondensator. 0.022uF/250V.
Jakis spuchniety, jego okolica jakas tlusta, smierdzi straszliwie -
czyzby to byl slawetny "kondensator zawierajacy PCB"?

I co by tu wsadzic w zamian ..

J.

Re: zastapienie pralkowych kondensatorów tronicznymi

Kondensatory to jest pikuś pzy zalewach. W pewnym urządzeniu, które
dostało 380V zamiast 230V, padła przetwornica impulsowa bodajże firmy
Elplast - takie nieduże, czarne, zalane pudełko. Smród taki, że powoduje
prawie reakcję wymiotną...
--
Pozdrawiam    Bad Worm    badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: zastapienie pralkowych kondensatorów tronicznymi

oj tak, i scalaki. epoksyd pod tym względem rządzi. plus gęsty, czarny,
tłusty kopeć który siada wokół. ale ma to zalety - sygnalizuje wystapienie
errora, wskazuje w którym module wystąpił i jak otworzysz obudowę pokazuje
nawet, w której linii

Re: zastapienie pralkowych kondensatorów tronicznymi

A jaka to maszyna? I gdzie ten kondensator?

Czyżby przwciwzakłóceniowy w "stopce"?

Może z racji wieku już wyzionął ducha. Ja miałem podobnie, kiedy
podłączyłem dawno nieużywaną "stopkę", tak gdzieś z 1969 roku. Łucznik.
Najpierw zaczęła mruczeć cicho jak kot, potem skwierczeć, potem
śmierdzieć. A potem ją odłączyłem, kondensator wymontowałem, wsadziłem
filtr PZ "odkurzaczowy". Działa.

--
DJ

Re: zastapienie pralkowych kondensatorów tronicznymi

to jest sławetny kondensator przeciwzakłóceniowy Miflex-u :) W starszym
sprzęcie bardzo lubią padać.

to samo. Podejrzewam, że bez problemu kupisz a będziesz miał mechanicznie
zgodne.

e.

Re: zastapienie pralkowych kondensatorów tronicznymi

nie sądzę, nie były to pierwsze zagotowane przeze mnie kondensatory, zreszta
te zdetonowane z efektami pachniały podobnie, jakoś tak słonawo - lekko,
miałem wrażenie że w znacznej mierze poza moim spektrum postrzegania
zapachów
btw "polecam" przeładowanie pakietu li-po, mystery-cośtam w okoliocy 250%
pojemności dał zapach bardzo przyjemny, choć podejrzewam że bardzo niezdrowy
bo to jednak lit, ja się jakoś odczuwalnie nie zatrułem ale może tego się
nie odczuwa :)

ja bym proponował to samo, ale... :)

Re: zastapienie pralkowych kondensatorów tronicznymi

Lit w ilościach niedużych w odczuwalny sposób dobrze robi na ogólny
nastrój. W tym celu dodawany był do napoju "7 up". Zresztą ta siódemka
pochodzi właśnie od masy atomowej litu. Ale pzyjmowany regularnie
i w większych ilościach robi już niedobrze. Dlatego od pół wieku
dodawany nie jest.

Re: zastapienie pralkowych kondensatorów tronicznymi

Myślałem że może przynajmniej Ci zagwizdał jak lokomotywa, albo łupnął
jak korek od szampana...

--
DJ

Re: zastapienie pralkowych kondensatorów tron icznymi
a silnik pewnie tymi eksperymentami też można zjarać, jak capacit na
zwarcie pójdzie
Pozdra

AS

Re: zastapienie pralkowych kondensatorów tronicznymi

tego nie wiem, ale sądzę że spalenie 5kg kilkusetwatowego silnika musialoby
trwac dluuuużej niz C wielkości kciuka, plus bezpieczniki bo z ich
ulepszania raczej wyrosłem :)

Re: zastapienie pralkowych kondensatorów tron icznymi

Swego czasu zastępowałem to pęczkiem kilku kondensatorów *rozruchowych*
mniejszej pojemności, co mi się nawinęły w sklepie z częściami AGD.

--
P. Jankisz